TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mini Meet i TrondheimsomrÃ¥det (14. Juli og 27. Juli?)

  • For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #415486  av ArildM
 
john_e som har bilder, jeg glemte av kameraet hjemme :oops:

Har også lyst å arrangere noe ala great lake run i sverige, altså at man legger opp en lengre rute som man starter med felles start på dagen, også kjører man denne ruta før man møtes på kveldstid :) I Sverige var jo dette storgreier, da det var aktivitetsposter langs veien. Stempelkasting, trillebårkjøring, traktordekkrulling med passasjer inni, burgerstopp midt underveis og storfest med live musikk en plass i en skog med no campinghytter på kvelden.

Hadde kanskje vært noe for JCCN/TS-ogn/TSCN å prøve å få til? Trenger jo ikke satse helt oppe i skyene første året, men å fått til en event av noe slag der vi kjører en lang tur med noen pitstops etter veien og så ender opp på en plass i løpet av kvelden?

Mulig det er bare jeg som drømmer :oops:
 #415487  av MR2i
 
ArildM skrev:john_e som har bilder, jeg glemte av kameraet hjemme :oops:

Har også lyst å arrangere noe ala great lake run i sverige, altså at man legger opp en lengre rute som man starter med felles start på dagen, også kjører man denne ruta før man møtes på kveldstid :) I Sverige var jo dette storgreier, da det var aktivitetsposter langs veien. Stempelkasting, trillebårkjøring, traktordekkrulling med passasjer inni, burgerstopp midt underveis og storfest med live musikk en plass i en skog med no campinghytter på kvelden.

Hadde kanskje vært noe for JCCN/TS-ogn/TSCN å prøve å få til? Trenger jo ikke satse helt oppe i skyene første året, men å fått til en event av noe slag der vi kjører en lang tur med noen pitstops etter veien og så ender opp på en plass i løpet av kvelden?

Mulig det er bare jeg som drømmer :oops:

Er et artig konsept dette. Jeg har deltatt et par år på "Den store styrkeprøven" for veteranbiler før 1925 hvor jeg har hatt gleden av å være passasjer på en 1913 T-Ford. De er ganske store på dette med godt over 100 biler fra hele skandinavia. Det rulleres mellom Norge, Danmark og Sverige hvor hver arrangør setter opp en rute som kjøres fra fredag til søndag. Trekker rundt 300 personer da..
De setter opp poster hvor det er oppgaver som er relatert bil (gamle biler da seff) og stedsrelaterte ting.
Bornholm var vi i fjor.. for 4 år sida var vi i Faaborg og besøkte blant annet Egeskov Slott.
Kanskje voldsomme greier dette, men man kunne kanskje ha laget en miniatyr av det.. :)
 #415488  av MR2i
 
Jeg bare MÅ "forsøple" tråden litt.. :)
styrkeproven_2006_20120603_1424605498.jpg
styrkeproven_2006_20120603_1424605498.jpg (438.76 kiB) Vist 9451 ganger
Fascinerende med veteranbiler.
Undertegnede til høyre, og eier av bilen til venstre. Med caps.

Vi besøker her en teglstenfabrikk hvor faren til han som er daglig leder nå, begynte å samle på biler allerede på 1930 tallet. Han eier blant annet ALLE James Bond bilene som ble brukt i de tidligere filmene...

Også en Rolls Royce som ble gravd frem i Egypt for haugevis av år siden.. med innlagt WC!! De startet opp motoren og demonstrerte 5-kronen som sto på høykant på motoren.. uten å velte.. og dro ned turtallet til 300 RPM mens 5-krona fortsatt sto! Myth confirmed! :)

En opplevelse..

