TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjulspindel bak pÃ¥ Lexus IS200 /eventuel noen som har brukt

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #387665  av Kimbo
 
Noen som har vært borti å måtte bytte foringa som sitter der bærearmen er festet til Hjulspindel bak på is200?
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199909 ... _4804.html sitter der bolten 48194a er på tegninga her.

fikk høre at denne ikke er løs og må ha hele spindel, når jeg ringte toyota-forhandleren i gjøvik

er det noen som vet om det går an å denne løs på noen som helst måte? synd å måtte ut med 2700 kroner pr. side hvis det går an få dette løst.

eller om noen har en sånn brukt :D
 #387693  av harared
 
Husker ikke hvordan det er, men ser du fysisk at det er en gummi foring? Tenker at dette kanskje er et "fast" punkt ettersom camber justeringa sitter der, altså en metall foring istedet, men dette er noe andre har bedre peiling på en meg.
Er desverre slik at mange nyere biler har foringer som ikke lar seg bytte da de er "støpt" inn i godset noe som fører til bytte av hele komponenter.
 #387701  av 2fast4u
 
Spindel bak på IS200 er samme som brukes på IS300 og Crown JZS175 etc, ser på sider fra Japan
og USA at det leveres polyuretan foringer fra forskjellige leverandører til disse bilene.
Noen av disse referer til et org delenr som er 48725-30190 Bush,Lower Control.
Delenr er gyldig i Toyota-systemet, men ikke lagervare, ca 10-12 dg leveringstid.
Denne foringa koster 1/10 sammenlignet med ny spindel.

NB! Kan ikke garantere at delenr er riktig og at foringen vil passe.

:wink:
 #387744  av Kimbo
 
såpass ja :)
for det er ei stålforing med gummi rundt på en måte, tror jeg :roll:
men det kunne vært en fordel å prøvd den foringa da :)
 #387747  av Kimbo
 
Da er disse bestilt :) 260 kroner stk :)
da skal jeg bekrefte om disse passer eller ikke når jeg får byttet :)
 #387918  av Kimbo
 
Uten tvil det skal jeg gjøre :) Sparer liksom 4880,- kroner hvis dette passer :D
 #388534  av Fredrico
 
Skiftet denne selv i dag. Klarte til og med å skifte uten å demontere spindelen. Brukte bare en 32mm pipe og en lagerters for å dytte den ut. Så en 42mm pipe og lagerters for å dytte den på plass igjen. Tok meg ca. en time.
 #388542  av Kimbo
 
Fredrico skrev:Skiftet denne selv i dag. Klarte til og med å skifte uten å demontere spindelen. Brukte bare en 32mm pipe og en lagerters for å dytte den ut. Så en 42mm pipe og lagerters for å dytte den på plass igjen. Tok meg ca. en time.
så denne passet altså ?
 #388590  av Fredrico
 
Kimbo skrev:
Fredrico skrev:Skiftet denne selv i dag. Klarte til og med å skifte uten å demontere spindelen. Brukte bare en 32mm pipe og en lagerters for å dytte den ut. Så en 42mm pipe og lagerters for å dytte den på plass igjen. Tok meg ca. en time.
så denne passet altså ?
Jeg bestilte fra eBay og ikke toyota, så partnummer er jeg litt usikker på, men jeg kjøpte en løs foring til spindelen hvor camberjusteringsbolten går gjennom, og den ble byttet uten større problemer.
 #388670  av Kimbo
 
ssatse på at det er den jeg har kjøpt å da :p hehe :P
 #388996  av Kimbo
 
Da har foringene kommet i mitt eie så da mangler det bare at det passer:p *krysse fingre*
 #389993  av Kimbo
 
Rett og slett for lite timer i døgnet så de har jeg ikke fått byttet :P haha : )men skal få gjort det i løpet av uka håper jeg :)