Kan jo kommentere litt jeg også.
Først og fremst er jeg ca 1,68, så for meg er det god plass i bilen da jeg ikke er spesielt stor.
Ser for meg at folk over 1,90 vil ha problemer med beinplass og takhøyde også på førerplass.
Varmeapparatet fungerer veldig bra i mine øyne, det er delvis elektrisk og bilen blir fort varm. Mye fortere enn en hvilken som helst dieselbil. Ca 5 min på en kald vinterdag, så begynner det å bli lunkent i kupeen, etter ca 10 min er det helt varmt.
Varme i ratt hjelper mye. Min bil har delskinn med stoff i midten, og har knallgode setevarmere.
Har dog lest på lexus forumet (clublexus) at bilene med skinn har elendige setevarmere.
Bilen er ingen sportsbil, men en behagelig luksus sedan med brukbar ytelse og lavt forbruk. Pleier å ligge på ca 0,5-0,55 nå på vinterstid og ca 0,5 på sommerstid. (bredere dekk på sommerhjulene)
Jeg angerer på ingen måte på at jeg kjøpte bilen, selv om impreza STi som jeg hadde før var noe helt annet. Skulle gjerne fått IS med 4wd, men det får man ikke i EU.
Som bruksbil er lexusen ypperlig. Men hvis du trenger plassen i en stasjonsvogn kan du bare glemme IS. Tviler sterkt på om det går en barnevogn i bagasjerommet. Eneste fordelen nye IS har på det området er nedfellbare bakseter.
Det beste med bilen er komfort, gode ytelser, lavt forbruk og kvalitet. Det dårligste er lite bagasjeplass og oppbevaringsrom.
Ville prøvd bilen selv noen timer hvis jeg var deg. Er ikke sikkert bilen passer dine behov. Hverken med tanke på plass eller komfort for noen som er høy. Men det kan jo også være at du finner deg veldig godt til rette
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.