TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • IS200 godkjenning av senking.

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #380849  av CarinaTurbo
 
Ble stoppe av BT istad, og de begynte å klage litt på senking :P Prøvde å ro meg unna, men fikk en mangel på det uansett hva jeg prøvde meg med :wink: Er det noen som vet om det er noe problem å få tatt en 4-hjulskontroll som kommer innenfor de riktige verdiene på bilen? Sikkert like lett å få justert detta istedenfor å bytte fjærer :P Fjærene mine er TTE 30mm ihvertfall :)
 #380857  av mr2storbrua
 
Så lenge det ikke er noe skeivt i understellet ditt, er det ikke noe problem å få riktige verdier på en firehjulskontroll. Siden du har TTE har du vel TÜV-papirer også?
 #380861  av CarinaTurbo
 
Understellet er nok rett, tenkte mer på camber :P Det er jo relativt negativ camber på dessa bila da de er senka da :P Tüv papirer har jeg ja :wink:
 #380874  av 2fast4u
 
Har kjørt i mange år (siden 2001) med 30mm TTE fjærer, og tatt 3-4 hjulstillingskontroller, har aldri vært noe problem å få hjulvinkler innenfor toleranser fra fabrikk.

Ang godkjenning - du trenger et ferskt papir på hjulstillingskontroll, lysjustering og TÜV-papirene på fjærene, BT må også kunne lese av det innpregede delenr som skal stå på fjærene, så det kan være en fordel å leite dette fram før du stiller til kontroll.

:wink:
 #381861  av CarinaTurbo
 
Takk for svar :) Har bestilt hjulstillingskontroll nå, så får håpe det går i orden ;) Skulle få papirer på kontrollen, så det bør være ferskt nok for de :P
 #381906  av Kimbo
 
er det noen som har papirene til fjærer til tte? finner ingen tuv-papirer at all! :P
 #382071  av Jarl
 
Har papirer i bilen ja, kan få scannet og mailet på søndagskvelden om det holder?
 #382164  av Stian_mini
 
Embryo MK1 skrev:Har papirer i bilen ja, kan få scannet og mailet på søndagskvelden om det holder?

hei, mangler også papirer... kan jeg få å?

mvh stian
 #382208  av 2fast4u
 
Kimbo skrev:er det noen som har papirene til fjærer til tte? finner ingen tuv-papirer at all! :P
TÜV nr.: TU-023748-F0.064 TTE senkefjærer IS200.
(108.88 kiB) Lastet ned 218 ganger
Sjekk at nr stemmer med fjærene dine. (AM27619 sett)

:wink:
 #382236  av Stian_mini
 
2fast4u skrev:
Kimbo skrev:er det noen som har papirene til fjærer til tte? finner ingen tuv-papirer at all! :P
TÜV nr.: TU-023748-F0.064 TTE senkefjærer IS200.
AM27619_AM28437_AM28438_AM18061_XE1.pdf
Sjekk at nr stemmer med fjærene dine. (AM27619 sett)

:wink:

Takker :)
 #382522  av CarinaTurbo
 
Var å henta bilen min etter 4-hjulskontroll nå, men de klarte da ikke få den innenfor måla :shock: For mye negativ camber bak og foran, pluss feil caster foran... Fryktelig lettvint gitt :x