TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lambdasonde IS200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #373315  av QuiNlan
 
Etter ca 2 år med ny manifold har "den midlertidige løsningen" vi laget for å få denne til å passe blitt ødelagt.

1. Manifolden var beregna for IS300 med manuellkasse vil jeg tro.

Jeg har automatkasse, og den nedre lambdasonden tok derfor borti, så vi måtte endre vinkelen på gjengene.

Etter en kveld med litt for hard kjøring har gjengene knukket av, og lambdasonden har mest sannsynlig lagt inn årene (skal man tro de på Mekonomen).

Noen som vet prisen på en orginal vs. uorginal lambdasonde? Og, vil en uorginal lambdasonde fungere? Bør få fikset dette snart.
 #373318  av galx
 
Har nettopp skiftet ut 2 stk. lambda. To fremste.
Jeg kjøpte orginalt hos Toyota. Kostet ordinært rundt 2.200,- per stk.
Uorginalt funker sikkert, men jeg for min del tror det lønner seg å handle dette orginalt, så vet du at det blir riktig. Regner med du har fått opp den gule motorlampen i dasjen..den bør selvfølgelig nullstilles når du/verkstedet har skiftet ut lambdasonden.
 #373326  av Fredrico
 
Jeg har handlet meg en ny lambdasonde på eBay, tror den kostet meg 500 kr kontra 1500 på BilXtra. Jeg har iallefall ingen motforestillinger mot å bruke en som ikke står Toyota på.
 #373332  av QuiNlan
 
Fredrico skrev:Jeg har handlet meg en ny lambdasonde på eBay, tror den kostet meg 500 kr kontra 1500 på BilXtra. Jeg har iallefall ingen motforestillinger mot å bruke en som ikke står Toyota på.
Ingen modifiseringer? Passet rett på? Ingen motorlampe? Link?
 #373461  av 2fast4u
 
Ville også ha handlet slike ting orginalt, men sikkert mange andre som funker greit også.
Allworldautomative.com går ut med "Genuine parts for TOYOTA at the LOWEST price in the world." :!:

Var ikke så jækla stiv pris på disse her: http://www.allworldautomotive.com/auto_ ... 55-46.html
Nederst på siden finne du 2 av følerne, 040 er bakre på ex.manifold, 050 er den på ex.rør

:wink:
 #373471  av QuiNlan
 
Må vel bli 040 da? Den som ligger nederst på manifolden, altså nærmest downpipen. Takk for link!
 #373497  av QuiNlan
 
Et lite dumt spørsmål. Hvordan i H kjøper man noe som helst på den siden? Må være den mest kronglete siden jeg har sett på lenge. Det er ikke akkurat ebay standard :P