TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 17'' eller 18'' pÃ¥ is200?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #419172  av sindrejl
 
kenneth1987 skrev:Men det er med 19'' felg du har denne dimensjonen er det ikke? :?
19" er kun diameteren på felgen, resten vil være det samme om felgen er 16" eller 19" om bredde og innpress er oppgitt med det samme, men felgen jeg nevnte med ET35 på 9,5" bredde er 18
 #419175  av kenneth1987
 
Beklager men det du sier nå blir helt feil, for å ''forenkle'' det så blir forskjellen dette :
18x9,5 ET 38 med 245/35-18 vs 19x9,5 ET 38 med 245/35-19
Da synker hjulbrønnens plass/rom med 13mm (1.3cm) noe som er en del når vi snakker om så små marginer som dette.
Kan du gi meg en komplett info av hva du brukte som ikke passet i 18 tom så setter jeg pris på dette, eksempel:
18x9,5 ET 38 med 245/35-18
 #419188  av kenneth1987
 
sindrejl skrev:
kenneth1987 skrev:Tror jeg kan hjelpe til litt med diverse som går og ikke går på is200
For å holde meg ``on topic`` så må du gå for 18 tom.
Litt off topic, sjekk ut denne : http://www.rimsntires.com/specs.jsp
Har sitti og forska i ca et år nå på felger og dekk jeg skal ha på min is 200 :p
Ender opp med :
Work emotion cr ultimate (Kiwami) 18x8.5 ET 38 med 225/40-18 foran
Work emotion cr ultimate (Kiwami) 18x9.5 ET 38 med 245/35-18 bak
Dette skal passe perfekt og skal bli ganske aggresiv look (mest bak) :)
Slenger med et bilde (jeg skal ha svart da)
Dette kan jeg dessverre garantere kommer til å kreve valsing spesielt bak pga for lavt innpress..
Bortsett fra det vil det se veldig bra ut :) Pene felger, ser lik ut som Rota Torque.

Om det hjelper på litt, jeg har montert 8,5x19 og 9,5x19 et45 med såpass lite dekk som 215/35R19 foran og 235/35R19, altså godt med strekk. Dette krevde likevel litt valsing bak for å ikke subbe kraftig. Bilen var senket med TTE fjører.
Jeg har også montert 8,5x18 og 9,5x18 med ET30 F og ET35 B. Hadde svært mye dekkstrekk og dette stakk GODT utenfor og krever maks valsing bak selv med så lite dekk som 225/40R18, tror det gikk klar foran faktisk.

Men det ser utrolig gromt ut med så heftig sporvidde på IS200 :)
Leste over innleggene en gang til og må rette deg nok en gang :p
Du sier at du har montert 18x8,5 med ET 30 225/40-18 foran og at du tror det gikk klar foran,
jeg garanterer at dette ikke går klar foran, for hvis det hadde gjort det hadde jeg gått for denne dimensjonen!
Dette gir et sinnsykt aggresivt look foran og kommer til å stikke utenfor med ca 5mm, noe som ikke er veldig mye men skaper store problemer i dumper osv for da slår det opp i skjermen, med mindre man har en ufattelig stiv bil da :p anyways jeg testa 18x8 ET 35 med 225/40-18 foran og dette går AKKURATT innenfor, er faktisk en vurderingssak on man kaller dette innenfor eller ikke, men det er absolutt grenseland!
slenger med et bilde av den nye FT86 med denne dimensjonen foran for å vise hvor tøft dette er :)
Vedlegg
Toyota FT-86 on Work emotion CR ultimate 18.jpg
Toyota FT-86 on Work emotion CR ultimate 18.jpg (318.85 kiB) Vist 6316 ganger
 #419190  av kenneth1987
 
Å når det gjelder 9,5x18 ET35 med 225/40-18 så er det ikke så rart at dette stakk GODT utenfor og krevde maks valsing bak med den dekk dimensjonen, dette her fyller ut/gir mindre plass i hjulbrønnen med så mye som 12mm og stikker 3 mm lengre ut en den dimensjonen jeg skal ha bak!
 #419196  av NarotiC
 
Har ikkje mye peil på innpress osv.
Men her e min med 18x9,5 ET35 med 225.40.18, Valsa inn kanten


Pga senk har eg -2 i camber bak så kan være det som "berge" dem innafør
 #419197  av Drafter
 
kenneth1987 skrev:Beklager men det du sier nå blir helt feil, for å ''forenkle'' det så blir forskjellen dette :
18x9,5 ET 38 med 245/35-18 vs 19x9,5 ET 38 med 245/35-19
Da synker hjulbrønnens plass/rom med 13mm (1.3cm) noe som er en del når vi snakker om så små marginer som dette.
Kan du gi meg en komplett info av hva du brukte som ikke passet i 18 tom så setter jeg pris på dette, eksempel:
18x9,5 ET 38 med 245/35-18
Er du en bot?
 #419198  av kenneth1987
 
