TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • lage Effektanlegg

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #440643  av jonnern
 
Hei jeg har en lexus 200is og har vurdert og få lagd eget effektanlegg til denne. har en kamerat som jobber inne sveis og stål som gjerne kunne ta på seg oppdraget men lurte på om jeg kunne bla opp en tegning med mål? noen som vet hvor jeg evt kan finne dette ?
burde jeg benytte 3tom heleveien? tips for dette tas gjerne imot. jeg er glad i lyd og det er grunnen til at jeg vil ha effektanlegg lyden/effekt har allt og si :)
selv liker jeg lyden litt skarrete/japansk ? :)

hva burde jeg få laget fra bunn og hva må jeg ha av deler fra butikk ?
hva med manifold ? er det noe som må sitte på får og få det godkjent ?

som dere ser er jeg ikke en flittig bil mekanikker men jeg har kjent folk som kan hjelpe til :)

har bedre bilsmak en jeg har ferdigheter med skifnøkkelen :)


allt av svar setter jeg pris på :)
 #440646  av Royalmaas
 
Bygger du 3" eksos på en sugemotor vil du nokk miste mer effekt en du har originalt. En sugemotor skal ha en viss motstand i eksosen, så jeg ville ikke gått over 2.5" hvis motoren er original ellers.

Biler som er nyere enn 1989(?) er pålagt å ha katalysator, så denne er kjip å fjerne med tanke på avgasskrav på eu kontroll osv..
Lambdasonder osv må og være montert i den nye eksosen, regner med Lexusen din har flere.

Hvis det er jappselyden du er ute etter så trur jeg du vill bli skuffet, en original IS200 motor vill ikke høres så vill ut med annen eksos, bare lage mye mer bråk.

Letteste for deg er nokk å kjøpe en Catback eksos, som er bakre del av eksosanlegget etter katalysator. Du vil få en grei lyd og kanskje ett par Hk..
 #440647  av jonnern
 
Tusentakk for svar :) leste så vidt det var inne på forumet om en bruker "bose" som jeg mente har sveiset eget anlegg men det var da bare kanskje frem til katalysatoren det da. Han snakket om råå lyd iværtfall. vet jo selvfølgelig at bilen ikke vil høres ut som en supra men noe skarring er kult nok :)

men noe skarring får jeg vel av og montere catback?

grunnen til dette var jo også at jeg hadde bilen på verksted og fikk beskjed om at anlegge må byttes her også katalysatoren.
hadde håpet på at han buddyn min kunne sveise nytt istede for 30 lapper hos lexus storo.

:(:(:(:(
 #440649  av Royalmaas
 
Ikke kjøp original eksos igjen, koster mer en det smaker..

Hvis du må bytte katalysator så kan du kjøpe sports katalysatorer som har mindre motstand og til en billigere penge.
Legger ved en link til ett catback system til lav pris og nesten ingenting i frakt. Da vill du få grei lyd og så ser det jo tøft ut :)

http://www.ebay.com/itm/JAPSPEED-LEXUS- ... 256dc97140
 #440660  av jonnern
 
Tusentakk for gode tips underveis. da blir det et slik catback system enten fra japp eller fra megan racing. koster omtrent det samme.
også får jeg se om jeg finner en sport katalysator :)

sitter og tenker på og foliere bilen i svart matt noen som har noen meninger om hvordan det ville blitt? med svart matt 200is ?
 #440688  av Royalmaas
 
Fungerer sikkert ok den der, men du må finne en som passer der din originale katalysator satt før. Eller vill ikke resten av eksosen passe heller. Lambdasonder har bilen fra før, og vist disse ikke er defekte kan du fortsette å brude de.
 #440748  av QuiNlan
 
Royalmaas skrev:Ikke kjøp original eksos igjen, koster mer en det smaker..

Hvis du må bytte katalysator så kan du kjøpe sports katalysatorer som har mindre motstand og til en billigere penge.
Legger ved en link til ett catback system til lav pris og nesten ingenting i frakt. Da vill du få grei lyd og så ser det jo tøft ut :)

http://www.ebay.com/itm/JAPSPEED-LEXUS- ... 256dc97140

Den delen til høyre der kunne jeg tenkt meg. Har selv den bakre delen og Katana grenrør forran, men ikke downpipes. Det går vel ann å bytte mesteparten av eksosen uten å bytte selve katalysatoren?
 #440751  av Phinex
 
Sjekka nettopp pris på foliering av ei mazda 6 stasjonsvogn... Varierer vel litt, men denne fyren skulle ha 18k for jobben.
Vurderer selv å plastidippe min is200 til sommeren. Om du har en hall eller noe å stå i kan du jo skaffe deg sprøyte og gjøre alt selv 8) Sjekk ut https://www.dipyourcar.com/ evt. http://www.plastidip.no/.
 #440797  av jonnern
 
Nå er jeg foliemontør selv og klarer fint montering på de fleste biler til rundt 13 tusen,
inkludert folie og jobb.

egen hall har jeg på årnes i nes akerhus :)

send en melding om noen skulle ønske pris. 92237921.
ikke meningen og reklamere men 18 tusen var stiv pris.