TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • nye bremser.

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #380381  av Kimbo
 
Lurte på om noen veit hvor jeg kan få tak i slisse skiver og greenstuff klosser (eller hva det nå heter:P ) til lexus is200 ? som heller ikke koster skjorta :P skal ikke kjøres på bane eller noe hardt. kun for utstilling. ser bedre ut enn vanlige :P (men de trengs allikevel å byttes ut på grunn av slitasje :P )

i tillegg så lurte jeg på om det er mulig å få tak i calippere der det står lexus på ? så en is200 her i sommer som hadde sånne. er dette noe originalt eller er det bare pålimt klistremerke av noe slag? :)

håper på svar :D
 #380433  av galx
 
Du kan gjøre det enda enklere: Lakker kalipperne med Hammerslaglakk på boks (tåler både varme og mye juling, og så utrolig lett å flikke i ved steinsprang) Stickers trenger ikke overlakkering ;) Har funket perfekt hos meg i flere år. Ta en titt på prosjekttråden min, så kan du se.
Stickers: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Lexus-IS ... 1597wt_722

Bremser kun for show finner du garantert på eBay i 100000000 forskjellige varianter, det meste av billige skiver slår seg desverre skjevt etter få mil. Dersom du kjøper skiver fra Ebay så husk i så fall at det er ganske høy frakt på dette pga. stor vekt - og lite trolig dem går gjennom tollen uten å måtte betale en god slump til den norske stat.. :( :evil: 4 bremseskiver veier omtrent 30-40 kilo..
Bremseskiver for bruk på vei som er av litt kvalitet finner du f.eks hos Kollevoll Rally (Black Diamond - slisset/borret/vanlige eller kombinasjoner). Ikke så dyrt der heller. Handlet mine der etter tips fra min lokale Toyota forhandler.
Tror faktisk du også finner mer om dette på prosjekttråden min, mulig jeg husker feil :wink:

Green Stuff klosset får du glatt tak i på Ebay, kanskje lettest å finne på Ebay.uk.
Handlet mine der fra, sparte over 1000 kr inkl frakt. Meget gode klosser, så støver dem ikke ned felgene heller.

Dersom du skal lete etter skiver og klosser enten på ebay eller andre steder, må du huske å se etter bremser for
" IS300 ", hvis ikke finner du lite.. Samme bremseskiver, kalipre og klosset på is200 og is300. Enkelt og greit.

Tips: Det lønner seg å kjøpe gode bremseskiver og klosser.. Sikkerhet først.

Huff, ble mye moralpreik her..sorry :D
 #380464  av Kimbo
 
bare koselig med lange svar :) da har'n noe å gjøre mens en er på jobb :P hehe

Fikk tilbud på slisse skiver og greenstuff klosser rundt om til 6750,- fra streetdesign.no
Artikkelnummer:
dp21224
dp21223
gd1034
gd781

men veit ikke om det kanskje blir billigere ett annet sted :)

Galx: sender deg ett bilde på personlig melding om nye felger :P må ha en som har hatt pynta is200 til å godkjenne :P

For det er ikke noe pent hvis jeg skal bruke disse felgene og ha originalt med bremser :) og stygge calippere :) greit å herde ei stund de calipper'ne da?
 #380468  av mr2storbrua
 
Hør med motorsporthuset her på forumet også. Jeg kjøpte slissede turbogroove skiver og yellowstuff klosser av han og det ble en del billigere en villedende pris hvertfall :wink: Da støtter du også opp om et av de råeste prosjektene her på forumet :mrgreen:
 #380486  av galx
 
Det "dumme" med Yellow Stuff er at bremsene må kjøres ordentlig varm før man har effekt..med andre ord. litt mer til banebruk.
Til vanlig gatebruk holder Green Stuff i masssssevis :mrgreen: Vil anbefale Green Stuff fremfor Yellow Stuff for vanlig bruk ja.
 #380488  av galx
 
Kimbo skrev: greit å herde ei stund de calipper'ne da?
Dersom du lakkerer med Hammerslag, trenger det ikke mer herding enn at det er tørt, over natten i litt temperatur er lurt. Smart å ha Stickers klar, så kan det monteres mens lakken er helt ren, og kanskje ikke helt knusktør. Sitter som f..
 #380491  av mr2storbrua
 
galx skrev:Det "dumme" med Yellow Stuff er at bremsene må kjøres ordentlig varm før man har effekt..med andre ord. litt mer til banebruk.
Til vanlig gatebruk holder Green Stuff i masssssevis :mrgreen: Vil anbefale Green Stuff fremfor Yellow Stuff for vanlig bruk ja.
Er enig i at greenstuff holder for vanlig gatebruk, prøvde ikke å antyde noe annet heller, bare skrev hva jeg har bestilt tidligere :wink: Og yellowstuff har god effekt før de blir varme, men de når ikke full effekt ved rolig kjøring. Men de er gode nok til vanlig gatebruk også når de er kalde. Greenstuff virker uansett å være det beste alternativet for trådstarter, så skal ikke diskutere dette noe videre...
 #380492  av galx
 
mr2storbrua skrev:
galx skrev:Det "dumme" med Yellow Stuff er at bremsene må kjøres ordentlig varm før man har effekt..med andre ord. litt mer til banebruk.
Til vanlig gatebruk holder Green Stuff i masssssevis :mrgreen: Vil anbefale Green Stuff fremfor Yellow Stuff for vanlig bruk ja.
Er enig i at greenstuff holder for vanlig gatebruk, prøvde ikke å antyde noe annet heller, bare skrev hva jeg har bestilt tidligere :wink: Og yellowstuff har god effekt før de blir varme, men de når ikke full effekt ved rolig kjøring. Men de er gode nok til vanlig gatebruk også når de er kalde. Greenstuff virker uansett å være det beste alternativet for trådstarter, så skal ikke diskutere dette noe videre...
Bare fint med mange alternativer antar jeg :D
 #380540  av Kimbo
 
flott med alternativer :D men bremsene er i orden enda :) så da får vi se hvor mye penger en har å rutte md :)

takk for god hjelp :) endelig ett forum som svarer :P eide en stussli nissan før i tida. der var det lite hjelp å få for å si det sånn :P
 #380960  av mr2storbrua
 
husk at et bigbrakekit krever en del mer vedlikehold, du får det mest sannsynlig ikke godkjent og kan risikere å få dårligere bremsefordeling...