NarotiC skrev:Har ikkje mye peil på innpress osv.
Men her e min med 18x9,5 ET35 med 225.40.18, Valsa inn kanten


Pga senk har eg -2 i camber bak så kan være det som "berge" dem innafør
PENT! dette blei jævla tøft :) men du må holde deg langt unna fortauskanter da :p
ja er nok den negative camberen som ''berger'' dem innenfor :) pluss at du har valsa da :) hva slags camber arms gikk du for?
skal ha dette etterhvert jeg også, men skal ha det ''flushed'' med original stilling i noen år, ihvertfall frem til jeg bygger motor osv :)
Pen bil og likte de sota baklampene :D
 #419199  av kenneth1987
 
Drafter skrev:
kenneth1987 skrev:Beklager men det du sier nå blir helt feil, for å ''forenkle'' det så blir forskjellen dette :
18x9,5 ET 38 med 245/35-18 vs 19x9,5 ET 38 med 245/35-19
Da synker hjulbrønnens plass/rom med 13mm (1.3cm) noe som er en del når vi snakker om så små marginer som dette.
Kan du gi meg en komplett info av hva du brukte som ikke passet i 18 tom så setter jeg pris på dette, eksempel:
18x9,5 ET 38 med 245/35-18
Er du en bot?
Hehe, nei er ikke det, men vil jo bare hjelpe til slik at det blir riktig da, beklager hvis jeg blir revet litt mye med og blir litt overivrig, bare jobbet veldig mye med dette :)
 #419202  av NarotiC
 
kenneth1987 skrev: PENT! dette blei jævla tøft :) men du må holde deg langt unna fortauskanter da :p
ja er nok den negative camberen som ''berger'' dem innenfor :) pluss at du har valsa da :) hva slags camber arms gikk du for?
skal ha dette etterhvert jeg også, men skal ha det ''flushed'' med original stilling i noen år, ihvertfall frem til jeg bygger motor osv :)
Pen bil og likte de sota baklampene :D
E ikkje valsa mye da, mest bære pressa inn kanten.

Har ikkje camber arms og baklampen på bilde e ikkje sota. :lol: Men no e dem det 8)
 #419203  av Holger
 
Drafter skrev:
Holger skrev:jeg har 8,5 foran et30 med 205 dekk, funker fjell :)

http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 9&start=15
så høy som bilen din er kunne du jo hatt +0 i innpress.
Problemet kommer jo når den er lavere.
går fint å senke :) justerer inn camber litt så er det ingen problem, den er ikke så høy når det er full bil, subber ikke da heller :)
 #419206  av kenneth1987
 
NarotiC skrev:
kenneth1987 skrev: PENT! dette blei jævla tøft :) men du må holde deg langt unna fortauskanter da :p
ja er nok den negative camberen som ''berger'' dem innenfor :) pluss at du har valsa da :) hva slags camber arms gikk du for?
skal ha dette etterhvert jeg også, men skal ha det ''flushed'' med original stilling i noen år, ihvertfall frem til jeg bygger motor osv :)
Pen bil og likte de sota baklampene :D
E ikkje valsa mye da, mest bære pressa inn kanten.

Har ikkje camber arms og baklampen på bilde e ikkje sota. :lol: Men no e dem det 8)
Ok, trodde kanskje du trengte camber arms for å ikke få en veldig ujevn dekkslitasje (har du mye slitasje på innsiden av dekka?) :)
 #419208  av kenneth1987
 
Innpress har veldig mye å si!
Sjekk dette :

The offset of a wheel is what locates the tire and wheel assembly in relation to the suspension. More specifically, it is the measured distance between the hub mounting surface and the center line of the rim. Below is an explanation of the various types of offsets which are pictured in the above graphic.

Positive Offset
A positive offset occurs when the hub mounting surface is on the street side (the side you see) of the center line of the rim. Most factory rims will have this type of offset.

Zero Offset
When the hub mounting surface is centered within the rim, it is known as a zero offset.

Negative Offset
If the hub mounting surface is on the brake side of the center line of the rim, it is considered a negative offset or "deep dish".

Note that extensive negative offset can potentially cause increased steering wheel kick-back and place additional stresses on the vehicle's entire suspension.

Tenkte kanskje dette var viktig å få med for de som lurer :)
Vedlegg
wheel.offset.gif
wheel.offset.gif (13.93 kiB) Vist 6293 ganger
 #419210  av sindrejl
 
Melder meg ut av denne diskusjonen iallefall, blir for useriøst når man presterer å påstå at jeg tar feil når jeg sier at 8,5x19 ET35 havner på nøyaktig samme plass som 8,5x18 ET35..