TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • IS220d Drar dÃ¥rlig pÃ¥ lavt turtall og fusker ved 1500omdr

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #385527  av danielhs83
 
Heisann,

Min IS220d har begynt å dra dårlig på lavt turtall, og spesielt i bakker må jeg ned fra tredje til andre for at den i det hele tatt skal dra. Og motoren fusker hele tiden ved 1500 omdreininger. Gir seg med fuskingen med engang den passerer 1500. Bilen har kun gått 55000.

Er det noen her som har hatt samme problem eller hørt om dette problemet på Lexus? Og hva kan det skyldes?

Svært takknemlig for alle svar!
 #385551  av lexusmann
 
Vet ikke for sikkert, men sjekk diesel filter og/eller partikkelfilter...sistnevnte er dyrt...kommer ikke på noe bedre i farten... :wink:
 #385604  av 2fast4u
 
Tilstopping av 5th dyse pga feil i ECU, og SCV (Suction Control Valve) som sitter fast er vel de
vanligste feil med disse bilene, og kan være en mulig årsak her.

Men du burde dra innom en Lexus/Toyota forhandler og få lest ut feilkoder og få mer informasjon
og evnt reparasjonsforslag.

:wink:
 #396259  av danielhs83
 
Takk for svar. Jeg var innom verksted for en tid tilbake. De ga meg en flaske med drivstoff system rens, som jeg fylte på tanken neste gang jeg fylte. Dette ga ingen umiddelbare utslag, men etter ca. 14 dager var bilen tilbake :) God som ny :)

De anbefalte meg å ha på dette rensemiddelet en gang iblant for å rense opp systemet.