TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Autumatisk kjørelys pÃ¥ Tysk IS200??

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #365813  av runeme
 
Hellu,
Har etter 3 år blitt godt vandt til å sette på lyset - men lurer på om det er grei skuring å konvertere til automatisk kjørelys (rele eller lignende). Spurte den lokale Toyota forhandleren for en tid tilbake, men de mente det var mye ledningskobling for å få dette til...

mvh
Rune
 #365827  av 2fast4u
 
Forholdsvis enkel tilkobling med relè som du får kjøpt hos Toyota/Lexus og sikkert andre plasser også.
Skal finne frem delenr og koblingsskjema og poste det slik at du får ordnet dette.

:wink:
 #365866  av 2fast4u
 
Delenr universalt kjørelysrelè Toyota/Lexus: NONG0-00010.13 koster ca 1.500.-

Levert fra Sepab Fordonsprodukter i Sverige, http://www.sepab.se men kan kjøpes hos din lokale Toyota/Lexus forhandler.

Beskrivelse av relè finner du ved å trykke her

Innkoblingsanvisning, Norsk:
(43.5 kiB) Lastet ned 421 ganger
Koblingsskjema Lexus IS200 LHD:
(79.3 kiB) Lastet ned 315 ganger
Som jeg husker er det 6 tilkoblinger på IS200, du finner disse numerert i dette koblingsskjema.
Har du litt kunnskaper om bilen og ledningsnett etc så kobler du dette i løpet av en time.

Samme kjørelysrele kan også brukes på andre Toyota/Lexus modeller.

Lykke til.

:wink:
 #366128  av runeme
 
Takker så mye 2fast4u! Da satser jeg på litt kobling en av dagene, bør ikke være så ille som Toyota skulle ha det til!

mvh
Runeme
 #370741  av 2fast4u
 
Harlex skrev:Er det det samme på rx300? Min er tysk og har forsåvidt samme problemstillingen....
Koblingsskjema RX300
Vedlegg
(1.09 MiB) Lastet ned 271 ganger
 #370808  av Harlex
 
2fast4u skrev:
Harlex skrev:Er det det samme på rx300? Min er tysk og har forsåvidt samme problemstillingen....
Koblingsskjema RX300

Takk takk... Da har jeg iallefall en slags oppskrift... :) Det spørs imidlertid om jeg tar sjansen på å begynne.. Har ikke så veldig peil på slikt for å si det sånn og det virker ikke "selv mor kan" opplegg...