TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ny Lexusmodell

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #384171  av pekle
 
Såg ein ultrasonisk blå og ein brun i dag - hadde i utgangspunktet trudd at blå var min favoritt, men syns faktisk den brune (med lyst interiør) såg best ut.
 #384449  av mr292
 
ok, har sett den brune jeg nå. likte den egentlig ikke noe spesielt godt. blå er fortsatt favoritt.
john_e den blåe er godt mulig at er demobilen(har kjørt den :-), ettersom jeg tror det er den eneste blåe på veien (i trondheim) kommer nok en blå en til på veien i løpet av uka regner jeg med, er ankommet trondheim i hvertfall.
 #384464  av Harlex
 
Har nå vært på Jæger og siklet. En hvit og en svart.... Da gjenstår det bare prøvekjøring... Lexus Bergen åpner i disse dager så da blir det nok en tur ned.... Får se om eller rettere sagt hvortid jeg bytter ut IS-en :D
 #384845  av dca
 
var ute entur idag med en slik... meget pen bil innvending og utvendig! kunne gjerne vært litt mer guffe i den, men er jo en miljøbil.

Så ble faktisk en vurdering nå om det kanskje blir en slik en når cab'en blir solgt...se hvor rå en kan få den! :)
 #385728  av pekle
 
Fekk endeleg prøvekjørt i dag, i dritvær. Var litt skeptisk etter turen med Auris, utan at det var nokon grunn til det. CTen er nok programmert på ein annan måte samt at støydempinga frå motor er mykje betre. Auris gjekk tom for batteri ganske fort, det gjorde ikkje CTen sjølv etter halvannan times kjøring.

Aks frå stilleståande var ikkje ei bråkete affære slik som i Aurisen, og trikset til Geir med gradvis men bestemt press på pedalen funka som gull.

Normal-modus var ellers ikkje så langt unna den kjørestilen eg har til dagleg cruising. Det regna og sludda ein del så det er ikkje så lett å seie noko om vanleg støynivå, men syns kanskje det var litt mykje plaskestøy frå dekka.

Uansett, det gjekk som det måtte gå; morellraud Comfort med svart/raudt interiør og navi/lydpakke/Defa er bestilt 8)
Sist redigert av pekle den 02 apr 2011 10:15, redigert 1 gang totalt.
 #385745  av pekle
 
Oslo/Storo. Dei sa eg kunne få i august, men da er eg midt i mc-sesongen, så eg får min i oktober. Må ha litt å sjå fram til på hausten og :)
 #385756  av Geir
 
pekle skrev:Fekk endeleg prøvekjørt i dag, i dritvær. Var litt skeptisk etter turen med Auris, utan at det var nokon grunn til det. CTen er nok programmert på ein annan måte samt at støydempinga frå motor er mykje betre. Auris gjekk tom for batteri ganske fort, det gjorde ikkje CTen sjølv etter halvannan times kjøring.

Aks frå stilleståande var ikkje ei bråkete affære slik som i Aurisen, og trikset til Geir med gradvis men bestemt press på pedalen funka som gull.

Eco-modus var ellers ikkje så langt unna den kjørestilen eg har til dagleg cruising. Det regna og sludda ein del så det er ikkje så lett å seie noko om vanleg støynivå, men syns kanskje det var litt mykje plaskestøy frå dekka.

Uansett, det gjekk som det måtte gå; morellraud Comfort med svart/raudt interiør og navi/lydpakke/Defa er bestilt 8)
Hva måtte du gi for Defaen, pekle? Forøvrig godt å lese at flere får "teknikken" til å fungere med CVT-kassa.
lexusmann skrev:Syns denne så like spennende ut som CT*en...er vel sedan versjonen...skal være 187 hester i denne...Lexus HS 250h...

Men siden denne kom ut først, og ikke kommet til Norge/Europa, så er den vel vurdert som for dyr... :roll:
HS 250h har jeg forhørt meg om for ca et år siden da jeg syntes den var interessant. Svaret var at den var uaktuell for Lexus Europe. De svarte den gang at "en annen bil" ville bli utviklet for Europa, og da mente de nok CT 200h :wink:
 #385761  av pekle
 
I overkant av 11 (den største kupevifta/fjernkontroll)
 #385762  av Geir
 
pekle skrev:I overkant av 11 (den største kupevifta/fjernkontroll)
OK. Good to know, men ikke overraskende. Jeg betalte 12000 for Eberspächeren min.
 #387081  av Geir
 
NÃ¥ har jeg bestilt min! Levering; Medio september. PÃ¥ to timer her om dagen endret det seg fra sen juli til tidlig september. Unlucky! Ventetiden blir hard.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10