TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Felger og sommersko til Lex'n.

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #319423  av slasken
 
Da begynne jo sommeren og nærme seg, og jeg trenger felger til bilen min. Men så har det seg jo sånn at jeg ikke har bestilt det før, siden en gammel toyota var ikke noe jeg gidda å gjøre noe med :P
Så hvis noen har løst å hjelpe meg litt så hadde jo det vært flotters ! Eneste jeg vet er at jeg skal ha 18".
Så på de QuiNlan la ut, og må si at det var noen pene felger og har sett på lignende, men er jo så mye at det går jo ikke ann å bestemme seg.
 #319643  av QuiNlan
 
Da kan du gå for disse ;)
Felger.JPG
Felger.JPG (69.32 kiB) Vist 4987 ganger
Her kan du forresten sjekke med en del felger. Ikke det beste sortimentet men.. De hadde dog de felgene som jeg vil ha på min :)

http://www.martins.no/
 #319645  av slasken
 
Har vært inne på den siden og sjekka, og må si at jeg synes de andre felgene du la ut bilde av så bedre ut på bilen. Ble så mye åpenrom med Max felgene, men smaken er som baken sier man jo.
Enig med at det ikke er noe godt utvalg man får sjekket der. Så hvis det blir noen av de så blir det ikke Max felgene.. husker ikke navnet på de andre atm :p

Men skal finne ut av det fort, blir bestilling snart og snart er TTE frontfanger, sideskjørt og bakfanger på også, så nu er det bare å glede seg til sommeren som kommer så alt for sakte :P
 #319647  av QuiNlan
 
Syns det er noe helt spesielt med 5 eika feler når de ruller, spesielt når de ruller sakte :) Var nok Nitro Oxide du tenker på?

Klarer meg foreløpig med senk jeg ass. Sliter med en del fartsdempere, særlig de der 2 korte og smale står ved siden av hverandre. Kan ikke kjøre over kun en av de, ihvertfall ikke på midten. Med stylingsett ville jeg nok slitt mer, hehe :)
 #319650  av slasken
 
QuiNlan skrev:Syns det er noe helt spesielt med 5 eika feler når de ruller, spesielt når de ruller sakte :) Var nok Nitro Oxide du tenker på?

Klarer meg foreløpig med senk jeg ass. Sliter med en del fartsdempere, særlig de der 2 korte og smale står ved siden av hverandre. Kan ikke kjøre over kun en av de, ihvertfall ikke på midten. Med stylingsett ville jeg nok slitt mer, hehe :)
Jepp, var Nitro Oxide jeg tenkte på :)
Her jeg bor er ikke store plassen så er et stykke mellom vær fartshump (som vi kaller det her :P), så det skal nok gå greit for meg :P
 #319653  av QuiNlan
 
Fartsdempere som vi velger å kalle dem her borte fungerer faktisk, hehe.

I forbindelse med veiarbeid legger dem gjerne ut slike midlertidige fartsdempere, de er killer for bilen ass. Med mindre jeg kjører i 100km/t + over dem, og det lar seg ikke gjøre når trafikken ikke går fortere enn 20 km/t, da må jeg helt ned i 1-2 km/t for at ikke potta skal ta nedi, hehe

Jeg satser på at det hjelper på med nye dekk, samt jeg skal heve den ihvertfall ett par cm, for den er ufattelig lav bak nå, hehe :)
 #319657  av slasken
 
Hehe
Har du senket bilen mye da ?
Har enda ikke senk på min, men det kommer snart det også, men trur det bare blir 30/30 da.
 #319658  av QuiNlan
 
Aner ikke hvor mye den er senket, men jeg tror ikke det går ann å senke den yttelirgere :)
Foto0029.jpg
Foto0029.jpg (497.43 kiB) Vist 4888 ganger
 #319662  av slasken
 
Damn, så litt mye ut :P Men føle vi er litt OT nu, så kanskje vi skal ro oss i land igjen, og snakke om felger på denna tråden :p
Hvor finner man pris på Oxide felgene ? og det der 225/40/8... det er gresk for meg :p
 #319663  av QuiNlan
 
Prisen står på sida. De prisene som står der er pr. stk. og veiledende.

http://www.martins.no/felger/prisliste.aspx

Hadde jo bilde av felg da :D Hehe..

225 er jo bredden på dekket. 40 er profilen på dekket, avstand mellom felg og ytterpunkt på dekk. 8 er bredde på felg, lurer på om det ikke er tommer.. Noen må rette meg hvis jeg tar feil her... :P

En felg med 8 i bredde skal gå fint på 225 dekk.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16