TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bytte av batteri i nøkkel is200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #391252  av harared
 
Sentral låsen og bagasjeroms åpneren sluttet og virke på nøkkelen min så så jeg fant frem reserven og prøvde den med samme dårlige resultat.
Byttet batteri, men fortsatt ikke noe som funker. Kan låse manuelt og bilen starter så nøkkelene blir godtatt.
Synes det er rart at nøkkelen må programeres på nytt for sentral lås funksjonen ved batteribytte.
Noen som vet?
 #391257  av NarotiC
 
Hadde dette problemet selv, uten at jeg hadde byttet batteri eller noe.
Vertfall så programmerte jeg på nytt og alt har fungert siden.


Programmering:

1. Åpne dør

2. Putt nøkkelen i tenninga og ta ut igjen (uten å vri om)

3. Lås opp og igjen 5 ganger med sentrallås bryteren i døra

4. Lukk og åpne dør

5. Lås opp og igjen 5 ganger med sentrallås bryteren i døra

6. Putt nøkkel i tenninga vri on-off, on-off (1gang = legge til, 2x = skrive over)

7. Da vil dørene låse seg og låses opp igjen 1 gang

8. Hold inne lås knappen på nøkkelen og trykk 5 ganger på låse opp knappen

9. Slipp lås knappen og trykk en gang på den

10. Hvis alt ble rett skal dørene låse seg og låses opp igjen 1 gang.


HÃ¥per dette hjelper
 #391269  av harared
 
Takk for tips.
Ser det ligger ute på nettet flere varianter om hvordan gjøre dette så blir usikker.
Din metode avviker litt i fra rep.manualen, men får tro det går og prøve den uten at det blir "fubar" ut av det. :)

Edit: Har prøvd flere varianter uten suksess. Kommer til der dørene skal låse seg en gang som en melding om alt er i orden, men får alle ganger to låsinger. Snodige greier.

Fant denne på LOCuk. Er mere lik den som står i manualen, men funka dårlig. Må kanskje prøve flere ganger... Har prøvd med begge nøklene.

Remote Programming

1. Close and lock all doors. Unlock and open drivers door.
2. Put key into ignition and remove. Do not turn it on.
3. Using the electric lock switch. Lock and unlock 5 times. (Lock, Unlock, Lock, Unlock, Lock, Unlock, Lock, Unlock, Lock, Unlock)
4. Close and open drivers door.
5. Using the electric lock switch. Lock and unlock 5 times. (Lock, Unlock, Lock, Unlock, Lock, Unlock, Lock, Unlock, Lock, Unlock)
6. Put key into ignition. Turn to "ON" , turn off and remove.
7. You will see the door locks cycle by themselves.

If the door locks do not cycle (lock and unlock) by themselves then the car isn’t in programming mode and you must start over.

8. On the remote, press and hold the LOCK and the UNLOCK button at the same time for no more than 2 seconds.
9. On the remote, press the LOCK button for no more than 1 second.

AT THIS POINT, the locks should cycle by themselves ONE time. This means the procedure was accepted.

IF the locks cycle twice it has failed.

The most common reason for programming failure is because the car didn’t receive a good signal from the remote. To fix this problem try these tips. 1) Stand outside of the car while you are performing steps 8 and 9. 2) Don’t hold the remote buttons down as long.

As long as the car is still in programming mode you can keep trying steps 8 and 9 until you complete the programming. If you wait too long and the car exits the programming mode then you must start over.

After you get the remote to program then continue on with step 10.

10. Close and open door to end programming procedure.
 #394893  av harared
 
Fikk til og programere den ene nøkkelen til slutt. Måtte slette programmeringen helt ved og vri om tenninga 5 ganger på punkt 6. Deretter samme greia fra nytt men kun vri om 1 gang på tenninga på punk 6. (Legge til.)
Eneste problem nå at jeg ikke får legge til den andre nøkkelen.
Ser at det maks kan registreres 4 koder, men ettersom jeg slettet alle skulle dette ikke være et problem.
Gode ideer motas med takk :)
 #395744  av harared
 
Hos meg hadde batteriet i nøkkelen vært flatt en stund før jeg bytta så det kan være årsaken til at den ikke funka.