TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DAB / DAB+

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #438623  av pekle
 
Kjøpte CT utan DAB-radio i 2011. Men no ser det ut til at det kjem ein interessant kanal for meg som har for mykje skjeggvekst for P3, for lite østrogen for P1 og for mykje hår for P2, nemleg P13.

Så eg spurde pris på ettermontering av DAB; men det gjer dei visst ikkje lenger, ettersom modulen ikkje støttar DAB+ og at det kanskje ikkje kjem ny modul før neste år! Forsåvidt ei fornuftig tilnærming, men DAB+ burde da vel vere på plass no? Planen er at original DAB skal stenges ned samtidig med FM i 2017 og alt skal over på DAB+.

Dei her inne som har kjøpt bil nyleg (som IS300h), er det DAB+ der? Evt. er det DAB+ i nye CT per i dag?
 #438626  av Sarlacc
 
Det er ikke DAB eller DAB+ i GT86 med Touch&Go headunit, mens bl.a. nye Avensis har DAB+ iflg. spec.
 #438627  av Geir
 
Jeg installerte DAB da jeg kjøpte min, og ca et halvt år etter flyktet halvparten av de interessante kanalene til DAB+ nettet. Nå har jeg bare P4, Mpetre og P3 igjen som er noe å snakke om. Det var litt skuffende.

Jeg har vært i kontakt med Lexus ang. DAB+ et par ganger det siste året, og de venter fortsatt på at det kommer noe fra offisielt hold de kan installere. De ønsker ikke å ta noen sjanser her, noe jeg skjønner godt.

I mellomtiden må du evt kjøpe en adapter et sted. Jeg følger med selv, da jeg bl.a. savner NRJ og P5.

Foreslår at du kontakter Lexus Oslo. De skal følge med på dette, og vil jo ha svar til deg ang. DAB+ på 2013-modellene.
 #438725  av Kristia
 
IS300h har ifølge katalogen DAB+ som standard, selv på billigste utgave.