TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 17'' eller 18'' pÃ¥ is200?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #410317  av Clawhammmer
 
Schnellfahren skrev:Takker for bilder.
Har forsøkt å lese litt rundt på forumet og sett flere som subber borti med 225/40/18 med TTE senk og org.dempere, samt at hjulbuene må valses osv.
Planen var å unngå dette, så jeg heller pr.tid litt mot 17''.

Ingen som har 4 orginale 17'' Sport felger til salgs?

Men kjør gjerne på med erfaringer fortsatt :)

jeg har sportfelger til salgs .. ( mange eiket )
 #410324  av Drafter
 
Clawhammmer skrev:
Schnellfahren skrev:Takker for bilder.
Har forsøkt å lese litt rundt på forumet og sett flere som subber borti med 225/40/18 med TTE senk og org.dempere, samt at hjulbuene må valses osv.
Planen var å unngå dette, så jeg heller pr.tid litt mot 17''.

Ingen som har 4 orginale 17'' Sport felger til salgs?

Men kjør gjerne på med erfaringer fortsatt :)

jeg har sportfelger til salgs .. ( mange eiket )
takk for at du bumpa en gammel tråd.
vi får vel håpe han har skaffet seg det til nå
 #410331  av Aginai
 
Jeg har 18" (8"Bredde) med ET45 og TTE senk.
Og det passer helt utmerket. :D Har heller ikke valset buene.
Kjører på 225/40 dekk.
Har time på BT til uka for godkjenning :/ Krysser fingrene! :P
 #410350  av sindrejl
 
sålenge du kjøper felger på maks 8" med innpress mellom 40 - 45 (helst mer mot 45 enn 40) så går 225/40R18 knallbra det.

Kjører selv 215/35R19 foran på 8,5" felger og et45 og 235/35R19 9,5" bak, et45. Foran går det gull, bak subbet det, så der måtte jeg leke med slegge :lol:
 #410363  av moekkamann
 
Jeg har 18x8 med 225/40 rundt hele.
Innpress 40.
Senket 35mm

Subber foran i innerskjermen, i innerkant og fremkant. (Kan enkelt varmes opp og bøyes innn.)
Subber fortsatt litt foran når jeg rygger med fullt ratt utslag :roll:
Bak subbet det i kanten til hjulbua hvis bilen var for tungt lastet eller på harde humper fordi hjula stikker for langt ut.
Kan enkelt løses med å slipe bort hele kanten til innerskjermen.
Blir penere og er enklere enn å rulle..

Ville heller gått for 215 dekk foran og kanskje 245 bak, nå som jeg har mye bedre plass.
 #410388  av sindrejl
 
moekkamann skrev:Jeg har 18x8 med 225/40 rundt hele.
Innpress 40.
Senket 35mm

Subber foran i innerskjermen, i innerkant og fremkant. (Kan enkelt varmes opp og bøyes innn.)
Subber fortsatt litt foran når jeg rygger med fullt ratt utslag :roll:
Bak subbet det i kanten til hjulbua hvis bilen var for tungt lastet eller på harde humper fordi hjula stikker for langt ut.
Kan enkelt løses med å slipe bort hele kanten til innerskjermen.
Blir penere og er enklere enn å rulle..

Ville heller gått for 215 dekk foran og kanskje 245 bak, nå som jeg har mye bedre plass.
ah, da er et45 er et bedre valg til disse bilene om man er redd for å leke med kanten til innerskjermen :)
 #417664  av TheLikse
 
Her har jeg 225/35 18. Ser at det er ingen problem med 225/40 18. 19 Passer også tror jeg.
Bilde
 #417701  av sindrejl
 
såklart 19" passer :) 20" passer også. 20" felger med 225/30R20 er ikke større enn 225/40R18. Faktisk nøyaktig like stor rulleomkrets.
 #417737  av Amund
 
sindrejl skrev:sålenge du kjøper felger på maks 8" med innpress mellom 40 - 45 (helst mer mot 45 enn 40) så går 225/40R18 knallbra det.

Kjører selv 215/35R19 foran på 8,5" felger og et45 og 235/35R19 9,5" bak, et45. Foran går det gull, bak subbet det, så der måtte jeg leke med slegge :lol:
De felgene som fulgte med bilen var 8x18 et40 med 225/40 gateslicks. De subbet ikkje i det heiletatt, men mulig det forandret seg når du tok hjulstilling på den? Tipper det hadde vert meir klaring om det hadde vert brukt "vanlige" gatedekk i stedet for gateslicks.
 #417756  av sindrejl
 
Amund skrev:
sindrejl skrev:sålenge du kjøper felger på maks 8" med innpress mellom 40 - 45 (helst mer mot 45 enn 40) så går 225/40R18 knallbra det.

