TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Felger til IS200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus

Hvilke felger?

OZ Energy
2
11%
Vertini Fairlady
9
47%
Vertini Hennessey
5
26%
Vertingi Savari
3
16%
 #355135  av Jarl
 
Har sett på noen felger fra Sparco, de har kun 3 stk til gatebil, og kun en type i 18" som ser bra ut. Kan få god pris på disse, men lurer på hvordan de passer på bilen. Noen som har tid til å Photoshoppe litt? :wink:
8.00 x 18 5x114.3 ET45 Sparco Pista, MATT SILVER TECH

EDIT:
Har lagt i fra meg Sparco nå, men har sett på et par andre felger og tok meg frihet til å låne bildet av en IS her på forumet. Min bil skal ha full TTE styling, men er i samme farge og med TTE senk.
Noen meninger? Tror jeg skal gå for 18", unngå valsing...

http://www.ozracing.no/wheels/x-line/energy/nb
OZ Energy.jpg
OZ Energy.jpg (62.68 kiB) Vist 5558 ganger
http://www.vertiniwheels.com/images/whe ... lady.htm??
Vertini Fairlady.jpg
Vertini Fairlady.jpg (62.87 kiB) Vist 5558 ganger
http://www.vertiniwheels.com/images/whe ... ssey.htm??
Vertini Hennessey.jpg
Vertini Hennessey.jpg (62.83 kiB) Vist 5558 ganger
http://www.vertiniwheels.com/images/whe ... savari.htm
Vertini Savari.jpg
Vertini Savari.jpg (63.36 kiB) Vist 5558 ganger
Sist redigert av Jarl den 18 mai 2010 14:42, redigert 2 ganger totalt.
 #355245  av turbokjell
 
kikket akkurat på dem samme idag jeg. tror de kler bilen jeg.
 #355772  av is200is300
 
Har AEZ Ultra, Kler bilen veldig bra.
Vedlegg
AEZ Ultra
AEZ Ultra
AEZ_Ultra_RGB_LO.gif (283.11 kiB) Vist 5600 ganger
 #357366  av Jarl
 
Oppdaterte første posten med et par bilder og avstemning. Liker Vertini Savari best til nå, men har ikke helt bestemt meg... :roll:
 #357456  av Geir
 
Syntes personlig at både 1 og 2 gen IS kler femeiket best. Fairlady ligner på mine, så da stemte jeg dem :D

Når det er sagt, så var jeg veldig nære å velge flereiket selv, men etter å ha fått på femeiket har jeg ikke angret et sekund i ettertid.
 #357461  av Jarl
 
Geir skrev:Syntes personlig at både 1 og 2 gen IS kler femeiket best. Fairlady ligner på mine, så da stemte jeg dem :D

Når det er sagt, så var jeg veldig nære å velge flereiket selv, men etter å ha fått på femeiket har jeg ikke angret et sekund i ettertid.
Tenkte egentlig på 6-eikers først men var ikke så mange å velge imellom. Synes 5-eikerene er stilige, men føler det ser best om størrelsen på bremsene står i stil med hullene i felgene... :roll: ....men har ikke bestemt meg enda :?
 #357476  av Geir
 
Du har helt klart et poeng i forhold til at skivene bør se litt barske ut med få eiker :)
 #357722  av dca
 
Hvis du skal gå for noen av de der går du for en av vertini felgene... hennesey hadde jeg valgt!
5 eikers er det som passer desidert best, men da mener jeg de MÅ være ulik alle de man ser på alle slags biler.. og da koster det!

vertini felgene er Barske! kan ikke slå feil! :)

edit.. jeg så ikke at bilde nr 2 var vertini. du tar hennesey istedet! Jeg har godt øye for sånt! ;) hehe
 #358143  av Jarl
 
Vanskelig å bestemme seg.... :oops:
Noen som har kontroll på hva som er lovlig og ikke når det kommer til ET og felgbredde? Går utifra at ET45 er greit, men hva med 40, 35? Og når det gjelder bredde, er det lov å ha 8x18 foran og 9x18 bak f.eks?
 #358195  av dca
 
Innpresset kommer an på felgbredden du skal ha :) mener å huske jeg hadde 8,5 og 9" brede felger (19") med et45 foran og 48 bak... 225 og 255 dekk.. kan du bare valse inn leppen bak så funker det perfekt :)
 #358283  av Jarl
 
Har fått sansen for BBS stilen etter å ha bladd igjennom en god del felger, her er en IS med ASA AR1:
Bilde

Felgene på bildet er 18x8, med 5mm spacer i front og 15mm bak og 225/40 dekk. Ser at det er mulig å få felgene i ET 35, 40 og 45. Vil de passe bedre med ET35 eller?
Finnes det ikke en oversikt over maks/min mål for felger til IS200? Hadde gjort det litt lettere.... 8)
 #358288  av Fredrico
 
BBS LM felger kan du kjøpe brukt fra statene for ca. 12 - 15 k ferdig levert. Vurderer å kjøpe et sett til min bil.
 #359632  av Jarl
 
Da var felger bestillt, ble ingen av de i pollen... :roll: Gikk for ASA AR1 18x8 bestillt fra USA, tirerack.com. De hadde kun i et40 så kommer til å kjøre med spacere. Kom på 5900,- ink. frakt + moms og tollgebyrer.
 #377380  av lamo762762
 
Hei

Jeg har også tenkt på å bestille disse felgene fra tirerack, ikke noe problem med ET40 på IS200?