TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • angÃ¥ende senk til is200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #390642  av Kimbo
 
Help me:P

det må da være en eller annen bil som har samma dempere foran og bak som på en is200?
koster jo skjorta for å få ett tuv-godkjent justerbart til is200.

de er jo ikke en døyt avanserte/spesielle, de er rett og slett simple normale dempere,
er det ingen som veit om det passer fra noen andre biler ? så det faktisk går an å skaffe noe annet enn kw versjon 3 til 17k ?
se på de som føler sterkt ubehag, men allikevel er eiere av vag osv, de får just. bart til max 5000 kroner, noe som er dårlig gjort :P
jeg skal kun bruke bilen til vanlig kjøring, ikke banebruk :P

(banner litt i kirka akkurat nå), men dempere bak, ligner jo en god del på passat 99, så det må da være noe som er passe? :P
noe jeg ikke har råd til å kjøpe, prøve og kaste :P :P

blir frustrert når det kun er bane-bruk-senkesett til is200 som har tuv-papirer (noe jeg syns hadde vært greit å ha ettersom vi har alle unga til Satan
ansatt på statens vegvesen på gjøvik) og dermed må bytte over igjen hvis dette ikke er godkjent og blir stoppe :P

Er det noen som kan lette på frustrasjonen min? ;)

På forhånd (håper jeg) takk :D
 #390668  av harared
 
Mulig jeg misforstår deg, men det hjelper lite og bruke TUV godkjente deler med papirer som er beregnet for andre bilmerker.
 #390675  av Brasse
 
17.000,- for bra coilovers er vel ikke så ille?
Dessuten, sidan du ikke skal på bane, hva skal du med justerbart senkesett? Kan du ikke bare kjøpe nye fjærer? Det finnes vel originalt?
 #390703  av Kimbo
 
harared skrev:Mulig jeg misforstår deg, men det hjelper lite og bruke TUV godkjente deler med papirer som er beregnet for andre bilmerker.
Haha:) der tenkte jeg Jagguh langt gitt:)
Får se hva en gjør:) tror det vinkles mer og mer over til senkefjører :)
 #390745  av Julebrus
 
Har samme problem som deg, men jeg prøver å finne noen skikkelige harde saker :mrgreen:

Men det er kjelden politiet bryr jeg om og sjekke demperne dine, jeg hadde ikke tuv papirer når jeg fikk bilen til Norge. Fikk reggan uten tuv papirer, kanskje jeg var heldig.
Men fant dem senere gjemt under sete :shock:
 #390746  av 2fast4u
 
Kimbo skrev:
harared skrev:Mulig jeg misforstår deg, men det hjelper lite og bruke TUV godkjente deler med papirer som er beregnet for andre bilmerker.
Haha:) der tenkte jeg Jagguh langt gitt:)
Får se hva en gjør:) tror det vinkles mer og mer over til senkefjører :)
Det finnes enda å få kjøpt TTE fjærer hos Toyota,senker ca 30mm og koster rundt 3.000.- og har TÜV-godkjenning.
Ca 2 timer montering + hjulstillingskontroll.
Delenr PZ439-C1721-00, evnt AM27619 (TTE)
Har kjørt med disse bortimot 10 år nå, og funker helt greit og er lavt nok på disse dårlige veiene vi har her i landet.


TTE leverte også coilovers som er justerbar mellom 20 og 45mm, kostet ca 17.000.- men er usikker på om dette kan leveres nå lengre.
Delenr PZ439-C1720-00, eller du kan også søke på AM27706 (TTE) så finner du ut om andre kan levere dette.

Men så lenge du hovedsaklig kjører på vanlig vei så holder det vel med fjærene, blir noe annet hvis du kjører mye banekjøring el.
 #398322  av Snitcher
 
Bilen din har jeg jo senket fra før. Det sitter jo TTE fjærer på den. kanskje noe stivere dempere hadde vært greit. Gule koni dempere fks.
 #398373  av Ã˜rjan
 
Eller HR senkefjærer.. Har det på 220'n, min, perfekt høyde og akkurat passe stivt. :)
 #398626  av McLarren
 
2fast4u skrev:
Kimbo skrev:
harared skrev:Mulig jeg misforstår deg, men det hjelper lite og bruke TUV godkjente deler med papirer som er beregnet for andre bilmerker.
Haha:) der tenkte jeg Jagguh langt gitt:)
Får se hva en gjør:) tror det vinkles mer og mer over til senkefjører :)
Det finnes enda å få kjøpt TTE fjærer hos Toyota,senker ca 30mm og koster rundt 3.000.- og har TÜV-godkjenning.
Ca 2 timer montering + hjulstillingskontroll.
Delenr PZ439-C1721-00, evnt AM27619 (TTE)
Har kjørt med disse bortimot 10 år nå, og funker helt greit og er lavt nok på disse dårlige veiene vi har her i landet.


TTE leverte også coilovers som er justerbar mellom 20 og 45mm, kostet ca 17.000.- men er usikker på om dette kan leveres nå lengre.
Delenr PZ439-C1720-00, eller du kan også søke på AM27706 (TTE) så finner du ut om andre kan levere dette.

Men så lenge du hovedsaklig kjører på vanlig vei så holder det vel med fjærene, blir noe annet hvis du kjører mye banekjøring el.
Angående PZ439-C1720-00 (AM27706) så er ikke disse å skaffe.
Feilkode fra Toyota Europe: 3: Part established but never used for actual production

Beklager den dårlige nyheten :(
 #443128  av kimbeer
 
Wohoo! Har fått tak i ett brukt tte coilovers sett. Da er det bare og håpe på at Toyota klarer og oppdrive TÜV papirer da! :D
 #443904  av QuiNlan
 
Tror det finnes KW Variante 3 ennå. Disse har TUV-papirer, og er godkjent. Har settet på mine. Tror jeg betalte 12.500,- flett nye.