Skjer så lite her uansett, så tenkte jeg kunne dele litt bilder og slikt
Her er "Sølvpilen"
Har fiksa slike baklys som brukes i USA og Asia der tåkebaklys ikke er påkrevd. Jeg satte inn pæreholdere for doble glødetråder (5W/21W) i tåkelysene og koblet 5W-kretsen til skiltlyskretsen så de alltid er på om bilens øvrige lys er på. Koblet 21W-kretsen til den originale tåkefunksjonen innom bremselyskretsen via simple enveisdioder.
Mine runde baklys lyser nå normalt (5W) ved vanlig kjøring og lyser sterkt (21W) under bremsing eller om jeg slår på tåkebaklysene med den originale knappen inne i kupeen. Diodene er der for å hindre at strømmen går "feil vei" om jeg bremser mens tåkelysene er på.
Om vinteren er denne lille modifikasjonen gull verdt, siden pærene i disse runde røde øynene er rett innenfor lykteglasset og dermed smelter vekk snø og is. De svake 5W-glødetrådene er nok
Pærene til de vanlige baklysene sitter som kjent for langt inn i selve lykta til å smelte vekk dette. Summa summarum blir jeg bedre sett, og det uten å sjenere
Skiene på plass:)
LED-skiltlysenheter (altså ikke bare pærebytte, men bytte av selve modulen)
Lange varer går som en drøm, når passasjersetet foran kan legges flatt
Praktisk bord!
Enda lengre varer får gå på taket
Til slutt en liten lekevideo på parkeringsplassen utenfor jobben en tidlig søndag morgen
Her er "Sølvpilen"
Har fiksa slike baklys som brukes i USA og Asia der tåkebaklys ikke er påkrevd. Jeg satte inn pæreholdere for doble glødetråder (5W/21W) i tåkelysene og koblet 5W-kretsen til skiltlyskretsen så de alltid er på om bilens øvrige lys er på. Koblet 21W-kretsen til den originale tåkefunksjonen innom bremselyskretsen via simple enveisdioder.
Mine runde baklys lyser nå normalt (5W) ved vanlig kjøring og lyser sterkt (21W) under bremsing eller om jeg slår på tåkebaklysene med den originale knappen inne i kupeen. Diodene er der for å hindre at strømmen går "feil vei" om jeg bremser mens tåkelysene er på.
Om vinteren er denne lille modifikasjonen gull verdt, siden pærene i disse runde røde øynene er rett innenfor lykteglasset og dermed smelter vekk snø og is. De svake 5W-glødetrådene er nok
Pærene til de vanlige baklysene sitter som kjent for langt inn i selve lykta til å smelte vekk dette. Summa summarum blir jeg bedre sett, og det uten å sjenere
Skiene på plass:)
LED-skiltlysenheter (altså ikke bare pærebytte, men bytte av selve modulen)
Lange varer går som en drøm, når passasjersetet foran kan legges flatt
Praktisk bord!
Enda lengre varer får gå på taket
Til slutt en liten lekevideo på parkeringsplassen utenfor jobben en tidlig søndag morgen
Sist redigert av Nugatti den 28 jan 2014 07:15, redigert 1 gang totalt.
___________2003 IS200 SportCross______________
______________PROSJEKTTRÃ…D________________
TOM, DU KAN IKKE STRIKKE I SLIKE HASTIGHETER!
FAEN, TOM!!!! IKKE SPILL HELT NÃ…!
Har også en 2012 Prius Plugin som hverdagsbil