Kjører selv 215/35R19 foran på 8,5" felger og et45 og 235/35R19 9,5" bak, et45. Foran går det gull, bak subbet det, så der måtte jeg leke med slegge :lol:
De felgene som fulgte med bilen var 8x18 et40 med 225/40 gateslicks. De subbet ikkje i det heiletatt, men mulig det forandret seg når du tok hjulstilling på den? Tipper det hadde vert meir klaring om det hadde vert brukt "vanlige" gatedekk i stedet for gateslicks.
De fungerte gull de, både før og etter hjulstilling :) Var værre med 9,5" et45 og 235/35r19, men litt banking i hjulbuen med slegge så fungerte det også helt knall. Er jo så merkverdig stor den kanten bak der
 #418988  av kenneth1987
 
Tror jeg kan hjelpe til litt med diverse som går og ikke går på is200
For å holde meg ``on topic`` så må du gå for 18 tom.
Litt off topic, sjekk ut denne : http://www.rimsntires.com/specs.jsp
Har sitti og forska i ca et år nå på felger og dekk jeg skal ha på min is 200 :p
Ender opp med :
Work emotion cr ultimate (Kiwami) 18x8.5 ET 38 med 225/40-18 foran
Work emotion cr ultimate (Kiwami) 18x9.5 ET 38 med 245/35-18 bak
Dette skal passe perfekt og skal bli ganske aggresiv look (mest bak) :)
Slenger med et bilde (jeg skal ha svart da)
Vedlegg
kiwami-1311.jpg
kiwami-1311.jpg (369.43 kiB) Vist 5741 ganger
 #419037  av sindrejl
 
kenneth1987 skrev:Tror jeg kan hjelpe til litt med diverse som går og ikke går på is200
For å holde meg ``on topic`` så må du gå for 18 tom.
Litt off topic, sjekk ut denne : http://www.rimsntires.com/specs.jsp
Har sitti og forska i ca et år nå på felger og dekk jeg skal ha på min is 200 :p
Ender opp med :
Work emotion cr ultimate (Kiwami) 18x8.5 ET 38 med 225/40-18 foran
Work emotion cr ultimate (Kiwami) 18x9.5 ET 38 med 245/35-18 bak
Dette skal passe perfekt og skal bli ganske aggresiv look (mest bak) :)
Slenger med et bilde (jeg skal ha svart da)
Dette kan jeg dessverre garantere kommer til å kreve valsing spesielt bak pga for lavt innpress..
Bortsett fra det vil det se veldig bra ut :) Pene felger, ser lik ut som Rota Torque.

Om det hjelper på litt, jeg har montert 8,5x19 og 9,5x19 et45 med såpass lite dekk som 215/35R19 foran og 235/35R19, altså godt med strekk. Dette krevde likevel litt valsing bak for å ikke subbe kraftig. Bilen var senket med TTE fjører.
Jeg har også montert 8,5x18 og 9,5x18 med ET30 F og ET35 B. Hadde svært mye dekkstrekk og dette stakk GODT utenfor og krever maks valsing bak selv med så lite dekk som 225/40R18, tror det gikk klar foran faktisk.

Men det ser utrolig gromt ut med så heftig sporvidde på IS200 :)
 #419076  av kenneth1987
 
Hmmm, høres litt rart ut at du garanterer at dette krever valsing av hjulbuen og at det kommer til å stikke utenfor, jeg har testet med en annen felg som er :
18x8 ET 35 med 225/40-18 både foran og bak, ikke noe problem noe sted,
med de dimensjonene jeg skal ha blir det faktisk mer plass foran (bruk kalkulatoren jeg har linka til dersom du ikke er enig) og bak stikker 7mm lenger ut, men går akkurat for har ca 8 mm å gå på bak, dersom bakstillingen er lik som is 300 (noe den er) kan jeg garantere at dette går, mulig 1 mm stikker ut i toppen, men i teorien skal det ikke skje,
se vedlagt bilde for akkurat de dimensjonene jeg skal ha på ``standard`` bil med ca 1.5 inch drop
Vedlegg
Work dimensjonen jeg skal ha!.jpg
Work dimensjonen jeg skal ha!.jpg (146.11 kiB) Vist 5718 ganger
 #419101  av Drafter
 
38 i innpress på is gir ikke akkurat aggresivt look
foran er det verre, der ville jeg heller gått for 205 eller 215 dekk (maks) Og enten 7,5 eller 8" felg foran (maks)
sistenevnte hvis du vil ha litt strekk.
kommer til å subbe som faen i innerskjermen foran pga dens dumme utforming, hvis du går større enn dette, tro meg :lol: du må mest sannsynlig slipe bort mye eller hele framdelen og innerdelen av innerskjermen.

Bak må du nok valse som sindre sier.
Jeg har bare 8" bak med ET40 og 5mm spacer og ligger nesten helt i kanten (selv med avslipet skjermkant)
Min er senka 45mm ca og ved fullasta bil subber det bak.

På en hard dump kan det hende du slår i filler skjermen hvis du skal gjøre som du sier.
men for all del, bare å prøv. lykke til