TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • SpørsmÃ¥l om IS200 lsd diff

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #399168  av sindrejl
 
2fast4u skrev:Denne som står hos Haldorsen i Sørreisa er Tysk og har sportspakke 2 med 3,909 utv og LSD.
Vet ikke om det er solgt mye deler av denne, men er vel ikke demontert enda.

http://www.nbfbildeler.no/templates/Par ... d=91789191

Men såklart, skal du ha en bil som er raskere ut av lyskryss etc så må du vel leite etter 4.1 eller evnt 4.3 utv fra andre modeller.

:wink:
Egentlig så har jeg et problem med at girene er for korte, feks 2.gir går bare til 90kmt, da må vel 3.9 være perfekt utveksling siden 4.3 (såvidt jeg har forstått dette) vil gjøre girene kortere? :)

Edit: Tok kontakt med Haldorsen gjengen, de skulle ha 5k pluss frakt.. haha snakker om tullinger.. skjer at jeg bruker like mye penger på en gammal slitt lsd, som det nesten koster for en klæss ny innmat fra ebay :)

Men kom over en fin sak ifra sverige, så blir vel endelig nå :)
 #399507  av Amund
 
IS300 lsd passer i is200 diff, og i MA60 også for den saks skyld.
Altezza fungerer også.

Stikkakslingene er forskjellig på IS300/altezza i forhold til is200, men det er pga andre drivakslinger. IS200 stikkakslinger passer i lsd fra altezza/IS300.

Chrisian med IS200 ombygd til IS300tt kjørte med TRD lsd til is300 i diffen sin for eks, for å bekrefte dette. Toyparts brukte IS300 TRD lsd i sin MA60 (JZA60).

Komplett Altezza diff fra england eller japan er forholdsvis enkelt og billigt å få tak i...

(beklager at eg ikkje svarte på tlf forrige uke, men fredagkveld er alltid tlf på lydløs, ellers maser jobben i et bankende...)
 #401600  av toypartsbergen
 
amund
jeg hadde is200 diff i min, det å få fatt i diff til is200 er letteste sak i verden, gi meg en lyd på 98286714, har faktisk en liggende også...
 #401668  av CS
 
Amund skrev:IS300 lsd passer i is200 diff, og i MA60 også for den saks skyld.
Altezza fungerer også.

Stikkakslingene er forskjellig på IS300/altezza i forhold til is200, men det er pga andre drivakslinger. IS200 stikkakslinger passer i lsd fra altezza/IS300.

Chrisian med IS200 ombygd til IS300tt kjørte med TRD lsd til is300 i diffen sin for eks, for å bekrefte dette. Toyparts brukte IS300 TRD lsd i sin MA60 (JZA60).

Komplett Altezza diff fra england eller japan er forholdsvis enkelt og billigt å få tak i...

(beklager at eg ikkje svarte på tlf forrige uke, men fredagkveld er alltid tlf på lydløs, ellers maser jobben i et bankende...)
Jeg brukte ikke IS300 diff i min IS200. Jeg brukte en IS200 diff. IS300 diff er 8" og IS200 er 7,5", så de er ikke like.
 #401674  av toypartsbergen
 
CS skrev:
Amund skrev:IS300 lsd passer i is200 diff, og i MA60 også for den saks skyld.
Altezza fungerer også.

Stikkakslingene er forskjellig på IS300/altezza i forhold til is200, men det er pga andre drivakslinger. IS200 stikkakslinger passer i lsd fra altezza/IS300.

Chrisian med IS200 ombygd til IS300tt kjørte med TRD lsd til is300 i diffen sin for eks, for å bekrefte dette. Toyparts brukte IS300 TRD lsd i sin MA60 (JZA60).

Komplett Altezza diff fra england eller japan er forholdsvis enkelt og billigt å få tak i...

(beklager at eg ikkje svarte på tlf forrige uke, men fredagkveld er alltid tlf på lydløs, ellers maser jobben i et bankende...)
Jeg brukte ikke IS300 diff i min IS200. Jeg brukte en IS200 diff. IS300 diff er 8" og IS200 er 7,5", så de er ikke like.
stemmer helt det dessuten er hilux lik dvs 7,5", de får du i trutrac og de er ILLE sterk.....jeg har liggende en slik påtenkt min nye mk2 men kan jo seff selge, du får også forsterket kronhjul og pinion, ar det og men med høy utveksling 4-11
 #401689  av sindrejl
 
Is300 diff passer ikke i is200 hus pga størrelsen er forskjellig. Men forandrer man akslingene kan man såklart bruke en is300 diff med komplett hus :)

Valgte selv å kjøpe en original is200 lsd og angrer sterkt på det. Den torsen diffen er rett og slett rent søppel.

Og for å si det slik, det å få tak i en original lsd diff er _IKKE_ en enkel sak for dere som mener det. Joda man kan jo betale like mye som for en skikkelig 2veis diff og få en på dagen men da er det litt bortkasta..

Sjekka nemlig med samtlige delebilforhandlere i sverige og ingen hadde lsd, sjekka med de fleste i Norge og kun EN hadde lsd .. til 5000,-. I england har jeg sjekka med en hel bøling og fikk tak i fra to stk til "ok" pris.
 #401800  av Drafter
 
sindrejl skrev:Is300 diff passer ikke i is200 hus pga størrelsen er forskjellig. Men forandrer man akslingene kan man såklart bruke en is300 diff med komplett hus :)

Valgte selv å kjøpe en original is200 lsd og angrer sterkt på det. Den torsen diffen er rett og slett rent søppel.

Og for å si det slik, det å få tak i en original lsd diff er _IKKE_ en enkel sak for dere som mener det. Joda man kan jo betale like mye som for en skikkelig 2veis diff og få en på dagen men da er det litt bortkasta..

Sjekka nemlig med samtlige delebilforhandlere i sverige og ingen hadde lsd, sjekka med de fleste i Norge og kun EN hadde lsd .. til 5000,-. I england har jeg sjekka med en hel bøling og fikk tak i fra to stk til "ok" pris.
"Den torsen diffen er rett og slett rent søppel"
begrunn.