TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • IS300 med manuell kasse. Umulig Ã¥ fÃ¥ tak i?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #434442  av Tante Edgar
 
Eg har veldig lyst på ein IS300 med manuell gir, men den e jo klin umulig å få tak i. Har stort sett bare leita i Tyskland, men da virker nesten som alle dei manuelle bilene befinner seg i statene? I såfall blir da litt av et oppstyr med å importere ein derfra. E da W55 kasse som står i dei bilene?

Veit nåken her om da er mulig å få tak i ein sånn bil uten å sette himmel og jord i bevegelse?
 #434603  av Holger
 
w55 kasse ja. is300 ble kun levert som manuel i 2 år. du kan jo alltids kjøpe automat og bygge om da? :)
 #434719  av Tante Edgar
 
Jeg ville ha den gamle 200'en din, Holger, men du solgte den til en annen, WHYYYYY.
Hoggeren her jeg bor, har en 200 motor liggende, kunne hatt den som sideprosjekt og bygget den om til den ble skikkelig badass.

Det ser faktisk ut til at det må bli en 200 likevel siden ingen kan svare meg på hva det vil koste å få inn en 300. Ikke engang Eurotaxglass har den i listene sine... Men da kjøper jeg den ekstra motoren og pisker noen 100hk til utav den.
 #434772  av harared
 
Det som er mulig å få godkjent i is200 er vel rundt 200 hk så hvis du skal uansett bygge om ville det kanskje vært smart å satse på 1jz, 2jz eller 3s-ge (beams)
Har sett ett norsk turbo prosjekt på 1g-fe og tror ikke det ble så veldig billig.
 #434777  av Holger
 
orginale is200 motoren tåler ikke no stort med trykk... TTE kompressor kittet lader rundt 0,3 bare å gir 198 hk mener jeg.
har sett en del turbo bygg på 1gfe, mange brukter 1ggte som "delemotor", men de får som regel ikke noe spesielt "bang for the buck" for det. gå for beams eller 1jz vvti!
 #434795  av Tante Edgar
 
2jz motor har også blitt vurdert, rett og slett bygge om bilen til IS300. Spørsmålet er om dette er noe vits i å prøve å få godkjent. Min "drøm" er uansett å ha en motor, enten det være seg 2jz eller originalmotor (hoggeren har på øya har en liggende) og bygge den om til en skikkelig badass motor.
Det eneste problemet vil da være girkassen som visstnok ikke er så glad hvis den må jobbe med 300+ hk? Ser da for meg at et oppsett på 250 ish hester vil bli litt mye mtp at du må passe på å ikke gire for hardt etc, etc....

Thor Racing har jo ferdige fester for 1UZ motor og r154 kasse, det hadde vært et sykt prosjekt :P

Er det noen som har prøvd å bygge om is200 til en 300 før? Greit å ha alt av modding på bilen godkjent da de er ganske så nazi med kontroller her i området.
 #434831  av Tante Edgar
 
Det der var nok litt mer enn hva jeg hadde tenkt å hente ut av en Lexus :P
Hadde jeg gått inn for å bygge et monster, ville jeg heller puttet en 1uz-fe i den med turboer overalt. Bare fordi alle andre har 2jz liksom...

Men skulle det ikke være mulig å få godkjent ombygging hvis man tar deler fra et is300 vrak f.eks? Hvis ikke det går an, vil jeg bygge en ny 1gfe motor med turbo og heller få det resgistrert inn på bilen, det er vel forsåvidt det samme om man hiver inni en TTE kompressor eller et turbokit sålenge effekten ikke går over de 205hk som bilen skal ha.

Etterpå jeg har vist den, er det bare å skru opp trykket og gi gass :P
Vet noen om girkasser som passer på den originale motoren? Den tåler visst ikke så godt at du nærmer deg 300hk etter hva jeg har klart å lese meg opp til.