Dette kan veldig godt føres videre med feks Toyota eller Japsebiler forøvrig..
Det er såpass interessant at jeg tilogmed kunne vært med i en arrangørkommite, da jeg har kjørt rundt 1,5 mill km i Norge med turistbuss og kjenner det meste som er verdt å se i dette landet i hvertfall.. :) Så ruter og besøkssteder er nok noe jeg kan bidra med forslag til..
 #415489  av ArildM
 
Her får man plutselig support fra ukjent hold :D
Her tror jeg vi må opprette en egen tråd og planlegge videre :)
 #415492  av MR2i
 
ArildM skrev:Her får man plutselig support fra ukjent hold :D
Her tror jeg vi må opprette en egen tråd og planlegge videre :)
Gjør så.. tror Toyota blir for lite, så feks japsebiler hadde nok vært tingen..
 #415497  av ArildM
 
Jau, skal høre med TSCN, JCCN osv :)
Ellers er det jo ikke verre enn at om vi hadde fått samlet en 5-10 stk Toyotaer så kunne vi bare ha tatt en tur langsmed Trondheimsfjorden en dag :)
 #415498  av MR2i
 
ArildM skrev:Jau, skal høre med TSCN, JCCN osv :)
Ellers er det jo ikke verre enn at om vi hadde fått samlet en 5-10 stk Toyotaer så kunne vi bare ha tatt en tur langsmed Trondheimsfjorden en dag :)
Hadde fungert det også.. Trondheimsfjorden rundt feks.. innom Austrått og forsvarsverkene der oppe.. og Brekstadferga over igjen..

Mye svingete og underholdende veger.. og ikke alt for mye trafikk på nordsida.. :)
 #415505  av ArildM
 
Da fortsetter vi diskusjonen rundt lengre kjøretur i denne tråden:
http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 53&t=40822

Så går vi tilbake til topic for denne tråden (som er mini meets arrangert 14. og 28. Juli) :)
 #415527  av john_e
 
Vi fikk da til et lite mini-meet i går kveld! :)

Fikk være passasjer i MR2 turbo i går også :mrgreen: - Takk til ArildM for turen :D

Var artig å treffe forumbrukerne i virkeligheten, så får vi satse på flere TS-ogntreff fremover også :)

Har en filmsnutt liggende fra forflyttningen ned HaakonVII gate også ;)
Screen shot 2012-07-15 at 12.46.13 AM.png
Screen shot 2012-07-15 at 12.46.13 AM.png (2.84 MiB) Vist 9426 ganger
Screen shot 2012-07-15 at 8.36.06 PM.png
Screen shot 2012-07-15 at 8.36.06 PM.png (3.2 MiB) Vist 9426 ganger
 #415565  av ArildM
 
Det var Espen.R sin, knallrå Mr2 :D

Må vel inrømme at den var myye mer strøken i lakken enn min :oops:
Var vel av nysorten 3SGE motor også, så den sparket ganske godt fra seg ;)
NA motor i Mr2 er fremdeles digg, var like før den dro fra meg i svingen fra Ikea og opp på E6! Fremdeles ikke vant til å pushe turbomotor i svingene, NA motor er mye mer linær :wink: Gleder meg til å få i gang 20v motoren i den andre nå :D
 #415568  av Zepticon
 
Mulig jeg må møte opp i hiroshima kjerra mi og vise dere hvor skapet skal stå... Kan bli hardt mot Turboene, men skal nok klare å holde GTi en (i speilet) :D

Men fra spøk til side, blir folk fornærma om man møter med andre merker? :mrgreen:
 #415570  av ArildM
 
Neineinei, jeg la ut invitasjon både på JCCN og TSCN. Rakk ikke Mazda ogn :oops:
SÃ¥ lenge det er Japansk er det greit :D Og jo flere jo bedre, kommer du den 28. Zepticon?
 #415571  av Zepticon
 
ArildM skrev:Neineinei, jeg la ut invitasjon både på JCCN og TSCN. Rakk ikke Mazda ogn :oops:
SÃ¥ lenge det er Japansk er det greit :D Og jo flere jo bedre, kommer du den 28. Zepticon?
Nei, ferie hjemme i nord da :) Men kommer så snart jeg har fått 626en på veien :D