TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Sette W58 kasse i SC400, har noen prøvd før?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #441191  av Tante Edgar
 
Var dette grei skuring, eller må man modde masse greier for å få det til? Som f.eks om kassen vil passe i "tunnelen" under der eller om den må bankes ut etc, etc....

Vurderer sterkt å kjøpe en 98mod (vvti med 288hk) fordi det er en veldig uvanlig bil her i området. Og fordi 1UZ....
Sist redigert av Tante Edgar den 10 apr 2014 14:52, redigert 1 gang totalt.
 #441198  av Royalmaas
 
W58 på 1UZ trenger du nytt clutchhus da denne motoren aldri kom med manuell gir. Regner med du må få tak i ett custom svinghjul med clutch. Girtunellen skal vell ikke være noe problem da dette chassiet er så godt som likt som JZA80 og der er det svære kasser som passer i tunellen.

Søk litt rundt på forumer utenlands, denne konverteringen er sikkert gjort av hundretalls før :)
 #441306  av Tante Edgar
 
Har, etter ein del leiting, funnet ut at man faktisk får kjøpt heile kit fra eknelte nettsider som Quantum Auto og lignende. Ser ut som du kun trenger girkasse og pedaler utenom, du får valget mellom r154 og W58 adapter på den siden. Har også hørt at originale manuell SC300 mellomaksling skal passe med W58 kassen. Veit ikkje om dette gjelder for R154 også.

Så såvidt eg har skjønt vil du trenge dette:

Adapterkit (inkluderer clutch hus, svinghjul, clutch, lager, slanger etc)
Girkasse
Pedalrack
Ny sånn midtkonsollgreie så du får giret til annet enn 3 og 4 gir
SC300 aksling

Ooooog felger og diffsperre og kompressor osv osv osv
 #441409  av Holger
 
jeg har en sc400 på skilt som skal bygge om til manuel (w58) ganske snart. kjøpt adapter-kit på 1uzswapkit.com

kassa passer fint i tunellen, trenger ikke gjøre noe mods. du kan også bruke fremre del av mellomaksel fra mk4 supra (fra non turbo w58)
eller kjøpe fra sc300 manuel.
 #441419  av Holger
 
bilen kommer fra texas. kjøpte den av han som tok den inn jeg :)
 #442765  av Holger
 
black on black, supersweet!

gled deg til konge bil, jeg har nettopp bygd om min til w58, så bare stikk innom toygarage på facebook så skal du få tips :)
 #442769  av Tante Edgar
 
Avgifter har eg ikkje finregnet på, men rundt 50k trur eg ikkje er heilt på viddene.

Og nei, den er desverre lys inni, men kan hende eg stikker på nettet og ser om eg finner et svart interiør ein vakker dag. Etter at girkassen er skiftet.
 #443741  av toyotakp61
 
ser heftig ut, jeg har også en sc400 på skilt, må få tatt en meeting engang med alle 3 her inne på forumet når du får på skilt