TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Felger og sommersko til Lex'n.

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #322906  av lexus Sondre
 
funnet noen drit fete larson felger. brukt. disse er 8x18 forran og 9,5x 18 bak. ET 35. 9,5 er jo rimelig brutalt, men går det på tru? har valset inn "leppa" bak.
 #322939  av lexus Sondre
 
det veit jg ikke. ble gjort av han som eide den før meg. trur ikke det var så store jobben. trur det blei gjort på ett bilskade senter=) skal bare være å få varma opp den "knekken" på hjulbuen for så brette den inn. er sikkert en enkel jobb for de som kan det med riktig redskap.
 #322961  av Amund
 
lexus Sondre skrev:funnet noen drit fete larson felger. brukt. disse er 8x18 forran og 9,5x 18 bak. ET 35. 9,5 er jo rimelig brutalt, men går det på tru? har valset inn "leppa" bak.
Prøvde 8,5" felg med 35 innpress på min, med 235 dekk. Det passa ikkje, hadde i vert fall vert nødvendig å valse mykje meir enn kun leppa....
Men 8" felg foran, med 35 innpress kan passe uten valsing. men det er i så fall på det berømte "kushåret".
 #322983  av lexus Sondre
 
ok, da trur jeg ikke det blir noe. siden disse var 9,5 bak! surt! men,men
takk for info! så ikke det ble inpulskjøp her!
 #323957  av Geir
 
Hvilken av disse to bør jeg gå for?

Bilde

Bilde
 #323963  av galx
 
Hva med den siste ? En liten "touch" av sort i felgen til sort bil :twisted: . Blir litt mer spennende og sportslig.
Kraftige 5-eiker passer godt vogna di :)
 #323985  av lexusmann
 
Hmmm....syns de var fine begge 2 felgene....på hvert sitt vis....vanskelig :wink: Den øverste er kanskje litt verre å holde ren, vet ikke...
 #323996  av Geir
 
tunamgu skrev:trodde mandrus manheim var laget av tsw spesielt til mercedes?
Stemmer, men det løses med slingrebolter på de 2,3 mm som er forskjell. Boltsirkelen på disse er 5x112. Lexusen har 5x114.3.

Jeg falt veldig for den flereikede, men etterhvert har den andre vokst veldig på meg ;)

Kan Toyota\Lexus levere senterkopper i alle størrelser? Syntes den M'en er så stor, og ville gjerne byttet den ut med Lexusmerket.
 #324065  av galx
 
lexusmann skrev:Hmmm....syns de var fine begge 2 felgene....på hvert sitt vis....vanskelig :wink: Den øverste er kanskje litt verre å holde ren, vet ikke...
Ganske enig med deg. Ikke bare å ha kuule felger å holde dem ren hele tiden.. Lurt å tenke renhold av dem.

Geir: Har du sett på DOTZ sine felger..?
 #324107  av Geir
 
galx skrev:
lexusmann skrev:Hmmm....syns de var fine begge 2 felgene....på hvert sitt vis....vanskelig :wink: Den øverste er kanskje litt verre å holde ren, vet ikke...
Ganske enig med deg. Ikke bare å ha kuule felger å holde dem ren hele tiden.. Lurt å tenke renhold av dem.

Geir: Har du sett på DOTZ sine felger..?
Ja, har kikket på det meste egentlig. Har store problemer når det kommer til valg av felg - jeg får ikke bestemt meg.

Hvilke felger fra Dotz tenker du på? Føler du kom med et ledende spørsmål her :p
 #324338  av lexus Sondre
 
Hva med disse? Asanti AF144! disse for du i alle mulige bredde og tom! passende ET også trur jeg. Hvilket inperess er det på 2. gen IS?
Vedlegg
218.701.600x400.af144b.jpg
218.701.600x400.af144b.jpg (79.08 kiB) Vist 5498 ganger
 #324490  av Geir
 
lexus Sondre skrev:Hva med disse? Asanti AF144! disse for du i alle mulige bredde og tom! passende ET også trur jeg. Hvilket inperess er det på 2. gen IS?
De var egentlig litt for bling for meg, men hva er prisen? Har du noen linker til forhandlere av denne felgen? Rimelig barsk kant på felgen på bildet :twisted:
galx skrev:Du kan gå inn på dotzmag.com. Er ikke helt sikker på om du finner noe til din bil, men du kan jo prøve :)

Her er eksempel på en link:

http://www.dotzmag.com/AlcarKonfigurato ... _key=15744
DÃ¥rlig utvalg i 19", men takk uansett :)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16