TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ny IS neste Ã¥r?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #426333  av Geir
 
Ja, jeg så den samme bloggen, hehe.

Mercury grey passer bra med f-sport felgene i mine øyne. Vanskelig å finne IS 300h med den fargen noe sted, men her er den på andre Lexuser;

http://tinyurl.com/cuovafd

Fikk også ramset opp de tilgjengelige fargene pr tlf i går, og for meg er det foreløpig mercury grey på første med white nova på andre. Sort er rått, men siden jeg er bilpleieentusiast og har eid en obsidian black IS tidligere, så er den totalt uinteressant. Lakken er hinsides myk, og får svært fort defekter i form av swirls og hologrammer, og da vet jeg at jeg til slutt kommer til å angre på fargevalget. Tar altså ikke sjansen ettersom det er vanskelig å svare meg på om det er samme lakk som legges på 3 gen som på 2 gen.
 #426357  av magnesmurf
 
Hvis du har fått oppgitt fargene på telefon kan du kanskje verifisere at fargelisten stemmer?

Er jo selv bilpleieentusiast, så svart er utelukket for min del.
Lurer på om det enten blir blå, evt sølv (titanium), eller kanskje hvit.

Bakdeler med alle farger.

Grå og blå er vanskelig å holde pene, og steinsprut syns godt.
Svart er umulig å holde pent.
Hvitt synes ikke riper og steinsprut på, men alt støv og drit synes og man har aldri rein bil.
Sølv er lettvint med ganske kjedelig.

Tenkte jeg skulle sette sammen fargekart fra bilder og de oppgitte lakkfargene hvis de stemmer.
 #426359  av Geir
 
Det ble en kjapp gjennomgang i dag, men alle på linken din husker jeg ble sagt. Det ble dog ikke nevnt to blåfarger, om jeg husker rett. Det er jo skrevet opp to forskjellige blåfarger på linken. Mulig det bare er ultra blue som blir tilbudt her. Videre var det Black obsidian, white nova, mercury grey, morello red og titanium silver. Tar forbehold om at jeg har glemt noen farger i farta.
 #426360  av magnesmurf
 
Farger som blir tilgjenglig på nye IS:

Velvet Black, Arctic Pearl, Satin Silver, Sonic Titanium, Mercury Grey, Mesa Red, Atlantic Blue and Celestial Black.

F Sport models are available in F Sport White and Ultra Blue, colours that are unique to this model.

Velvet black: - Velvet Black / Obsidian / Black / Onyx (212) (solid black i norge)


Celestial clack: - Celestial Black / Stargazer Black / Starlight Black / Starlight Black (217) (starlight black i norge)


Ultra blue: - Ultra Blue / Ultrasonic Blue Mica / Ultrasonic Blue / Ultrasonic Blue (8U1) (ultrasonic blue metallic i norge)


Mesa red: - Mesa Red / Matador Red Mica / Morello Red / Burgundy (3R1) (morello red pearl i norge)



F-sport white: - F Sport White / Ultra White / F White / White Nova (083)



Atlantic blue: - Atlantic Blue / Deep Sea Mica / Midnight Blue / Lapis Lazuli (8V3) (midnight blue i norge)


Arctic pearl: - Arctic Pearl / Starfire Pearl / White Pearl / White Pearl (077) (white pearl i norge)


Mercury grey:- Mercury Grey / Nebula Gray Pearl / Mercury Grey / Basalt (1H9) (mercury grey i norge)


Satin silver: - Satin Silver / Silver Lining Metallic / Satin Silver / Platinum Silver (1J4)


Sonic titanium- Ny farge lansert med IS300h. Lakk kode ukjent.
Sist redigert av magnesmurf den 22 mar 2013 11:55, redigert 6 ganger totalt.
 #426468  av magnesmurf
 
Vært og fått tilbud hos lexus nå.
Ble litt dyrere enn forventet, men fortsatt en god pris med tanke på hvilken type bil det er.
Synes for øvrig det er skammelig at staten skal har godt over 100000kr i engangsavgift for en hybridbil som skal være snill mot miljøet.
Legger man sammen moms og engangsavgift skal staten har over 200000kr for at jeg kjøper ny bil!

Fikk for øvrig tilbud på en utstyrsgrad som ikke er lansert enda. Med beskjed om at hvis ikke jeg bestilte den utstyrsgraden ble den troligvis ikke gjort tilgjenglig for andre på markedet...
Føler jeg skylder alle som skal bestille ny IS å bestille den utstyrsgraden :P

Ingenting er avgjort enda for min del, men jeg skal regne skikkelig på det nå som jeg har tilbudet.
 #426469  av Geir
 
IS-en får jo 90000 kr i skattelette fordi den er hybrid, så det er da noen kroner, hvertfall. Utover det er jeg enig med deg i at det skulle vært enda litt mer å hente for å være "grønn"...

Den utstyrsgraden du snakker om er den du beskrev tidligere i tråden?

Jeg har fått tilbud på lånefinansiering, samt leasing. Venter nå på tilbud på innbytte av CT-en, selv om jeg egentlig ikke vil vite det. Har bedt om at selger skriver det med hvit skrift i mailen, hehe. Sannsynligvis er det like komisk som da jeg fikk tilbud om innbytte av 220-en jeg hadde. Innbytte har jo aldri vært spesielt smart med tanke på å begrense tapet på en bil, så det er jo ikke forhandlers skyld akkurat.
 #426472  av magnesmurf
 
Utstyrsgraden blir F-sport med pakke2 og precrash, slik den egentlig blir.
Er jo egentlig en pakke1 med soltak, precrash og radar cruise control.

Regner på dette selv. Lønner seg aldri med bil. Det er helt sikkert..
Fortsatt ikke helt sikker på om det blir noe av å bytte bil.

Hvertfall fått bekreftet fargekartet som jeg la ut tidligere, bortsett fra hvitfargene.
 #426537  av magnesmurf
 
Fått broskjyre på bilen, men får ikke lastet opp her.
Er pdf dokument.

Bekreftet alle fargene hvertfall. Også de jeg ikke fant bilder på.
Bortsett fra det var det ikke mye nytt.

Interiørfarger og lister i samme farger som i GS. Svart, grå og brun.
Lister i metall, lyst tre, mørkt tre og sort tre.
 #426544  av Geir
 
Fikk den i dag jeg også. Er samme brosjyre som jeg fikk med hjem fra Storo visningskvelden bare at fargekart på interiør og eksteriør er lagt ved, samt noe mer detaljert info rundt spesifikasjonene på bilen.

Brosjyren ligger her: http://home.no/n17/Brosjyre.pdf
 #426560  av magnesmurf
 
Så også at det var samme broskjyre.. Men var litt mer teknisk info og info om interiørfarger.

Så at både du geir, og jeg får en limited edition LFA broskjyre fra lexus europa :)
 #426570  av Geir
 
Ja, gratulerer :mrgreen:

Er du blitt kontaktet ennå?
 #426575  av magnesmurf
 
Jeg spurte lexus europa hvor jeg kunne hente den, når jeg så at jeg vant.
Måtte bare sende dem adressen, så skulle de sende den. 8)
 #426589  av magnesmurf
 
Samme som geir linket til?
Hvis det er noe annet hadde det vært interessant å hvite hva\hvor den kom fra osv.
 #426621  av magnesmurf
 
Det har dukket opp bilder med IS påmontert penere felger enn de felgene som leveres standard i norge.
FÃ¥r se om det kommer en broskjyre med tilleggutstyr som kan fortelle hva dette er for felger.

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9