TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 17'' eller 18'' pÃ¥ is200?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #419129  av sindrejl
 
kenneth1987 skrev:Hmmm, høres litt rart ut at du garanterer at dette krever valsing av hjulbuen og at det kommer til å stikke utenfor, jeg har testet med en annen felg som er :
18x8 ET 35 med 225/40-18 både foran og bak, ikke noe problem noe sted,
med de dimensjonene jeg skal ha blir det faktisk mer plass foran (bruk kalkulatoren jeg har linka til dersom du ikke er enig) og bak stikker 7mm lenger ut, men går akkurat for har ca 8 mm å gå på bak, dersom bakstillingen er lik som is 300 (noe den er) kan jeg garantere at dette går, mulig 1 mm stikker ut i toppen, men i teorien skal det ikke skje,
se vedlagt bilde for akkurat de dimensjonene jeg skal ha på ``standard`` bil med ca 1.5 inch drop
På bildet ser det ut som felgen allerede er i grenseland, og når du setter på 9,5" istedetfor 8" og setter på så brede dekk stikker pakka nesten enda en cm ut fra skjermbuen.

Husk at dette er hva jeg lever av.. jeg sier ikke dette for å være kjip. Jeg elsker feite løsninger og bredest mulig felger. Jeg vil bare hjelpe serru, men men.
Sist redigert av sindrejl den 21 sep 2012 18:16, redigert 5 ganger totalt.
 #419130  av sindrejl
 
Drafter skrev:38 i innpress på is gir ikke akkurat aggresivt look
foran er det verre, der ville jeg heller gått for 205 eller 215 dekk (maks) Og enten 7,5 eller 8" felg foran (maks)
istenevnte hvis du vil ha litt strekk.l
Neeeeida ET38 ser bra ut med rett bredde på felgene :D
Du ser nå her hvordan ET45 kan se ut i samme bredde. Stikker langt utenfor bak, men kult med strekk. ET45 foran også med 8,5", går så det griner
download/file.php?id=50188&mode=view

download/file.php?id=50190&mode=view
 #419140  av kenneth1987
 
Drafter skrev:38 i innpress på is gir ikke akkurat aggresivt look
foran er det verre, der ville jeg heller gått for 205 eller 215 dekk (maks) Og enten 7,5 eller 8" felg foran (maks)
sistenevnte hvis du vil ha litt strekk.
kommer til å subbe som faen i innerskjermen foran pga dens dumme utforming, hvis du går større enn dette, tro meg :lol: du må mest sannsynlig slipe bort mye eller hele framdelen og innerdelen av innerskjermen.

Bak må du nok valse som sindre sier.
Jeg har bare 8" bak med ET40 og 5mm spacer og ligger nesten helt i kanten (selv med avslipet skjermkant)
Min er senka 45mm ca og ved fullasta bil subber det bak.

På en hard dump kan det hende du slår i filler skjermen hvis du skal gjøre som du sier.
men for all del, bare å prøv. lykke til
Du vet tydelig ikke hva du snakker om, prøver ikke å lage problemer her, men må nesten rette deg på endel ting,
For det første så kan innpress på 38 være veldig aggresivt, dette kommer helt ann på div andre størrelser osv,
for det andre så går 18x8.5 ET 38 med 225/40-18 foran veldig fint UTEN problemer, dersom du ikke skjønner dette sjekk kalkulatoren jeg linka til da vel :p
(er som sagt mer plass med denne dimensjonen enn med 18x8 ET 35 med 225/40-18)
for det tredje og siste så kommer det helt ann på dekk størrelser og andre ting (som feks at du bruker en spacer) som gjør at du subber i hjulbuen, men ja kommer til å subbe med fulllasta bil og innerskjemen kommer til å få gjennomgå, men ikke skjermene, legger med et bilde av work felgen jeg skal ha som er : 18x9.5 med innpress 38 for å vise deg hvor aggresivt dette kan være :p
Vedlegg
18X9.5 ET 38 Work ultimate.jpg
18X9.5 ET 38 Work ultimate.jpg (279.31 kiB) Vist 6173 ganger
 #419141  av kenneth1987
 
sindrejl skrev:
kenneth1987 skrev:Hmmm, høres litt rart ut at du garanterer at dette krever valsing av hjulbuen og at det kommer til å stikke utenfor, jeg har testet med en annen felg som er :
18x8 ET 35 med 225/40-18 både foran og bak, ikke noe problem noe sted,
med de dimensjonene jeg skal ha blir det faktisk mer plass foran (bruk kalkulatoren jeg har linka til dersom du ikke er enig) og bak stikker 7mm lenger ut, men går akkurat for har ca 8 mm å gå på bak, dersom bakstillingen er lik som is 300 (noe den er) kan jeg garantere at dette går, mulig 1 mm stikker ut i toppen, men i teorien skal det ikke skje,
se vedlagt bilde for akkurat de dimensjonene jeg skal ha på ``standard`` bil med ca 1.5 inch drop
På bildet ser det ut som felgen allerede er i grenseland, og når du setter på 9,5" istedetfor 8" og setter på så brede dekk stikker pakka nesten enda en cm ut fra skjermbuen.

