TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • PÃ¥ tide med ny bil!

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #396288  av SupraJensen
 
Som titteln sier, så er det på tide med ny bil for mitt vedkommene da alt jeg eier ble solgt helt plutselig :P

Jeg har lenge sett etter en IS200sport, har fulgt med finn.no og autodb i lang tid, ca 2år.. har tilogmed vurdert mobile.de. men prisene for å få en fin IS200 evt IS300 står ikke i smak, da det blir ca 80000 dyrere enn i norge..

men så var det sikkert et engangstilfelle hær i vår, nemlig en IS250sport manuell som var til salgs i norge, han skulle ha 350 som jeg synest var en grei pris. men å importere en likens bil vil jo koste ca 400++?

men va synest dere? har aldrig kjørt verken IS200 eller IS250, så kan ikkje sammenligne dem. men jeg har kjørt en IS220d :P

har skummet nette for feil og mangler ved disse to modellene, men kommer liksom ikke nermere svar...
 #396290  av Geir
 
Grunnen til at du finner lite om feil på disse bilene er fordi de har svært få feil... :mrgreen:

På IS 200 bør du sjekke avspillingsenheten på stereoanlegget. Mange enheter fikk "ERR 3" feil som gjorde at de ikke klarte å spille av CD-er. Det ble satt utvidet garanti på spillerne, men det er noen som ikke har fulgt med i timen her, og det er synd. Da jeg hadde IS 200 kostet ny enhet over 15000,- fra forhandler. I tillegg kan frontlyktene slite med dugg.

IS 250 vet jeg ikke så mye om, da det var IS 220d jeg hadde selv. Den eneste utfordringen med 220'n var den femte innsprøytningsdysen, noe som jeg byttet på garanti så fort jeg fikk bilen siden jeg visste om dette fra før.

Når dette er sagt er jo bilene du nevner svært forskjellige. Selv ville jeg gått for IS 250 dersom jeg hadde råd. Antar at diesel er utelukket for deg siden du ikke er noe nysgjerrig på IS 220d, men merk at du nå kan få tak i IS 200d fra 402500,-. Kliss ny.
 #396292  av SupraJensen
 
Geir skrev:Grunnen til at du finner lite om feil på disse bilene er fordi de har svært få feil.

På IS 200 bør du sjekke avspillingsenheten på stereoanlegget. Mange enheter fikk "ERR 3" feil som gjorde at de ikke klarte å spille av CD-er. Det ble satt utvidet garanti på spillerne, men det er noen som ikke har fulgt med i timen her, og det er synd. Ny enhet originalt koster over 15000,- da jeg hadde IS 200. I tillegg kan frontlyktene slite med dugg.

IS 250 vet jeg ikke så mye om, da det var IS 220d jeg hadde selv. Den eneste utfordringen med 220'n var den femte innsprøytningsdysen, noe som jeg byttet på garanti så fort jeg fikk bilen siden jeg visste om dette fra før.

Når dette er sagt er jo bilene du nevner svært forskjellige. Selv ville jeg gått for IS 250 dersom jeg hadde råd. Antar at diesel er utelukket for deg siden du ikke er noe nysgjerrig på IS 220d, men merk at du nå kan få tak i IS 200d fra 402500,-. Kliss ny. IS 220d tilbys ikke lenger ny.

Dette med cdveksleren i IS200 er jeg fult klar over, dette er også en feil som lar seg fikses me litt tid. men mest sannsynelig så blir dette skjiftet ut tilfordel for en bedre spiller for å kunne drive egen sub osv (er ikke snakk om enorme diminsjoner, men bare for å få d lille extra i en verdagslig bil) har også sett dette med frontlyktene, så disse burde vel taes av og shines opp osv for å få dem like fine igjæn, da lyktene på en bil siere masse om heleheten..

