TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lexus is300h Erfaringer?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #437308  av Fred
 
Noen som har denne bilen enda?
Ser jo at @magnesmurf har handla seg en og virker storfornøyd, men er det fler med erfaringer fra denne bilen?

Var og titta på en på lørdag, og må si det frister...
 #437367  av Gt-4-Ever
 
Meget bra bil, men savner motorlyden fra V6. :)

Har bare prøvekjørt den altså.
 #437404  av Julebrus
 
Har prøvekjørt den i to timer, alt for liten plass til beina. Må ut å strekke beina ofte. Bedre å ta den inn fra Canada uten hybrid med en skikkelig girkasse
 #437411  av Fred
 
Julebrus skrev:Har prøvekjørt den i to timer, alt for liten plass til beina. Må ut å strekke beina ofte. Bedre å ta den inn fra Canada uten hybrid med en skikkelig girkasse
Og da tenker du på førerplassen?
Interessant, for jeg er 1.95 selv... Ikke prøvekjørt enda, men skal tenke på dette når den tid kommer.

Ikke aktuellt å ta inn fra annet kontinent. Rett og slett pga garantien.
Og blir nok kostbar i norge uten hybrid...
 #437463  av Julebrus
 
Fred skrev:
Julebrus skrev:Har prøvekjørt den i to timer, alt for liten plass til beina. Må ut å strekke beina ofte. Bedre å ta den inn fra Canada uten hybrid med en skikkelig girkasse
Og da tenker du på førerplassen?
Interessant, for jeg er 1.95 selv... Ikke prøvekjørt enda, men skal tenke på dette når den tid kommer.

Ikke aktuellt å ta inn fra annet kontinent. Rett og slett pga garantien.
Og blir nok kostbar i norge uten hybrid...
Bilen er 95% perfekt i mine øyne, uten hybrid mener jeg den er 80.000 dyrere.
 #437495  av Gt-4-Ever
 
Er nå 186, satt greit jeg, men største problemet med Toyota og Lexus er for lite justering på rattet i lengderetningen.
 #437515  av antiford
 
Må bare skrike ut om du vil prøvekjøre i distriktet.. ( f-sport )

Blir mer og mer fornøyd ettersom jeg får kjørt den inn, men mye mer en cruiser enn sportslig de prøver å selge den som.
Høy comfort, fantastiske seter, høy gadgetfaktor, bra drag ( sees dog best på speedometeret ettersom den er så godt støydempet), og ikke minst oppmerksomhet:D

Bare fryktelig upraktisk i forhold til avensis stv ( gikk fra dette til lex'en )
 #437538  av Fred
 
Ja, det er du som har kjøpt deg en sånn ja.
Skulle ikke forundre meg om jeg tar kontakt med deg for en liten prøvetur...

Nå har det ikke vært de kaldeste dagene enda, men hvordan fungerer varmen på denne? Synes de andre hybridene jeg har kjørt har litt slapt varmeapparat.
 #437540  av antiford
 
Fred skrev:Ja, det er du som har kjøpt deg en sånn ja.
Skulle ikke forundre meg om jeg tar kontakt med deg for en liten prøvetur...

Nå har det ikke vært de kaldeste dagene enda, men hvordan fungerer varmen på denne? Synes de andre hybridene jeg har kjørt har litt slapt varmeapparat.
Det skal vi alltids løse:)

Er helt ok varmeapparat, men reddes av varme i rattet, noe som er fryktelig deilig når det er kaldt ute:)
 #438163  av magnesmurf
 
Kan jo kommentere litt jeg også.
Først og fremst er jeg ca 1,68, så for meg er det god plass i bilen da jeg ikke er spesielt stor.
Ser for meg at folk over 1,90 vil ha problemer med beinplass og takhøyde også på førerplass.

Varmeapparatet fungerer veldig bra i mine øyne, det er delvis elektrisk og bilen blir fort varm. Mye fortere enn en hvilken som helst dieselbil. Ca 5 min på en kald vinterdag, så begynner det å bli lunkent i kupeen, etter ca 10 min er det helt varmt.
Varme i ratt hjelper mye. Min bil har delskinn med stoff i midten, og har knallgode setevarmere.
Har dog lest på lexus forumet (clublexus) at bilene med skinn har elendige setevarmere.

Bilen er ingen sportsbil, men en behagelig luksus sedan med brukbar ytelse og lavt forbruk. Pleier å ligge på ca 0,5-0,55 nå på vinterstid og ca 0,5 på sommerstid. (bredere dekk på sommerhjulene)

Jeg angerer på ingen måte på at jeg kjøpte bilen, selv om impreza STi som jeg hadde før var noe helt annet. Skulle gjerne fått IS med 4wd, men det får man ikke i EU.
Som bruksbil er lexusen ypperlig. Men hvis du trenger plassen i en stasjonsvogn kan du bare glemme IS. Tviler sterkt på om det går en barnevogn i bagasjerommet. Eneste fordelen nye IS har på det området er nedfellbare bakseter.

Det beste med bilen er komfort, gode ytelser, lavt forbruk og kvalitet. Det dårligste er lite bagasjeplass og oppbevaringsrom.

Ville prøvd bilen selv noen timer hvis jeg var deg. Er ikke sikkert bilen passer dine behov. Hverken med tanke på plass eller komfort for noen som er høy. Men det kan jo også være at du finner deg veldig godt til rette :wink:
 #439400  av Fred
 
Da blir det vel bil i mai da...
 #439562  av antiford
 
Fred skrev:Da blir det vel bil i mai da...
Gratulerer:)

Spec og farge?
 #439570  av Fred
 
Sølv, Executive
 #442031  av mannen
 
Gratulerer med rå bil :)

Har noen spm ang disse bilene jeg, Executive utgavene har Bi Xenon ser jeg, og Executive Plus og oppover har Bi LED. Men man kan kjøpe pakker til Comfort og Executive (LED hovedlys med AHB og LDA) Er dette de samme lyktene ? Hvordan ser man forskjell på Bi Xenon og Bi LED ? Antar at det er som følgende, men fint om noen kan bekrefte mine mistanker;
Denne er executive med Bi xenon ?? og ingen ekstra LED utenom den i fangeren?
Bilde

Denne er med Bi LED ?
Bilde
 #442032  av mannen
 
Hva ligger forbruket på forresten ? bilen er jo en 2.5 bensin, på blandet kjøring må den vel bruke over 0,5 ? Avensisen jeg har idag ligger på 0,5 til 0,6 på forbruket, (diesel). Jeg har ca 20 min. kjøring til jobb.