Husk at dette er hva jeg lever av.. jeg sier ikke dette for å være kjip. Jeg elsker feite løsninger og bredest mulig felger. Jeg vil bare hjelpe serru, men men.
Du skjønte vist ikke greia helt, det bildet er av akkuratt den dimensjonen jeg skal ha (18x8.5 ET 38 225/40-18 foran og 18x9.5 ET 38 245/35-18 Bak) og ja er akkuratt innenfor (grenseland) og akkuratt sånn jeg vil ha det :D
Jeg ''lever'' ikke av dette her akkurat, men etter sånn ca 1 år med ''forskning'' på dette er jeg ganske sikker på dette, men selvfølgelig er det forskjell på teorier og i praksis, jeg takker for all hjelp og tilbakemeldig, selv om den ikke alltid er positiv :) Ingen er ferdig utlært :)
 #419143  av kenneth1987
 
sindrejl skrev:
Drafter skrev:38 i innpress på is gir ikke akkurat aggresivt look
foran er det verre, der ville jeg heller gått for 205 eller 215 dekk (maks) Og enten 7,5 eller 8" felg foran (maks)
istenevnte hvis du vil ha litt strekk.l
Neeeeida ET38 ser bra ut med rett bredde på felgene :D
Du ser nå her hvordan ET45 kan se ut i samme bredde. Stikker langt utenfor bak, men kult med strekk. ET45 foran også med 8,5", går så det griner
download/file.php?id=50188&mode=view

download/file.php?id=50190&mode=view
Helt enig og ja er kult med strekk, men litt strekk ikke sånn sykelig myye (min mening da) :)
 #419147  av sindrejl
 
kenneth1987 skrev: Du skjønte vist ikke greia helt, det bildet er av akkuratt den dimensjonen jeg skal ha (18x8.5 ET 38 225/40-18 foran og 18x9.5 ET 38 245/35-18 Bak) og ja er akkuratt innenfor (grenseland) og akkuratt sånn jeg vil ha det :D
Jeg ''lever'' ikke av dette her akkurat, men etter sånn ca 1 år med ''forskning'' på dette er jeg ganske sikker på dette, men selvfølgelig er det forskjell på teorier og i praksis, jeg takker for all hjelp og tilbakemeldig, selv om den ikke alltid er positiv :) Ingen er ferdig utlært :)
Aha, nei det har du helt rett i, jeg har ikke skjønt det med bildet ;)
 #419148  av sindrejl
 
kenneth1987 skrev:
sindrejl skrev:
Drafter skrev:38 i innpress på is gir ikke akkurat aggresivt look
foran er det verre, der ville jeg heller gått for 205 eller 215 dekk (maks) Og enten 7,5 eller 8" felg foran (maks)
istenevnte hvis du vil ha litt strekk.l
Neeeeida ET38 ser bra ut med rett bredde på felgene :D
Du ser nå her hvordan ET45 kan se ut i samme bredde. Stikker langt utenfor bak, men kult med strekk. ET45 foran også med 8,5", går så det griner
download/file.php?id=50188&mode=view

download/file.php?id=50190&mode=view
Helt enig og ja er kult med strekk, men litt strekk ikke sånn sykelig myye (min mening da) :)
ENIG! Så litt dust ut på bilen min med massiv strekk bak og ingenting foran :roll:
 #419155  av kenneth1987
 
Det vil jeg ikke si! dekkstrekken du har bak er innenfor min smak godkjent og syntes dette var pent,
jeg skal ha ''show'' felger en gang i tiden med kant, tenkte da å gå for noe liggnende, vært inne på tanken
med svart crome felger med sånn reinbue kant, har du noengang sett dette?
Siden du jobber med dette så kan det jo hende :)
 #419156  av kenneth1987
 
Nå som du har skjønt dette med bildet, tror du det går uten valsing av hjulbue osv, eller fortsatt skeptisk?
Hvis fortsatt skeptisk, hvorfor? ønsker innspill :)
 #419160  av sindrejl
 
kenneth1987 skrev:Det vil jeg ikke si! dekkstrekken du har bak er innenfor min smak godkjent og syntes dette var pent,
jeg skal ha ''show'' felger en gang i tiden med kant, tenkte da å gå for noe liggnende, vært inne på tanken
med svart crome felger med sånn reinbue kant, har du noengang sett dette?
Siden du jobber med dette så kan det jo hende :)
Jepp, har sett noen eksempler på regnbuekant, har en felg på lager med dette. Med rette design så kan det bli riktig så bra, showfaktoren er iallefall på plass :D
 #419161  av sindrejl
 
kenneth1987 skrev:Nå som du har skjønt dette med bildet, tror du det går uten valsing av hjulbue osv, eller fortsatt skeptisk?
Hvis fortsatt skeptisk, hvorfor? ønsker innspill :)
Fortsatt skeptisk av den grunn av at jeg har montert 9,5" ET45 som krevde moderat valsing og 9,5" ET35 som krevde massiv valsing, og begge bilene hadde mindre dekkbredde enn det som ble oppgitt som ønsket bredde isted