Men så er d vanskelig for meg å finne den rette bilen da jeg er litt pirkete og må vurdere alt før d skal kjøpes...
har to krav som MÅ være me under kjøp, og det er SVART skinn/delskinns interiør, og d må være en SPORT med MANUELL gear!!! dermed faller antall biler å velge mellom, så var d at jeg helst vil ha dem så ny som mulig (meget skjelden ifra 2002 til 2004) takluke er nesten et must, da det er meget pent å kjøre med den i luftestilling. også hadde jeg ikke sakt neitakk til kompressoren :D som du skjønner, litt dilemma når jeg skal ha ny bil :P

når det gjelder IS250 så trur jeg at å finne den bilen jeg vil ha, så må man til tyskland, å d blir meget dyrt iforbindelse med avgiftene på vekt osv.. dermed så må man vente noen år til, så fremst det ikke er et firma som kan påta seg å føre en handel derifra slik at jeg kun trenger å betale osv.
 #396300  av Stian_mini
 
hei sann.

har en 99 model lexus is 200 som vurderes solgt om dagen:)
Blå av farge, sort delskinn,senket 40 mm (tte) sota ruter, xenon i nær og fjern lys + tåkelys og 18'' sommerhjul.
gått 155000 km

Godkjent med kompressor,og senking er skrivd i vognkort.

mvh stian
 #396304  av SupraJensen
 
Stian_mini skrev:hei sann.

har en 99 model lexus is 200 som vurderes solgt om dagen:)
Blå av farge, sort delskinn,senket 40 mm (tte) sota ruter, xenon i nær og fjern lys + tåkelys og 18'' sommerhjul.
gått 155000 km

Godkjent med kompressor,og senking er skrivd i vognkort.

mvh stian
Denne virket interesang, har du bilder av bilen? er d TTE kompressor på denne? hvilken utgave er d? sport? er d man gear?
 #396308  av Stian_mini
 
SupraJensen skrev:
Stian_mini skrev:hei sann.

har en 99 model lexus is 200 som vurderes solgt om dagen:)
Blå av farge, sort delskinn,senket 40 mm (tte) sota ruter, xenon i nær og fjern lys + tåkelys og 18'' sommerhjul.
gått 155000 km

Godkjent med kompressor,og senking er skrivd i vognkort.

mvh stian
Denne virket interesang, har du bilder av bilen? er d TTE kompressor på denne? hvilken utgave er d? sport? er d man gear?

Bilen er ikke sports modellen, men er manuell... det er selvsagt tte kompressor kit på den ...

bilder kommer i kveldinga
Vedlegg
DSC00054.JPG
DSC00054.JPG (560.81 kiB) Vist 7059 ganger
 #396315  av Drafter
 
Stian_mini skrev:
SupraJensen skrev:
Stian_mini skrev:hei sann.

har en 99 model lexus is 200 som vurderes solgt om dagen:)
Blå av farge, sort delskinn,senket 40 mm (tte) sota ruter, xenon i nær og fjern lys + tåkelys og 18'' sommerhjul.
gått 155000 km

Godkjent med kompressor,og senking er skrivd i vognkort.

mvh stian
Denne virket interesang, har du bilder av bilen? er d TTE kompressor på denne? hvilken utgave er d? sport? er d man gear?
Hvis du tilfeldigvis skal selge kompressor kitet utenom,
Ta kontakt med meg!

Bilen er ikke sports modellen, men er manuell... det er selvsagt tte kompressor kit på den ...

bilder kommer i kveldinga
 #396316  av SupraJensen
 
Hvis du tilfeldigvis skal selge kompressor kitet utenom,
Ta kontakt med meg!


Sånn at du veit så e d faktisk to stk som vudere å selge kompressorkitene sine hær på TS-ogn, e bare å se hær inne på lexusforumet :wink:

http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 55&t=37109

http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 55&t=37802
 #396328  av Stian_mini
 
god kveld.

selger nok ikke bare kitet... da bilen nå er godkjent med dette og gidder ikke å demontere, for å så vise på BT igjen.


tilbake til bilen.....
er montert ''netting'' grill, liten tte flip bak på bakluke og tte leppe foran.
er også pioneer 2 din navigasjons spiller i bilen...
Vedlegg
DSC00469.JPG
DSC00469.JPG (50.14 kiB) Vist 7035 ganger
DSC00453.JPG
DSC00453.JPG (51.94 kiB) Vist 7035 ganger
 #396332  av Geir
 
SupraJensen skrev:
Geir skrev:Grunnen til at du finner lite om feil på disse bilene er fordi de har svært få feil.

På IS 200 bør du sjekke avspillingsenheten på stereoanlegget. Mange enheter fikk "ERR 3" feil som gjorde at de ikke klarte å spille av CD-er. Det ble satt utvidet garanti på spillerne, men det er noen som ikke har fulgt med i timen her, og det er synd. Ny enhet originalt koster over 15000,- da jeg hadde IS 200. I tillegg kan frontlyktene slite med dugg.

