TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • PÃ¥ tide med ny bil!

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #396894  av SupraJensen
 
galx skrev:Så bra at du fant en du likte da :) Lykke til med kjøpet.
Hehe ja æ mene den ser meget bra ut til å være en 1999mod og at det ikke er en sport. men ingen som ser forskjell på en 1999 og 2004 uansett, det er jo bare lykter som er forskjellen :P men bilen din er ikke feil da, har lest hele tråden din to ganger faktisk :wink: tusen takk, å du må ha lykketil me salget, regner med at det skal gå greit :wink:
 #396948  av Julebrus
 
SupraJensen skrev:
galx skrev:Så bra at du fant en du likte da :) Lykke til med kjøpet.
Hehe ja æ mene den ser meget bra ut til å være en 1999mod og at det ikke er en sport. men ingen som ser forskjell på en 1999 og 2004 uansett, det er jo bare lykter som er forskjellen :P men bilen din er ikke feil da, har lest hele tråden din to ganger faktisk :wink: tusen takk, å du må ha lykketil me salget, regner med at det skal gå greit :wink:
En 2004 er mere gjennomført enn en eldre modell. Når en bil er helt ny er det altid noen feil, som bilprodusentene fikkser opp i til neste års modell. Den siste bilen pleier som regel og være den bilen som har minst feil i serien. Toyota sa til meg at IS200 2004 nesten ikke hadde feil, mens 1998-2002 har mange små problemer. Som 2004 ikke har i det hele tatt. Men utseende er likt :wink:

Lykke til med kjøpet da :P
 #396956  av Geir
 
Det julebrus skriver hadde gjort meg skeptisk, så da føler jeg det er min plikt å si at min 99-mod ikke hadde noen feil i det hele tatt bortsett fra cd-spilleren. Bilen fungerte godt på alle måter, og var ikke interessert i å besøke verkstedet annet enn til servicer :)

Hadde også 2006 IS 220d, og den var heller ikke interessert i noe annet enn å besøke verkstedet når det var servicer. 06-mod er jo som kjent de første 220'ene.

Tror ikke Lexus er det dummeste du kjøper med tanke på biler fra det "første året". Det julebrus skriver stemmer forsåvidt, men jeg har altså ikke inntrykk av det når det gjelder Lexus. Ingen av mine har slitt med noe tross at de har vært "førsteårs" for modellene, og nå som jeg kjøper CT tar jeg sjansen på å kjøpe en "førsteårs" for tredje gang.
 #396960  av galx
 
Julebrus skrev: ...En 2004 er mere gjennomført enn en eldre modell. Når en bil er helt ny er det altid noen feil, som bilprodusentene fikkser opp i til neste års modell. Den siste bilen pleier som regel og være den bilen som har minst feil i serien. Toyota sa til meg at IS200 2004 nesten ikke hadde feil, mens 1998-2002 har mange små problemer. Som 2004 ikke har i det hele tatt. Men utseende er likt...


Du kom meg litt i forkjøpet der Geir.

Dette blir antagelig litt Off Topic, men dette opptok meg også. For å skyte inn med en innsigelse på det siste innlegget til "Julebrus" - så er jeg ikke helt enig i denne påstanden :)

Har gjennom min tid i bilverden hørt både av Toyota, andre bilverksteder og eiere av IS200 om nettopp dette, og har aldri fått noen andre skussmål enn at IS200 har vært "feilfrie" biler siden tidenes morgen. Det er nettopp småfeil IS200 ikke har vært plaget med, da sett bort fra feil på cd-spilleren og dugg i lykter.
Men det er klart, biler generelt som ikke blir ivaretatt teknisk får alle småfeil, og en eldre modell har naturlig vis et større potensiale til å bli "sliten" enn en ny. Mandagsbiler finnes uansett årstall og modell og merke, og det kosmetiske utvendig og innvendig på en IS er det kun eieren selv som kan lastes for. En 04 mod IS200 kan derfor hypotetisk være et dårligere kjøp enn en tidlig 99 mod - alt etter hvordan eieren(e) selv har fulgt bilen opp.

