Hei
Har sitti på finn.no og autodb.no og sett litt på Lexus IS200 og har litt spørsmål angående disse bilene.
"Ny bil igjen?" tenker kanskje noen av dere, men ta det med ro blir nok ikke noen bil med det første.
Sitter bare å kikker og tenker litt på hva jeg skal kjøpe meg når jeg bestemmer meg for å oppgradere
"people-carrier/vinterbil/familiebilen".
Siden Toyota's biler uten om MR2, Supra, Celica osv gjerne trekker i feil ende på nyere biler har jeg måttet kikke litt på andre produsenter. Har lenge kikket på alt mellom himmel og jord mens Lexus gikk meg rett forbi da jeg var sikker på at disse også trakk i feil ende. Plutselig fant jeg derimot ut at de ikke gjorde det, og nå begynner jeg å få skikkelig lyst til å kjøpe meg en IS200 etterhvert. Så da har jeg noen spørsmål til dere som faktisk eier disse.
Om selve bilen:
-Hvordan er bilen og kjøre?
-Er driftsikkerheten i velkjent Toyota kvalitet?
-Går de noe særlig bra?
-Hvordan er de å kjøre "entusiastisk" med?
-Er det noe spesielt man må passe på med disse bilene?
-Hva er du som eier mest fornøyd med med bilen?
-Hva er du som eier minst fornøyd med med bilen?
Om motor/tuning:
-Hva er letteste måte å skremme litt mer hester inn i bilen på en forsvarlig måte?
-Hvor mange hester kan man få i den for si +/- 30.000 i deler?
Om bytte av motor:
-Hva av motorkonversjoner er blitt gjort?
-Hvilken motor er enklest å bytte til?
Body-kit/Styling:
-Passer IS200/IS300/Altezza styling om hverandre?
-Trenger litt linker til ymse Lexus styling.
Tilleggs spørsmål:
Jeg ser at Gen.1(XE10) RS200 kom med 3S-GE motor. Dette er vel lillebroren til 3S-GTE og disse benytter så vidt meg bekjent samme motorfester. Så kan man da slippe selve motorblokka rett i ett XE10 og skru den fast?
Jeg vet at man må ordne ting som elektronikk, manifold osv, men tenker først og fremst på om selve motoren er bolt-on.
Og ja jeg vet at for å få godkjent noe slikt må man ta seg en tur til Tyskland
Har sitti på finn.no og autodb.no og sett litt på Lexus IS200 og har litt spørsmål angående disse bilene.
"Ny bil igjen?" tenker kanskje noen av dere, men ta det med ro blir nok ikke noen bil med det første.
Sitter bare å kikker og tenker litt på hva jeg skal kjøpe meg når jeg bestemmer meg for å oppgradere
"people-carrier/vinterbil/familiebilen".
Siden Toyota's biler uten om MR2, Supra, Celica osv gjerne trekker i feil ende på nyere biler har jeg måttet kikke litt på andre produsenter. Har lenge kikket på alt mellom himmel og jord mens Lexus gikk meg rett forbi da jeg var sikker på at disse også trakk i feil ende. Plutselig fant jeg derimot ut at de ikke gjorde det, og nå begynner jeg å få skikkelig lyst til å kjøpe meg en IS200 etterhvert. Så da har jeg noen spørsmål til dere som faktisk eier disse.
Om selve bilen:
-Hvordan er bilen og kjøre?
-Er driftsikkerheten i velkjent Toyota kvalitet?
-Går de noe særlig bra?
-Hvordan er de å kjøre "entusiastisk" med?
-Er det noe spesielt man må passe på med disse bilene?
-Hva er du som eier mest fornøyd med med bilen?
-Hva er du som eier minst fornøyd med med bilen?
Om motor/tuning:
-Hva er letteste måte å skremme litt mer hester inn i bilen på en forsvarlig måte?
-Hvor mange hester kan man få i den for si +/- 30.000 i deler?
Om bytte av motor:
-Hva av motorkonversjoner er blitt gjort?
-Hvilken motor er enklest å bytte til?
Body-kit/Styling:
-Passer IS200/IS300/Altezza styling om hverandre?
-Trenger litt linker til ymse Lexus styling.
Tilleggs spørsmål:
Jeg ser at Gen.1(XE10) RS200 kom med 3S-GE motor. Dette er vel lillebroren til 3S-GTE og disse benytter så vidt meg bekjent samme motorfester. Så kan man da slippe selve motorblokka rett i ett XE10 og skru den fast?
Jeg vet at man må ordne ting som elektronikk, manifold osv, men tenker først og fremst på om selve motoren er bolt-on.
Og ja jeg vet at for å få godkjent noe slikt må man ta seg en tur til Tyskland
Min prosjekttråd - Tom's 91 3S-GTE : viewtopic.php?f=61&t=36384
Carbon fiber interiør deler : http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 46&t=40313
Carbon fiber interiør deler : http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 46&t=40313