TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Cars&Coffee 4. mai pÃ¥ Toyota Sørvest, Reve 5. mai

  • For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #427803  av atledreier
 
Beklager sent svar, jeg får tydeligvis ikke eposter når noen svarer her lenger.

Man trenger ikke melde seg på, det er bare å møte opp.
Banekjøringen koster 400,- per bil, og man må ha skilt. Prøveskilt aksepteres ikke, dessverre.

Men still gjerne opp i annen bil enn Toyota, det er et biltreff, ikke et Toyota-treff. Vi får låne parkeringsplass av Toyota denne gangen, derfor prøver vi å samle litt flere sportslige Toyota, men alle kan stille. :)
 #427839  av jonarnes
 
Mulig jeg tar turen med noe annet da.
Men angående prøveskilt, hvorfor blir dette praktisert på denne måten ?
Forsikring gjelder ikke på banekjøring uansett om du har prøveskilt eller vanlig skilt.

Les her: http://www.scevent.no/artikler/61-har-d ... anekjoring
 #428056  av atledreier
 
Vil bare presisere at dette er for alle, selv om vi vil reservere sentral parkeringsplass for Toyota denne gangen, siden de stiller med plass, lokale og litt å bite i. :)

Håper vi kan få samlet litt snadderbiler. Vet det er mye pent metall med Toyotalogo på i distriktet!
 #428073  av atledreier
 
Lørdag prøver vi å møtes i tolvtiden.

Søndag åpner vi vanligvis porten rundt 11, med kjørestart klokka 12.00.

Jeg kommer til å ta spesielt hensyn til nybegynnere og folk som lurer på banekjøring. Kommer til å sette opp egne nybegynnerheat hvis det er ønskelig, og flere av "gamlekara" har sagt seg villige til å opptre som instruktører/observatører hvis det er ønskelig. Det er bare hyggelig å hjelpe folk i gang, for dette er skikkelig morro!

Angående prøveskilt så ser det ut til at Reve har endret praksis, det står i reglementet at prøveskilt er tillatt så lenge alle papirer medbringes.

Et utdrag fra banereglementet:
-Ved kjøring på bane er det veitrafikkloven som gjelder.

-Biler som benyttes skal være i forskriftsmessig stand for å kjøre på banen.

-Vi ønsker ikke unødvendig spinning eller drifting på banen, dette er i strid med veitrafikkloven.

-Ved kjøring på banen skal det alltid benyttes bil/MC hjelm, publikum skal ikke oppholde seg i depot
området ved dekkbarrierer.

-Uregistrerte biler er forbudt, gjelder også lisensierte banebiler.
Prøveskilt med fremvisning av alle nødvendige papirer godtas.

-Det er obligatorisk med førersamling før banekjøringen starter. Alle må få beskjed om at
vegtrafikkloven gjelder og at kjøringen for øvrig skjer på eget ansvar.

-Leietager skal gjøre seg kjent med og kontrollere at brannslukningsutstyr og oljesanering er på plass
før kjøring starter.

-Leietaker er ansvarlig for alle skader på baneanlegg, utstyr og eiendommen forøvrig, herunder tyveri
og hærverk.

-Leietaker rydder etter seg selv i depotmrådet.

-Leietaker rydder opp etter seg på banen (sandfeller og dekkstabler dersom noen har vært av).
 #428373  av atledreier
 
Det har blitt etterlyst litt mere info om banekjøringen:

Det er i praksis bare å stille opp meg hjelm og 400 spenn.

Det blir et enkelt førermøte i forkant av kjøringen, og en enkel teknisk kontroll av kjøretøy. Da sjekker vi at alt sitter fast og at det ikke lekker væske. I utgangspunktet skal bilen ha skilt og EU godkjenning, men det er ingen som sjekker om du har reglementert mønsterdybde f.eks.

Man betaler for bilen, vi har ingen kontroll på hvilken sjåfør som hører til hvilken bil, så om noen vil bytte på så går det helt greit.

Man kan komme etter at vi har startet kjøringen. Jeg kommer til å merke bilene som har vært gjennom teknisk og som har betalt. Ta kontakt med meg om du kommer i etterkant (liten skjeggete kjukkas med grå GT86).

Det er meldt noenlunde vær på søndagen, så vi håper mange vil ta turen! :-)
 #428378  av jonarnes
 
Prøveskilt med fremvisning av alle nødvendige papirer godtas.
Hva menes med dette ?
Må prøveskiltet være merket med bane/demokjøring i papirene som følger med prøveskiltet?
Eller holder det med at det står i papirene: kjøring Mellom Haugesund og Bryne.
Hva godtar dere ?
 #428533  av atledreier
 
Det ble ingen LFA på oss i dag, men vi regner med han kommer når vi drar dette i gang igjen til høsten.

Det var skikkelig surt i dag, så vi ble ikke så mange. Men noen ble det, og i morgen er det meldt pent vær, så det blir stinn brakke på Reve! :)


Bilde