Så, Julebrus - hvis bilen har fått riktig kjærlighet og omsorg gjennom årenes løp, kan man med trygghet kjøpe en god IS200 uten at det behøver å være den siste modellen :wink:


Det er heller store endringene fra den første til den siste modellen.
Endringer fra 01 til 04/05 gikk for det meste ut på det interiørmessige, setevarmen kunne bl.a justeres på de siste modellene, alcantara/skinnseter med sømmer og metalldekor ble tilgjengelig uten at man kjøpte en "sport". Felgene ble standard 17" i stedet for 16". Mulig noen forbedringer ble gjort på leverandørsiden på frontlyktene for å få de mer tette, xenon ble standard fra 02, cd/radio ble forbedret. 04 modellene kom bl.a. med sotet (tinted)glass på baklyktene. Har ikke hørt at det har vært gjort noen endringer som helst på understell teknisk og karosseri, foruten en litt annen utveksling på LSD-diff på de med 6 trinns manuelt gir fra 2004.
Slenger på noen linker hvor man kan lese litt mer fakta om endringene og kvaliteten. Kan være kjekt med påfyll av viten:)

http://en.wikipedia.org/wiki/Lexus_IS#2000.E2.80.932005

http://www.buyacar.co.uk/cars/lexus/lex ... 1513.jhtml

http://www.webwombat.com.au/motoring/ne ... -is200.htm

"..Though the car was originally designed and launched in the late 1990s, it has been revised for 2004, adding a number of standard features across the range, including an upgrade from 16 to 17-inch alloy wheels as well as Alcantara and leather seat trim. Heated power-adjustable driver and front passenger's seats are now standard across the range, as are metallic sports pedals and metallic scuff plates, while the 6-speed manual model gets a new 4.100:1 limited slip differential to "optimise acceleration" in Lexus' own words...
 #397163  av SupraJensen
 
sånn her type offtopic er bra stoff, er enig me glax her. regner med at d blir litt sånn små stylings av bilen ettervert, vil ha TTE sideskjørt og TTE bakskjørt (ikke driftstyle) litt sånn ISSPORT snaks innvendig i bilen osv. har lyst på LSD diff, noen forslag? ser at 2004 har en "bedre" utveksling på LSD? Når jeg ligger i 100 med min, i 6gear har jeg 3000 rpm :P
er d flere forandringer ifra 1999 til 2004 er jeg interissert å vite dette :wink:

Har forresten kjøpt bilen, og befinner meg i Drammen for øyeblikket :wink:
Starter nordover til Trondheim imorgen ca 1200, og blir da å finne på veien i min Blåe Lexus IS200 med xenon i sprederan 8) så det er bare å hilse vis dere ser meg :wink:
Må si at jeg er kjempefornøyd me bilen, og har ingenting å si på den, har liksom d meste, eneste minus er at det ikke er takluke og orginal xenon, men dette er bare bagateller, som jeg fint kan leve med da resten av bilen er et prakteksemplar 8)

Tusen takk for alle svar på den lille kjøpe tråden min :wink:
 #397164  av NarotiC
 
Jeg kjøpte LSD diff fra Sverige (http://www.bildelsbasen.se/), dette var fra en 99' sport så er samme utveksling som jeg hadde. Ble litt leting og mail sending før jeg fant en LSD diff da.
Kjempe fornøyd så langt :D

Morro at det kommer flere IS'er oppover da 8)
 #397170  av Stian_mini
 
Savner bilen min gitt:(

Er ikke gått et døgn engang snufs
 #397293  av SupraJensen
 
NarotiC skrev:Jeg kjøpte LSD diff fra Sverige (http://www.bildelsbasen.se/), dette var fra en 99' sport så er samme utveksling som jeg hadde. Ble litt leting og mail sending før jeg fant en LSD diff da.
Kjempe fornøyd så langt :D

Morro at det kommer flere IS'er oppover da 8)

Ja, men kordan e utvekslinga på en nyere LSD? med tanke på differanser osv?hva er den beste komboen til IS200? :wink:
 #397295  av SupraJensen
 
Stian_mini skrev:Savner bilen min gitt:(

Er ikke gått et døgn engang snufs
Hehe jeg skjønner hvorfor ;) tusen takk for en fin handel, va en kjempe fin tur nordover :wink:
 #397296  av SupraJensen
 
galx skrev:Gratulere med ny bil :)
Takk skal du ha, endeli har æ fått mæ IS 8)
 #397338  av SupraJensen
 
Julebrus skrev:Hadde vært fint med bilder :P

Bildene ligger på første side :wink: Flere kommer etterhvert når jeg har fått de inn på photobucket :)
 #397408  av galx
 
Min ble solgt i dag :wink:
Egentlig litt trist og vemodig, men nye prosjekter venter.