TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ulyd ved bremsing (girkasse?)

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #392051  av larsr
 
hallo, har en lexus is200 manuell 1999 mod. Når jeg kjører og skal ta av i ett kryss, så holder jeg inn clutchen og bremser. da kommer det en "Klonk" !

Synes å ha hørt at dette er en typisk lexus feil, og at det er fra girkassen. men ettter mitt fattige forstand så kan det være foringer elns som er gåent?

mvh lars
 #392068  av Kimbo
 
samme lyden har jeg å :) men det er ikke hver gang ? for min kommer og går, og det er visst en foring som sitter i bakaksel eller noe....
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199909 ... _4101.html

skal visstnok være 41651a og 41651
koster under 1000 kroner stykke hvis jeg ikke husker feil på toyota forhandler, men jeg har ikke gjort noe med dette.

tenkte jeg skulle ta full service på understellet mitt en dag bare for å være sikker.

jeg har jo en lyd til i girkassa jeg ikke liker som jeg kun hører i 1. og 2. gir at det synger (jingjingjing) lyd :P haha :) lettvint å lage lyd i tekst :P
 #392141  av Drafter
 
Kimbo skrev:samme lyden har jeg å :) men det er ikke hver gang ? for min kommer og går, og det er visst en foring som sitter i bakaksel eller noe....
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199909 ... _4101.html

skal visstnok være 41651a og 41651
koster under 1000 kroner stykke hvis jeg ikke husker feil på toyota forhandler, men jeg har ikke gjort noe med dette.

tenkte jeg skulle ta full service på understellet mitt en dag bare for å være sikker.

jeg har jo en lyd til i girkassa jeg ikke liker som jeg kun hører i 1. og 2. gir at det synger (jingjingjing) lyd :P haha :) lettvint å lage lyd i tekst :P
Er det kurrant å bytte de foringene da?

GÃ¥ene lagre i girkassa de da vel..
 #392146  av Julebrus
 
Kimbo skrev:samme lyden har jeg å :) men det er ikke hver gang ? for min kommer og går, og det er visst en foring som sitter i bakaksel eller noe....
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199909 ... _4101.html

skal visstnok være 41651a og 41651
koster under 1000 kroner stykke hvis jeg ikke husker feil på toyota forhandler, men jeg har ikke gjort noe med dette.

tenkte jeg skulle ta full service på understellet mitt en dag bare for å være sikker.

jeg har jo en lyd til i girkassa jeg ikke liker som jeg kun hører i 1. og 2. gir at det synger (jingjingjing) lyd :P haha :) lettvint å lage lyd i tekst :P
Den jingjingjing lyd har jeg hatt hele tiden(1-2 gir), den forje eiern fortalte meg at lyden hadde vært der siden han kjøpte bilen ny :P

Er det Bare meg som synes det høres ut som det ligger en værktøyskasse baki, når jeg kjører over fartsdumper eller hompette vei :roll:
 #392162  av Kimbo
 
Julebrus skrev:Er det Bare meg som synes det høres ut som det ligger en værktøyskasse baki, når jeg kjører over fartsdumper eller hompette vei
den lyden har jeg også :) kommer visstnok fra to foringer der bærearm bak går inn igjen i spindel. http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199909 ... _4804.html du ser bærearmen (48730F) går inn i spindel (42304) og der sitter det to foringer. disse fins da ikke løse, men ifølge en på forumet så var dette mulig å få tak i, så jeg har kjøpt foringene, men har ikke hatt tid til å bytte, men blir vel noe neste uke :)
isåfall så kan jeg si ifra når jeg har byttet (og om disse passer) så kan du få delenummeret av meg og bestille de :D

selv om jeg tror det er noe annet men men :)
 #392165  av Julebrus
 
Synes disse bilene gir fra seg mange rare lyder, skrur ofte av musikken for å høre på lyder jeg oppdager :P

Trodde lenge det var noe i bagasjeromet som hadde løsnet :D
 #392183  av larsr
 
hvafan ja, igår når jeg kjørte over fartshumpen så hørtes det ut som skiltet var løst å lå å dingla bak der. aldri hørt før, men så har jeg bare hatt bilen i 2 uker også da :p skal undersøke litt lyder imorgen tror jeg :P

har også en skranglelyd på tomgang (kommer og går). noen tips til hva som kan være løst :P ?
 #392189  av Drafter
 
larsr skrev:hvafan ja, igår når jeg kjørte over fartshumpen så hørtes det ut som skiltet var løst å lå å dingla bak der. aldri hørt før, men så har jeg bare hatt bilen i 2 uker også da :p skal undersøke litt lyder imorgen tror jeg :P

har også en skranglelyd på tomgang (kommer og går). noen tips til hva som kan være løst :P ?
Litt vanskelig å si når man ikke har hørt lyden sjøl..
Er ikke noe enkelt som et eksos skjold eller lignende da?
 #392195  av Kimbo
 
varmeskjold på min som skrangler. så jeg tenkte jeg skulle se på det en dag :P
 #392201  av Kimbo
 
kan nok ha mye med saken å gjøre det ja ;)