TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • fersk ny eier av en 00' IS200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #433829  av mailman1
 
Da har jeg fått meg lexus og er dermed mest sannsynlig litt mer aktiv her på TSogn igjen :)

en 2000modell Is200 sport 2Lbensin med manuell kasse. Henta den i Ålesund på lørdag. Veldig fornøyd. Noe subbelyd bak vi må identifisere. Høres ut som et slitt hjullager eller noe.
noen små rustbobler høyre foran som må tas. Ellers i god stand. Har gått 175.000 kilometer og kommer til å gå mange flere :)

Er det noen som kan si meg hva som betegner sport utgaven utenom at den skulle være litt senket bak? Denne er senket med lesjöfors og det ser temmelig bra ut.
men er det andre forskjeller?
Vedlegg
på en av fergene hjem fra ålesund
på en av fergene hjem fra ålesund
is200.jpg (60.04 kiB) Vist 4892 ganger
 #433831  av toyotakp61
 
så fin ut den da! bra utgangspunkt for noe kult :D
 #433840  av mailman1
 
ikke planer om å gjøre så mye kult med den. hva tenkte du på ? ;)
 #433862  av toyotakp61
 
Ikke så mye som skal til i mine øyer da;) bilen er jo kul som den er^^

Selv liker jeg sotalykter på disse, sammen med senk og noen større felger^^ fargen der er den fineste is fargen;)
Mister jo litt kjørbarhet om man skal dra den langt!
 #433981  av Holger
 
hadde samme farge på min is200, nydelig farge! :)

gi den et TTE/TRD kit rund hele (ser du har sideskjørta)
sota ruter ser også mega bra ut på den fargen
18" felger passer ganske perfekt med 9,5 bredde og inpress 25 og 225 dekk med masse strekk :roll:
 #434307  av mailman1
 
Kjølevannslange sprakk på nsx'en.... Den trenger litt penger.. Så jeg tror ikke jeg begynner å "pimpe" Iosef Stalin 200 Sport'en.. Hvertfall ikke før NSX'en er ferdigpimpa :D

Men.. det passer bra fordi det skal ikke noen dyre brede dekk på den. Da ender man opp med for mye grip da vettø :mrgreen:
har jo ikke allverdens krefter den lille rekkesekseren.

På med de billigste dekka jeg finner og dra ken block hele veien til jobb. hmmm.. Kjøpte sport utgaven fordi jeg leste en plass den skulle ha diffsperre.

Men... dette stemmer nu da ikke. Var kanskje av nyere modeller dette gjelder. Noen som vet når det kom?
 #434382  av DanielT19
 
Sport utgaven på IS 200

Har aluminiums pedaler og dørterskellister
Rattet har grå/gull detaljer
Den har sota ruter fra B stolpe og bakover
Som regel stoffmatter med rød kant, hvis det originale matter
Sportslig understell og mer senket en normalt
Lsd diff/sperre er også på sport utgaven, men kun på noen. Du kan se på plata der det står understellsnr og vekt osv
tror det er nederst på B stolpen
Der skal det stå enten A eller B et sted, hvor A er uten sperre og B er med.

Det er noen av tingene jeg kommer på.
Jeg så på denne bilen selv, men mener at det ikke var sport selv om det sto i annonsen

MVH
 #434471  av mailman1
 
Jau det kan tenkes det ikke er en sport.. Men det er blitt gjort en del med den for å konvertere den. Blandt annet senk. Senket skikkelig, ikke bare bak. Med gode fjører fra lesjöfors. Blanke pedaler er det og litt annet snusk rundt forbi.

Litt lureri å kalle det sport, men tror jeg fikk en grei IS til 90k,- likevel.

bare 200$ for en LSD .. på ebay da. er fristende, men det får bli en annen gang. :D
 #434490  av DanielT19
 
Ja det hjelper jo mye ned senk og bra fjærer.
Alt kan etter monteres. Det er ingen dårlig bil uansett.

Kjøpe meg en IS 200 selv forrige uke, det er utrolig bra biler.