TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Innkjøp av drømmebilen - Lexus Is200 :D

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #439004  av Stave
 
Takktakk! :D Sent svar er bedre enn ingen svar, har gått i ett lenge nå! :lol:

ja, ingenting som kan slå denne bilen etter min mening! så utrolig mye gøy en kan gjøre med den :D

Ja haifinnen gjorde susen, men den er av nå, da den trengte seg en restaurering :)

Holder nå på med ett retrofittingsprosjekt der eg setter inn prosjektorer i hovedlysa ++ :D elsker gode lys, men hater å blende medtraffikanter!

Så dersom noen har eit sett med lykter liggende som er i bra stand er det bare å kontakte! :D

Ellers så har bilen vert på EU-kontroll nå, og det einaste som var galt var senkesett ikkje godkjent(har nå sporet opp tüv-papirer, og skaffet nødvendig dokumentasjon), og slitte bremseskiver og klosser bak. Fantastisk bil rett og slett! :D
 #439006  av Kristia
 
Stave skrev: Ellers så har bilen vert på EU-kontroll nå, og det einaste som var galt var senkesett ikkje godkjent(har nå sporet opp tüv-papirer, og skaffet nødvendig dokumentasjon), og slitte bremseskiver og klosser bak. Fantastisk bil rett og slett! :D
Sa de noe om ledstripen på EU-kontrollen? Eller koblet du den bare av?
 #439007  av Stave
 
ledstripene kobla eg av før kontrollen :) det samme gjorde eg med xenon og annet ulovlig smånips :lol:

Stripene blir nok ikkje koblet på igjen, siden eg skal gå over til en annen type, som ligger og venter på meg hos posten! :D Desse skal bygges inn i lykta!

Slenger ved ett par bilder som viser status på retrofitting :)
Veldig matte lykteglass! :P  modne for utskifting!
Veldig matte lykteglass! :P modne for utskifting!
IMG_20140124_125510.jpg (828.08 kiB) Vist 13459 ganger
Cutoffen på prosjektorane
Cutoffen på prosjektorane
IMG_20140122_165849.jpg (555 kiB) Vist 13459 ganger
Dette bildet er av ledstripen som skal bygges inn i lykten. Planen er at desse skal vere blinklys, og som DRL skal en kunne velge mellom Angel eyes, og Stripen :D
Denne type ledstripe skal bygges inn
Denne type ledstripe skal bygges inn
cob-flex12.jpg (364.84 kiB) Vist 13459 ganger
 #439008  av ArildM
 
Glasset er jo bare å pusse med tannkrem, eller noe annet fint slipemiddel så blir de jo helt blanke igjen? Ellers blir det kult med led listene :)
 #439010  av Stave
 
tjaa, tror nok de er beyond repair:/ syner ikkje så godt på bildene, men det er sprekker fra toppen og ned 2-3 cm over hele lykten, samme rett over blinklyset...
har prøvd med både tannkrem og headligt restorer fra turtle wax, men hjalp heller lite :/
 #447934  av Stave
 
Har vert veeldig lenge stille fra denne kanten nå!

Har i løpet av stilletiden blitt påkjørt to ganger og fått en dør inn i bakskjerm... :roll: men alt er heldigvis fikset, og i topp stand igjen :mrgreen:

Lyktene er også kommet på plass, og i tillegg har det blitt montert DRL i grøftelys.
1.jpg
1.jpg (470.71 kiB) Vist 12895 ganger
10818508_10152610973301366_9156301174138258059_o.jpg
10818508_10152610973301366_9156301174138258059_o.jpg (634.36 kiB) Vist 12895 ganger

Veldig dårlig video, men viser vertfall funksjonen av blinklysa :D

Ellers så vurderes det sterkt å plastidippe heile bilen, og montere lippe på frontfanger 8)

er forresten veldig interessert om noen har en TTE fanger til overs, eller ett kompressorkit :lol: så om noen vet noe er det bare å skrike ut! Har lett høyt og lavt etter kompressor siste tiden, uten resultat :(
 #447972  av Phinex
 
Vel, du kan alltids prøve å skrive til Ricky Smith på Facebook. Birmingham, UK. Han driver med salg av deler til IS200/300. Sendte noe til meg i fjor høst ;) Det kan jo hende han har noe sånt. Ellers får du bare følge med på ebay, dukker opp kompressor kitt innimellom.