TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Interesse for Autocross?

  • For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #430939  av Tribalti
 
Hei :)

Jeg sitter å tenker på at vi har egentlig ikke så my "grassrot" motorsport i Trøndelag. Så vurderer å kicke igang en søndag med Autocross-kjøring på city syd (best egnet iht plass). Er bare en tanke enda, så sjekker derfor bare litt interesse.

For de som ikke vet helt hva det er snakk om, se under :)
[youtube][/youtube]

Og om noen evt har lyst til å være med å arrangere, er ikke det noen umulighet :D

Blir inndeling i klasser, ikke helt sikker på hvilke enda.

Såklart åpent for alle biler/klasser.
 #430947  av Mr2mr2
 
Feil side av landet :(
 #430949  av Zepticon
 
Jeg er LETT med på dette ja!
Kan profilere dette hardt på Mazda-ogn om det blir noe av, samt på JCCN, selv om det er lite aktivitet der.
 #430951  av ArildM
 
JAAA! Er sååå gjerne med :D

Får vi lov da? Tenker type onkel blå.... :?
 #430955  av Tribalti
 
Zepticon skrev:Jeg er LETT med på dette ja!
Kan profilere dette hardt på Mazda-ogn om det blir noe av, samt på JCCN, selv om det er lite aktivitet der.
Flott :) Har noen flere som kommer til å legge ut på div Nissan forum også.
ArildM skrev:JAAA! Er sååå gjerne med :D

Får vi lov da? Tenker type onkel blå.... :?
Er vel der en må starte.. Setter vi en øvre DB-Grense, så tor jeg kanskje det ikke skal være så mye å si på. Kan jo være at de kicker på merkene på plassen da. For litt gummi vil det jo bli lagt igjen.
Får jeg klar-signal fra politiet og City-Syd (evt noen andre), så vil jeg tro det skal la seg gjennomføre.

Kan sette meg ned å skrive noen utkast senere idag, så får vi se hva som skjer :) Skal holde dere oppdatert.
De som vil kan gjerne lufte idèen med noen firma som kanskje kan være intr. Tenkte jeg skulle høre med Planet Hifi og Tempe Dekkservice i første omgang iallefall.
 #430959  av ArildM
 
Høres ut som en kjempeplan!
Dette initiativet LIKER jeg :D
 #430989  av Tribalti
 
Ja, Vil tro dette blir utrolig moro. Å alle kan jo stille, med akkurat den bilen de har, å fortsatt ha mulighet for å gå til topps.

Fikk akkurat svar på forespørsel om bruk av parkeringsplassen til City Syd. De ville ikke, da det la igjen spor (som jeg hadde nevnt i mailen såklart).
Jeg tenkte litt på bussparkeringen på Tempe, der er det jo rimelig god plass. Eller på parkeringen til Posten på sluppen.
Om noen vet av noen større parkeringer/åpne asfalterte områder, rop ut :)
 #430993  av ArildM
 
Problemet blir vel å faktisk få lov til dette :( Skal undersøke litt om sjefen min vet om noe lurt, han er en del involvert i NAF og forskjellig motorsport (hovedsaklig rally dog). Kunne jo ha spurt om å få låne Lånkebana også da?
 #430995  av Tribalti
 
ArildM skrev:Problemet blir vel å faktisk få lov til dette :( Skal undersøke litt om sjefen min vet om noe lurt, han er en del involvert i NAF og forskjellig motorsport (hovedsaklig rally dog). Kunne jo ha spurt om å få låne Lånkebana også da?
Tja, jeg vil tro det skal gå greit iht politiet, sålenge vi klarer å holde deres krav om sikkerhet, støy og tillatelse fra grunneier.

Ja, det hadde vært flott om du hadde gjort Arild :D

Tja, Lånkebanen er jo ikke den beste banen å kjøre sånn type kjøring på, det er jo så syyykt ujevnt. Men det er jo såklart en mulighet da :)
Hvor langt er folk vilige til å kjøre for å være med da tro?
 #431001  av ArildM
 
Lånkebanen er ikke akkurat noen skjønnhet. Er det ikke en bra stor asfaltert plass ovenfor høggeriet på sveberg også?
 #431005  av Tribalti
 
Kan dra oppover å sjekke :) Der vil jeg tro de ikke bryr seg spesielt my om det blir gummimerker heller :D
 #431006  av ArildM
 
Plassen er eid av no anleggsfirma tror jeg?
Fikk storkjeft av en sur skigåer en gang jeg var å tok noen piruetter med Mazdaen der oppe :lol: Så farlig kjøring hadde han ikke sett maken på, her var det jo både voksne og barn som ferdes, så han meg en gang til så ble det politiet og lappen fratatt :lol:
 #431008  av ArildM
 
Snakket med sjefen, uofisiell info men; NMK Hell / NAF Stjørdal har snust litt på emnet.
Det blir i så fall trolig neste år, og da går det under litt mer organisert og offisiell standard :)
Det blir da arrangert Autocross dag med en liten inngangssum som dekker baneleie og forsikring gjennom Norsk Motorsport Forbund (tror jeg det var).

Jeg skal mase jevnlig på sjefen min om å få til dette 8)
 #432427  av ArildM
 
Trolig tidligst neste år på Lånkebana. Sjefen min er tilbake fra ferie nå, så jeg skal mase mer på han utover høsten :)