IS 250 vet jeg ikke så mye om, da det var IS 220d jeg hadde selv. Den eneste utfordringen med 220'n var den femte innsprøytningsdysen, noe som jeg byttet på garanti så fort jeg fikk bilen siden jeg visste om dette fra før.

Når dette er sagt er jo bilene du nevner svært forskjellige. Selv ville jeg gått for IS 250 dersom jeg hadde råd. Antar at diesel er utelukket for deg siden du ikke er noe nysgjerrig på IS 220d, men merk at du nå kan få tak i IS 200d fra 402500,-. Kliss ny. IS 220d tilbys ikke lenger ny.

Dette med cdveksleren i IS200 er jeg fult klar over, dette er også en feil som lar seg fikses me litt tid. men mest sannsynelig så blir dette skjiftet ut tilfordel for en bedre spiller for å kunne drive egen sub osv (er ikke snakk om enorme diminsjoner, men bare for å få d lille extra i en verdagslig bil) har også sett dette med frontlyktene, så disse burde vel taes av og shines opp osv for å få dem like fine igjæn, da lyktene på en bil siere masse om heleheten..

Men så er d vanskelig for meg å finne den rette bilen da jeg er litt pirkete og må vurdere alt før d skal kjøpes...
har to krav som MÅ være me under kjøp, og det er SVART skinn/delskinns interiør, og d må være en SPORT med MANUELL gear!!! dermed faller antall biler å velge mellom, så var d at jeg helst vil ha dem så ny som mulig (meget skjelden ifra 2002 til 2004) takluke er nesten et must, da det er meget pent å kjøre med den i luftestilling. også hadde jeg ikke sakt neitakk til kompressoren :D som du skjønner, litt dilemma når jeg skal ha ny bil :P

når det gjelder IS250 så trur jeg at å finne den bilen jeg vil ha, så må man til tyskland, å d blir meget dyrt iforbindelse med avgiftene på vekt osv.. dermed så må man vente noen år til, så fremst det ikke er et firma som kan påta seg å føre en handel derifra slik at jeg kun trenger å betale osv.
Skjønner godt hva du snakker om. Er veldig kresen når jeg skal handle bil selv. Brukte vel en god uke på å bestemme hva slags tilleggsutstyr jeg skulle ha på nybilen, hehe. Har nå vært uten egen bil siden midten av april, og begynner å slite veldig med abstinenser. Når den nye bilen kommer kommer jeg sikkert til å kjøre 30000 km på et år for å ta igjen tapt nytelse :mrgreen:

Lykke til videre med jakten! Har forøvrig sett den blå bilen ovenfor flere ganger, og det er en velholdt bil. Vet at eieren har tatt godt vare på den også :)
 #396342  av SupraJensen
 
Stian_mini skrev:god kveld.

selger nok ikke bare kitet... da bilen nå er godkjent med dette og gidder ikke å demontere, for å så vise på BT igjen.


tilbake til bilen.....
er montert ''netting'' grill, liten tte flip bak på bakluke og tte leppe foran.
er også pioneer 2 din navigasjons spiller i bilen...
Nydeli Lex du har ;) har du noen bilder av interiøret? hvordan er det med søvicehefte på bilen? å service på kompressor? :)
kunne gjerne tengt meg bilder av interiør forran og bak (tenker stoler og "cocpiten") å gjerne av motor rommet :)
hvordan er bilen for rust? og er d noen skavanker ved bilen?
ellers er d noe du ikke er fornøyd med ved bilen?
 #396344  av SupraJensen
 
Geir skrev:
SupraJensen skrev:
Geir skrev:Grunnen til at du finner lite om feil på disse bilene er fordi de har svært få feil.

På IS 200 bør du sjekke avspillingsenheten på stereoanlegget. Mange enheter fikk "ERR 3" feil som gjorde at de ikke klarte å spille av CD-er. Det ble satt utvidet garanti på spillerne, men det er noen som ikke har fulgt med i timen her, og det er synd. Ny enhet originalt koster over 15000,- da jeg hadde IS 200. I tillegg kan frontlyktene slite med dugg.

IS 250 vet jeg ikke så mye om, da det var IS 220d jeg hadde selv. Den eneste utfordringen med 220'n var den femte innsprøytningsdysen, noe som jeg byttet på garanti så fort jeg fikk bilen siden jeg visste om dette fra før.

