TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Oljer på Lexus IS200, noen anbefalinger?

  • Diskusjon og spørsmål om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #376700  av mads abrahamsen
 
Har tenkt å ta ett fullt olje/veske skift på IS`en min og da lurer jeg på om det er noen anbefalinger på oljer?
Tenker da på motor-, girkasse- og diffen bak :D

Så har jeg kikket på et Apexi N1 eksos til bilen, men de eneste jeg finner er til IS300.... Så da lurer jeg på om IS300 eksos passer på IS200?

Tusen takk på forhånd :D
 #376795  av harared
 
Jeg bruker Mobil Super 3000 5W-40 på motoren, har hørt at det er den samme som Toyota bruker bare at flaskene har Toyota merket.
Jeg har automat så der kjører jeg den røde som Toyota har så jeg ikke blander olje typer. Får jo ikke bytta alt uten flushing.
På bakakslingen har jeg Mobil Mobilube GX 80W-90. Tror det er en annen type som skal brukes for de med sperre. (Sport)

Når det gjelder eksosen så tror jeg stussen er lengre til is300. Forskjellig fangere. Finnes sikkert noen oppgitte mål?
 #376990  av galx
 
Hei mads.

Sånn at du vet det, det er ingen forskjell på cat-back'en på is200/is300 (bakre eksosdel). Bare bestill i vei du. Passer rett på. Ingen forskjell på eksosen før du kommer til down-pipe'n, da blir det litt sveisejobb derfra. :wink:

Litt "off topic": karosserimessig er det ikke forskjell på is200 og is300, selv om noen forhandlere av uorginale karroserideler kan påstå dette (panser osv..) Den orginale frontfangern er litt anderledes på is300 vs. eldre modeller av is200. Det har lite med lengden å gjøre, men heller med at is300 ble levert med xenonlys - derfor er det innfelte lyktespylere i frontfangene, så ingen tilpasningsforskjell eller annen størelse. Det er litt anderledes innfesting på enkelte is300 frontlykter mot motorrom, den det er heller små modifikasjoner som gjøres :mrgreen:

Kjør på :D
 #377020  av harared
 
galx skrev:Litt "off topic": karosserimessig er det ikke forskjell på is200 og is300, selv om noen forhandlere av uorginale karroserideler kan påstå dette (panser osv..) Den orginale frontfangern er litt anderledes på is300 vs. eldre modeller av is200. Det har lite med lengden å gjøre, men heller med at is300 ble levert med xenonlys - derfor er det innfelte lyktespylere i frontfangene, så ingen tilpasningsforskjell
Var i kontakt med Rhys Millen Racing angående kittet de selger til is300: http://www.rmrproducts.com/store/pc/vie ... ategory=17
Fikk beskjed om dette ikke ville passe pga forskjellene på fangerne. Jeg har 1999 mod med lyktespylere uten xenon. Uansett er det is300 uten lyktespylere også, forskjell på US og Euro utgave.
Mulig det var det de tenkte på, men ganske rart da det er kun ei leppe som monteres på til front og bakfanger.
 #377078  av galx
 
harared skrev:
galx skrev:Litt "off topic": karosserimessig er det ikke forskjell på is200 og is300, selv om noen forhandlere av uorginale karroserideler kan påstå dette (panser osv..) Den orginale frontfangern er litt anderledes på is300 vs. eldre modeller av is200. Det har lite med lengden å gjøre, men heller med at is300 ble levert med xenonlys - derfor er det innfelte lyktespylere i frontfangene, så ingen tilpasningsforskjell
Var i kontakt med Rhys Millen Racing angående kittet de selger til is300: http://www.rmrproducts.com/store/pc/vie ... ategory=17
Fikk beskjed om dette ikke ville passe pga forskjellene på fangerne. Jeg har 1999 mod med lyktespylere uten xenon. Uansett er det is300 uten lyktespylere også, forskjell på US og Euro utgave.
Mulig det var det de tenkte på, men ganske rart da det er kun ei leppe som monteres på til front og bakfanger.

Eksosen passer uasett, tro meg. Innfestingen under bilen er akkurat den samme uansett is200/300 US eller Euro.
Ser på bildenen av linken du limte inn at bakfangeren ser lengre ut bakover, så jeg må nok gi meg på den. :wink: . Har kjørt flere IS300 i US, og har ikke sett dette før nå på bildet :lol: Dette er nok sansynlig da is300'ene vi kjørte i US var lettere modifisert og stylet - altså andre bakfangere enn originalt.

Har kjøpt tilsammen 2 eksossystemer fra US som er til IS300, og et GReddy/Trust cat-back i Norge som er til IS300. Ingen forskjell på innfestningene i det hele tatt. En av eksospottene (cat-back) jeg fikk oversendt fra US, hadde litt lengre stuss enn normalt, mulig det er for å kompansere for den merkelige forlengelsen dem har gjort på den orginale bakfangeren. Latterlige sikkerhetsreglement dem har "over there". Samtidig har dem et latterlig enkelt reglement for å modifisere bilene, står liksom ikke helt i stil til hverandre, hehe.
 #377095  av harared
 
Som nevnt tidligere var det stussen jeg var usikker på, men når du går god for at det er en forskjell som ikke gjør noe er det bare og handle iveg :)
Grei info og få fordi jeg har vært usikker på det selv etter det jeg fikk høre om at ting ikke ville passe. (is200 vs is300)