TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Innkjøp av drømmebilen - Lexus Is200 :D

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #408658  av SupraJensen
 
Meget bra :wink: blir artig å se hva andre gjør her inne med bilene sine som ikke er Supra/celica og MR2 :wink:
Må si at resultatet ble meget bra, men er ledstripen utpå eller inni lykta? :wink:
 #408660  av Stave
 
heheh, ja det skal bli svært artig å se :lol:

Takktakk :) Ledstripene er "Side-emitting" så de lyser ut høydesiden av stripen, altså bare noen mm brede. På grunn av dette har jeg limt stripene under lykten, så de syner ikke i det hele tatt når lysene ikke er på :)
 #413846  av Stave
 
Nå er det lenge siden forge innlegget her på forumet, så får ta en liten oppdatering :D

Det første jeg har gjort med bilen siden sist, eg å sette inn anlegg. Anlegget er fra dynaBel og det er på 2x12" subber med en total effekt på 2800wRms, + en svært kraftig monoblokk. :D Dette spiller svært bra, og siden originalanlegget spiller så bra, har jeg ikke byttet ut noen av komponenthøyttalerne.
Basskassen plasert i bagasjerom
Basskassen plasert i bagasjerom
DSC_0211.JPG (801.77 kiB) Vist 16194 ganger
Nyvasket og nypolert. Sommerfelger ligger til tørk i bakgrunnen :P
Nyvasket og nypolert. Sommerfelger ligger til tørk i bakgrunnen :P
DSC_0309.JPG (1.34 MiB) Vist 16194 ganger
Det neste jeg gjorde med bilen var å sote både tåkelykter bak, og baklyktene. Dette synest jeg ble veldig bra, og var en lett måte å få en mye tøffere "look" på bilen :D
Beklager skitten bil, hehe :P
Beklager skitten bil, hehe :P
DSC_0416.JPG (1.19 MiB) Vist 16194 ganger
På tunet vårt, sammen med stratusen
På tunet vårt, sammen med stratusen
nænææn.jpg (1.12 MiB) Vist 16194 ganger
Det neste jeg har gjort med bilen er å skiftet instrumentbelysningen, fra den kjedelige rød/oransje til en mye mer innbydende blåfarge :D Samtidig som jeg gjor dette instalerte jeg led-striper som ny interiærbelysning. Desse koblet jeg gjennom bryteren for taklyset, slik at lysene på dørken kommer på av seg selv, når dørene blir opnet. De kan også bli svangskjørte med å sette bryteren på taklyset i "på" stilling. :) På bildet nedenfor kan du også se 2-DIN-spilleren jeg installerte i forbindelse med subbene i bagasjerommet.
Blå instrument/interiørbelysning
Blå instrument/interiørbelysning
DSC_0377.JPG (589.11 kiB) Vist 16194 ganger
Jeg er meget fornøyd med resultatet av dette, selv om harryfaktoren kanskje er litt høy, hehe :P
 #413856  av SupraJensen
 
Meget fin bil du har, artig at flere kjører IS200 8) hvor du koblet deg inn på taklyset? hva blir lettest? tenker å gjøre det samme med min bil :)
Fortsett med moddinga av bilen :twisted:
 #413857  av Stave
 
Takktakk :D ja, det samme syest jeg, hehe, er ikkje så ofte å se de på veiene akkurat :P
For å koble meg inn på taklyset tok jeg ut pæren, og lodda ledninger på hvert av festene for pæren. da er det også viktig å måle ut hvilken av "festene" som er + polen:) Opp til taklyset går det to ledninger, og dette er + pol og minuspol som sender strøm når dørene blir opnet. taket blir brukt som minuslederen når lysene blir stillt i "på" stilling :) Deretter trekkte jeg ledninger oppe i taktrekket, og ned gjennom a-stolpen på førersiden, og ned til belysningen på dørken :) Lykke til :D

Moddingen kommer til å fortsette, hehe :lol:
 #414220  av Cigaro
 
Gratulerer med innkjøp av nydelig bil!! :)
Har selv ganske nylig kjøpt meg is 200, og er meget fornøyd!

Hvor kjøpte du led-pærene til belysningen bak klimastyringen?
Har selv kjøpt og montert blå led bak instrumenthuset, men ser at jeg også må ha bak klimastyringen, da det ble fargekræsj! :x
 #414267  av Stave
 
Tusen takk! :D
Åja, ja tror du kommer til å fortsette å være det også! har selv hatt den i nesten ett halvt år nå, og har ikke funnet noe negativt enda!