Når dette er sagt er jo bilene du nevner svært forskjellige. Selv ville jeg gått for IS 250 dersom jeg hadde råd. Antar at diesel er utelukket for deg siden du ikke er noe nysgjerrig på IS 220d, men merk at du nå kan få tak i IS 200d fra 402500,-. Kliss ny. IS 220d tilbys ikke lenger ny.

Dette med cdveksleren i IS200 er jeg fult klar over, dette er også en feil som lar seg fikses me litt tid. men mest sannsynelig så blir dette skjiftet ut tilfordel for en bedre spiller for å kunne drive egen sub osv (er ikke snakk om enorme diminsjoner, men bare for å få d lille extra i en verdagslig bil) har også sett dette med frontlyktene, så disse burde vel taes av og shines opp osv for å få dem like fine igjæn, da lyktene på en bil siere masse om heleheten..

Men så er d vanskelig for meg å finne den rette bilen da jeg er litt pirkete og må vurdere alt før d skal kjøpes...
har to krav som MÅ være me under kjøp, og det er SVART skinn/delskinns interiør, og d må være en SPORT med MANUELL gear!!! dermed faller antall biler å velge mellom, så var d at jeg helst vil ha dem så ny som mulig (meget skjelden ifra 2002 til 2004) takluke er nesten et must, da det er meget pent å kjøre med den i luftestilling. også hadde jeg ikke sakt neitakk til kompressoren :D som du skjønner, litt dilemma når jeg skal ha ny bil :P

når det gjelder IS250 så trur jeg at å finne den bilen jeg vil ha, så må man til tyskland, å d blir meget dyrt iforbindelse med avgiftene på vekt osv.. dermed så må man vente noen år til, så fremst det ikke er et firma som kan påta seg å føre en handel derifra slik at jeg kun trenger å betale osv.
Skjønner godt hva du snakker om. Er veldig kresen når jeg skal handle bil selv. Brukte vel en god uke på å bestemme hva slags tilleggsutstyr jeg skulle ha på nybilen, hehe. Har nå vært uten egen bil siden midten av april, og begynner å slite veldig med abstinenser. Når den nye bilen kommer kommer jeg sikkert til å kjøre 30000 km på et år for å ta igjen tapt nytelse :mrgreen:

Lykke til videre med jakten! Har forøvrig sett den blå bilen ovenfor flere ganger, og det er en velholdt bil. Vet at eieren har tatt godt vare på den også :)

Ja godt jeg ikke er alene med å være slik, jeg er veldig sånn, må nøye vudere å sette ting opp imot hverandre for å få perspektiv. hehe ja æ ser den, har nesten ikkje kjørt nåen av mine bila sia januar pga millitæret, har liksom bare vært hjæmme å solgt unna bilan pga at jeg vil ha en ny. å no har jeg sott i 2år å fulgt med på markede og priser på IS200..
hehe ja i fjord kjørte æ 52000 me carinaen min, så man kan si at æ kjøre masse, derfor virker IS som en perfekt bil for meg.

hehe tusen takk, du må legge ut bilder av ny doningen når den kommer, også får du bare holde ut inntil den står i oppkjørselen ;)
ja jeg regner med han har vært flink med å holde bilen vedlike, å når du sir det, så regner jeg med at d ikke er løgn for bildene er jo meget låvanes :)
 #396855  av Julebrus
 
galx skrev:Hei SupraJensen.
Var kanskje du som sendt en sms til meg i dag ang. bilen jeg la ut til salgs i natt ?

Vel, håper i så fall at du fikk til å få frem bildene :)

Slenger ut en kjapp link til bildene/annonsen. Sport, manuell, sort alcantara interiør

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30100899

Tror ikke du finner en så pen IS200 for mindre enn den prisen :wink:
 #396883  av SupraJensen
 
galx skrev:Hei SupraJensen.
Var kanskje du som sendt en sms til meg i dag ang. bilen jeg la ut til salgs i natt ?

Vel, håper i så fall at du fikk til å få frem bildene :)

Slenger ut en kjapp link til bildene/annonsen. Sport, manuell, sort alcantara interiør

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30100899
Halloen Julebrus :wink: hehe nei d va nåk ikke mæ som sendte mld te dæ ang. Lexusn.. så den førsta no når du hadde posta linken hær på forumet.

joda bilen er veldig fin den, men har en avtale med Stian_mini, så blir nåk en lexus på mæ snart :wink: