TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lysjustering av IS200 med orignal xenon??

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #385206  av lexusrider
 
Trenger hjelp til lysjustering av min 03mod is. Er automatisk justering og den bare går tilbake visst jeg justerer den.
Dette må sikkert justerers/nullstilles oppkoblet til diagnosemaskin.
Ringe min lokale toyota forhandler og der fikk jeg beskjed om å reise til oslo for å få gjort det. Lite lyst å kjøre 5 timer (tur/retur) for å få justert lyd.
Kan toyotaverksted gjøre dette?
 #385420  av Drafter
 
lexusrider skrev:Trenger hjelp til lysjustering av min 03mod is. Er automatisk justering og den bare går tilbake visst jeg justerer den.
Dette må sikkert justerers/nullstilles oppkoblet til diagnosemaskin.
Ringe min lokale toyota forhandler og der fikk jeg beskjed om å reise til oslo for å få gjort det. Lite lyst å kjøre 5 timer (tur/retur) for å få justert lyd.
Kan toyotaverksted gjøre dette?
toyota=lexus.
så dem burde vel kunne det? med mindre lexus har en egen type diagnose enhet som er litt mer avansert enn toyota sin..
 #385421  av Drafter
 
lexusrider skrev:Trenger hjelp til lysjustering av min 03mod is. Er automatisk justering og den bare går tilbake visst jeg justerer den.
Dette må sikkert justerers/nullstilles oppkoblet til diagnosemaskin.
Ringe min lokale toyota forhandler og der fikk jeg beskjed om å reise til oslo for å få gjort det. Lite lyst å kjøre 5 timer (tur/retur) for å få justert lyd.
Kan toyotaverksted gjøre dette?
Regner med at dem sa det for å slippe bryet selv.
 #385458  av lexusrider
 
Ja ein skulle jo tru att dei kunne det.. virka ikkji så veldi serviceinstilt han e prata med.. mest gira på å legge på egentleg..

Men det hadde vore bra visst nokon kunna svare med på det??
 #385470  av ErikG
 
Lexus og Toyota har samme diagnoseverktøy, men har aldri hørt om at man må inn med diagnose for å justere lysa. Er bilen senket siden du skal justere dem?

Er vel automatisk høydejustering på dem. Er et stag bak under bilen som må justeres ved senking.
 #385503  av lexusrider
 
Ja den er senket, ein del. Men når jeg senka den var det ikke noe problem. Men når jeg bytta til nye lykter måtte jeg justere på reflektoren for å kunne få inn Xenonballastene. Derfor er dei ujusterte.

Ja trur e må inn må diagnose. Har prøvd justere og ser bra ut, men når neste gang jeg starter bilen gå det tilbake der dei var.

Er stag på hvert hjul. veit ikke om det er justering på dei men er nok ikke der problemet ligger.. Justerte seg automatisk jeg senka den..
 #385546  av ErikG
 
lexusrider skrev:Ja den er senket, ein del. Men når jeg senka den var det ikke noe problem. Men når jeg bytta til nye lykter måtte jeg justere på reflektoren for å kunne få inn Xenonballastene. Derfor er dei ujusterte.

Ja trur e må inn må diagnose. Har prøvd justere og ser bra ut, men når neste gang jeg starter bilen gå det tilbake der dei var.

Er stag på hvert hjul. veit ikke om det er justering på dei men er nok ikke der problemet ligger.. Justerte seg automatisk jeg senka den..
Er det orginale lamper du skiftet til eller hvordan er det?
 #395008  av stian ss
 
regner med at lys problemet ditt er fiksa,men jeg lurer på om ikke det er sån på noen biler at det ene lyset juseteres automatisk etter det andre faktisk..jeg tar vel ikke feil?