TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Akselerasjon IS200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #422916  av Kristia
 
Det står veldig mye forskjellig på internett om hvor rask Lexus IS200 er fra 0-100km/h

Er dette riktig?
Manuell: 9,5 sekunder
Automat: 11,2 sekunder
 #422918  av Supramk3turbo
 
Det stemmer nok mer eller mindre.. Men vill uansett være avhengig av tilstanden til den enkelte bilen. Orginale felger dekk er også en avgjørende faktor.
 #422922  av Holger
 
stemmer sånn ca, hverfall ikke noe kjappere! is200 er en dørge lat bil...
 #422924  av Julebrus
 
Holger skrev:stemmer sånn ca, hverfall ikke noe kjappere! is200 er en dørge lat bil...
Ikke på motorveien, fra 110-200 er det tredje verdenskrig i motorrummet. Kjører mye fort i Sverige, kan ikke si at den er lat i høye hastigheter

At den er lat i lave hastigheter er enkelig bare bra, blir ikke så mye press på drivverket...
 #422931  av Andrepedersen
 
Det kommer jo ann på hva du er vant med..:)
 #424579  av Julebrus
 
Andrepedersen skrev:Det kommer jo ann på hva du er vant med..:)
Har selv planer om Supra motor når bilen er ti år, men bilen har uansett en god motor :wink:
 #430482  av KristofferIS200
 
Julebrus skrev:
Andrepedersen skrev:Det kommer jo ann på hva du er vant med..:)
Har selv planer om Supra motor når bilen er ti år, men bilen har uansett en god motor :wink:

D kommer til å bli heftig!! :D
 #434308  av mailman1
 
Ja den trekker bra i høy hastighet. V6'eren har litt moment som spiller mer inn på de høye gira. Men ellers ikke en spesielt turtallsvillig motor.

Det står ikke verdens største svinghjul på den vel? :P
 #434402  av Nugatti
 
V6'eren???? Huffhuffhuff
Rekkesekser i Lexus IS ;)

For øvrig er nok svinghjulet ganske heavy. Er et såkalt dual-mass flywheel (uten at jeg et hva det betyr for noe) og som julebrus sier så er det helt ville tilstander i motorveihastigheter. Derfra og opp våkner bilen ganske heftig til liv!
 #434694  av mailman1
 
shusshh,, en forsnakkelse ;) men det burde hjelpe på aksellerasjonen å lette litt på svinghjul, clutch, osv.

står man i fri. og ruser motoren. så er det ganske heftig motstand. den vil ikke forte seg opp i turtall for å si det slik. Og da er det ikke rart den er så daff i 1. og 2. gir heller.

Får man denne motoren mer turtallsvillig så tror jeg 0-100 tiden vil reduseres noe, uten å øke effekt. Vet ikke hvorfor det er "dual mass" svinghjul som du sier.
sikkert for en mer behagelig bil til daglig bruk. Vanskeligere å drepe motoren i kø kjøring osv. kan jo crawle lett bare på clutchen slik den er original.
 #434811  av Holger
 
dobbelmasse svinghjul betyr at det er fjera senter i svinghjule istede for på clutchen. altså dobbelt så tungt :P
men jeg skjønner ikke at dere synes den våkner til liv i høy hastighet jeg, jeg prøvde min over alt å uansett hvilken fart så syntes jeg den var daf... brukte jo så lang tid til 200 at jeg sovnet nesten
 #440361  av Harlex
 
Andrepedersen skrev:Det kommer jo ann på hva du er vant med..:)
Riktig. Når man er vant med 4,4 på 0-100 så lurer man på om det er noe i veien med
IS-en 8)