TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • GS300 - dekkstøy

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #387658  av Oscillios
 
Hei alle.
Mulig det står mye om dette emnet fra før, men jeg har ikke søkt gjennom alle innlegg.
Jeg søker anbefalinger vedr dekkvalg på min 02 GS300. Sitter 235/45 R17 på bilen nå men jeg vurderer 235/40 R18.
Jeg er ute etter de dekkene som lager minst støy. Noen gode forslag?
 #390756  av @lpher
 
Du vil nok ikke merke forskjell på de to dimensjonene, men du vil merke MYE forskjell mellom forskjellige merker dekk. Selv om dette er en av de best støyisolerte biler i denne klassen...enda :) Noe av de dekkene jeg har hatt mest støy på har vært Yokohame og Vredestein...MEN...jeg husker selvfølgelig ikke hvilke serier det er snakk om...og det hører også med til historien at det er en stund siden jeg hadde disse på min GS.

Har akkurat satt på 245/30-20" og 275/30-20" nå, og merka ikke en døyt forskjell iforhold til 19" felgene jeg hadde i fjor ihverfall :D


Er forresten ikke så mange her inne med gen 2. GS. Få se bilder og specs av din da? :)
 #391656  av Oscillios
 
Takk for tips.
Min GS300 er skrudd sammen i 2000 eller 2001 og registrert 1.gang sent i 2002. Den er helt original med unntak av 17" sommerhjul. Jeg var ute etter en GS300 lenge og da en meget pen '99 med lav km ble snappet rett foran nesen min, kjøpte jeg min GS300 usett. Nydelig vogn som svarer til forventningene. Har ingen planer annet enn teflon-behandling, tectyl-behandling og kanskje solfilm. Har lyst på stor stereo, mer lyd i pottene og en smule senking. Blir nok større hjul også. Ta-ta!
 #391672  av AndersLb
 
Høres bra ut! Eneste jeg vil pirke på er teflonbehandlingen, Lexusen fortjener bedre! Ta en titt innom http://www.detailersclub.no og se om det er noen i nærheten av deg som kan ta på seg en jobb, da får du et mye bedre resultat.

Ang dekkstøy så er det dekk med rette mønstre og myk gummiblanding som er stille. f.eks. contisport 2 og 3, nokian hakka V og liknende. Disse er som regel litt dyrere og slites noe fortere, men gode og stille er de :D
(Hilsen en bilpleienerd :D )