TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Varsellys - TRC og ABS

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #371926  av Jarl
 
"TRC OFF" lyser konstant og "ABS" blinker i dashen min. Har lest av feilkode med å kortslutte to kontaker i diagnosepluggen, får da opp kode 43 på TRC og kode 15 på airbag -> hva betyr det?
Har sjekket sensorene på forhjula, funker fint frem til første stikket iallefall. Fant ikke stikket til sensorene bak, ser ut som de går inn under setene - hva er trikset for å vippe baksetene frem/bak?
Noen som har vært borti det samme eller kan sjekke hva feilkodene betyr? ABS sesongen begynner jo nå, så hadde vært greit å hatt alt i orden... :wink:
 #371931  av harared
 
Når det gjelder setet så er den nedre puten/sete festet i to klipps/lås. Bare og løfte opp settet i forkant. For og løsne ryggen må først fjerne beltet fra føringen. Kjør et skrujern i hullet bakfra på føringen og vri til siden og opp. (bakvendt forklart) Ryggen sitter festet med fire skruer i bunn.
Når det gjelder det andre problemet kan jeg ikke hjelpe så mye. Koble fra batteriet tror jeg skal fjerne koden.
 #371933  av Jarl
 
Ok, takker, får prøve meg på det. Har hatt av batteriet flere ganger, prøvde også å nulle ut feilkoder når jeg holdt på med diagnosen uten hell.
 #371935  av harared
 
ok, tyder på at noe er galt. Sensorene er vel greit og få sjekka da ja.