Selv kjøpte jeg pærene på ebay, men legger ved link til en side som hjelpte meg:
http://my.is/forums/f90/how-change-clim ... cs-360155/

Lykke til videre med bilen din! :D
 #427213  av Stave
 
Hei!
aalt for lenge siden sist jeg var her på forumet nå, men det har ikke blitt gjort så alt for mye med bilen på denne tiden, hehe :P
men jeg kan nå nevna at jeg har sett inn ekstra fjernlys bak grillen, for å gi best mulig lys i mørket,( seltfølgelig bak grillen, for å slippe at de synes ;) ) for godt lys trengs virkelig her jeg bor :P
i tillegg har jeg også skiftet interiørlyset til LED- for å få godt innelys i mørket, og jeg har og prøvd meg på en haifinne på taket, istedefor lang stygg antenne, hehe :P haifinnen er bare midlertidig, da den skal byttes med en annen, som er bedre lakkert ;)

jeg driver nå å leker med tanken på å bygge om hovedlyktene på lexen til prosjektorlykter! har allerede kjøpt nye lykter fra finn.no så er vel så og si i gang :P
og bare for å fa sakt det; sommerfelgene skal bli gullfarget til sommeren :P Gullfelg+blå bil.. sier ikke mer enn det!! :D

bare å si fra om det er noe av det jeg har gjort dere vil se bilder av, og ikke ver redd for å laste opp egne bilder av moddingene dere gjør! :D trenger inspirasjon ;)
 #427253  av Stave
 
I farta så glemte jeg å si at i vinter har jeg kjørt på svarte felger! 8) Dette var ett oppussingsprosjekt jeg hadde i høst, fordi jeg synest vinterfelgene var såå stygge! :P men etter at de ble lakkerte er jeg svært fornøyd! :D slenger med noen bilder i samme slengen!
to av felgene lakkert og resterende to ferdig pusset
to av felgene lakkert og resterende to ferdig pusset
DSC_0161.jpg (842.54 kiB) Vist 14428 ganger
Ferdig lakkert og montert :D
Ferdig lakkert og montert :D
DSC_0247.jpg (1.06 MiB) Vist 14428 ganger
Det er vanskelig å få frem hvor rett og slett jyselige felgene var før lakkeringen, og så glemsk som jeg er så ble det seltfølgelig ikke tatt noe skikkelig før-bilde, da jeg var veldig ivrig etter å komme i gang :lol:
har likevel prøvd å finne ett par bilder som kan illustrere litt
Før
Før
DSC_0244.JPG (1.39 MiB) Vist 14428 ganger
har syner virkelig hvordan oksideringen prøver å spise opp felgene!
har syner virkelig hvordan oksideringen prøver å spise opp felgene!
DSC_0242.JPG (1.03 MiB) Vist 14428 ganger
Resultatbilde. Etter! :D
Resultatbilde. Etter! :D
DSC_0164.jpg (839.43 kiB) Vist 14428 ganger
Jeg skal legge til noen flere bilder senere i dag, med blandt annet haifinne og prøvelakkering for gullfelger, men har ikke tilgang på desse akkurat nå ;)
 #427281  av ArildM
 
Ble ikke så dumt med sorte felger :)
Skal jeg ha meg IS200 må det bli i denne fargen, den er helt nydelig :)
 #427301  av Stave
 
Tusen takk! :D
Ja, fargen er virkelig enestående! :)

Her tenkte jeg at jeg skulle slenge ved noen bilder av noe av det jeg har nevnt over! :D

første jeg tenkte å vise var haifinnen. Denne ser ganske fin ut på bilder og sann, men jeg er ikke helt fornøyd med den, og da holder den ikke mål ;) men blir stående på enn så lenge :)
Midlertidig haifinne :D
Midlertidig haifinne :D
DSC_0276.jpg (1.12 MiB) Vist 14394 ganger
Midlertidig haifinne :D
Midlertidig haifinne :D
DSC_0297.jpg (1.45 MiB) Vist 14394 ganger
Så tenkte jeg å vise prøvelakkeringen til gullfelgene. dette er da gull-felgkall, med klarlakk over for å få den ekstra glansen. Ble veldig fornøyd med prøvelakkeringen :twisted:
gullfelg
gullfelg
DSC_0291.jpg (898.78 kiB) Vist 14394 ganger
Helt til slutt vil jeg vise resultatet med tusenmeterne bak grillen! :D Dette ble akkurat sann jeg såg for meg, og det er ett utrolig lys på mørke vinterveier! 8) (og jeg regner med at det kommer til å bli enda bedre når jeg får laget prosjektorlykter med bi-xenon prosjektor, siden jeg sa sitter igjen med 6 fjernlyskilder :lol:

Her er hvordan det ser ut når lyktene er av, og du ser bilen rett forfra. ikke noe som skjemmer bilen akkurat ;)
Tusenmetere
Tusenmetere
DSC_0300.jpg (1.52 MiB) Vist 14394 ganger
DSC_0289.jpg
DSC_0289.jpg (1.69 MiB) Vist 14394 ganger
 #427307  av ArildM
 
Ser meget bra ut. Ble bra med lyktene bak grillen, det gir det ekstra lyset man trenger samtidig som det ikke går på bekostning av bilens utseende :)
 #428550  av angrykid
 
Veldig pen bil du har der. Har selv eiet en IS200 en gang i tiden, og kjørecomfort + sportslig glede er det masser av i den bilen. Noe undermotorisert til tross, det er mye morro i den. Jeg hadde og den 6trinns manuelle utgaven, og storkosa meg med både lyden i motoren, og det å bygge litt lyd i den selv. Den ble dessverre solgt da jeg skaffet meg hund, og aner ikke hvor den nå er å finne i landet. Solgte den til en kar på sortland.

Likte meget godt haifinnen på taket, gjorde seg veldig det. Var selv inne på den tanken, men kom meg aldri dit. :) Lykke til videre med bilen, håper du koser deg vel så masse som jeg gjorde i min.