TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvor lenge ha pÃ¥ motorvarmer?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus

 #208506  av Mr2Even
 
Men åpner man ikke et spjeld så mer kjølevann må bli varmet opp da da?

 #208514  av croco-Frod
 
Mr2Even skrev:Men åpner man ikke et spjeld så mer kjølevann må bli varmet opp da da?

Mengden med kjøleveske som befinner seg i varmeapparatregisteret begrenser seg til en svært liten mengde, slik at om varmeapparatreguleringen står på varm eller kald vil ikke ha særlig stor innvirkning på hvor fort man får varme i varmeapparatet, dersom det er det det siktes til her, evt oppvarmingstida av kjølevesken vil ikke bli særlig lengre dersom kranen er åpen, kontra stengt.

Dersom man vil ha en varm kupè, er nok ei kupèvifte den mest gunstige og effektive løsningen, som et ekstra pluss, vil jo også da rutene være isfrie ved bruk av kupèvifte :D

 #208644  av @lpher
 
croco-Frod skrev:
Dersom man vil ha en varm kupè, er nok ei kupèvifte den mest gunstige og effektive løsningen, som et ekstra pluss, vil jo også da rutene være isfrie ved bruk av kupèvifte :D
Bingo! :D Skrapte is på Supran EN eneste gang jeg...og Lexusen skal det ALDRI skrapes is av! ;)

*Nei til defa-løse biler* ;)

 #208647  av croco-Frod
 
@lpher skrev:
croco-Frod skrev:
Dersom man vil ha en varm kupè, er nok ei kupèvifte den mest gunstige og effektive løsningen, som et ekstra pluss, vil jo også da rutene være isfrie ved bruk av kupèvifte :D
Bingo! :D Skrapte is på Supran EN eneste gang jeg...og Lexusen skal det ALDRI skrapes is av! ;)

*Nei til defa-løse biler* ;)
Hehe...

"nei til defa-løse biler"

Aner jeg skjult reklame her?

en del av lønnsutbetalingene dine kommer vel fra bilradispesialistens salg av defa-produkter?? 8) :wink:

 #208650  av @lpher
 
croco-Frod skrev: Hehe...

"nei til defa-løse biler"

Aner jeg skjult reklame her?

en del av lønnsutbetalingene dine kommer vel fra bilradispesialistens salg av defa-produkter?? 8) :wink:
Hihi...DET hadde vært noe ;) Neida, egentlig ikke...men jeg...personlig... synes det er misshandling av bilen å kald-starte motoren gjennom en hel vinter ;)

 #208655  av sindrejl
 
croco-Frod skrev:
@lpher skrev:
croco-Frod skrev:
Dersom man vil ha en varm kupè, er nok ei kupèvifte den mest gunstige og effektive løsningen, som et ekstra pluss, vil jo også da rutene være isfrie ved bruk av kupèvifte :D
Bingo! :D Skrapte is på Supran EN eneste gang jeg...og Lexusen skal det ALDRI skrapes is av! ;)

*Nei til defa-løse biler* ;)
Hehe...

"nei til defa-løse biler"

Aner jeg skjult reklame her?

en del av lønnsutbetalingene dine kommer vel fra bilradispesialistens salg av defa-produkter?? 8) :wink:
alf er en levende reklameplakat ;)

 #211641  av Shyggen
 
trur du alfern kan levere no bra tilbud på defa pakker til oss som kjører riktige biler? :D

forvilla meg inn på lexus forumet etter en sjekk for IS-Fn :) den så sprek ut :)

 #211664  av celicagt4205nord
 
vi kan jo alle være enige om at defa er velldig bra å alt det dær,meen...jeg vet om noe som er kjempemye bedre...tenk å ha en garasje å ha bilen i? :) det holder både bilen isfri å tørr...å sist men ikke minst TRYGT :) å den kan jo brukes til så mangt :D

 #211695  av croco-Frod
 
celicagt4205nord skrev:vi kan jo alle være enige om at defa er velldig bra å alt det dær,meen...jeg vet om noe som er kjempemye bedre...tenk å ha en garasje å ha bilen i? :) det holder både bilen isfri å tørr...å sist men ikke minst TRYGT :) å den kan jo brukes til så mangt :D

Spørs om arbeidsgiver er int. i at man får sette seg opp en garasje på "ansatteparkeringa" da :wink:

Men helt klart, en garasje å sette bilen sin i, er overhodet ikk å forakte, men det er ofte slik at den også blir en mellomstasjon for ting som skal kastes eller settes unna :lol:

 #211717  av @lpher
 
sindrejl skrev:
alf er en levende reklameplakat ;)
Hihi...for hva da? HÃ¥rfjerningskrem?!

 #211718  av @lpher
 
Shyggen skrev: trur du alfern kan levere no bra tilbud på defa pakker til oss som kjører riktige biler? :D
Bingo! pr. pm ;)
Shyggen skrev: forvilla meg inn på lexus forumet etter en sjekk for IS-Fn :) den så sprek ut :)
Tror det kan bli en og annen av disse på norske skilter...om en 5-7 års tid...da normale folk sikkert har råd til den! :D

 #211725  av @lpher
 
celicagt4205nord skrev:vi kan jo alle være enige om at defa er velldig bra å alt det dær,meen...jeg vet om noe som er kjempemye bedre...tenk å ha en garasje å ha bilen i? :) det holder både bilen isfri å tørr...å sist men ikke minst TRYGT :) å den kan jo brukes til så mangt :D
Snakker BÃ…DE OG her vettu :mrgreen: Ingenting er godtnok for gullbilen ;)

Seriosly...det skader ikke å ha motorvarmer selv om man har garasje...er to forskjellige ting...men som sagt....personlig så tar jeg nok ole brum approachen på denne..anytime! :D