TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Normal pris pÃ¥ service?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #447132  av fredrich
 
Jeg har en 2004-modell IS200 som nylig rundet 75.000 km, noe som gjør at det er tid for et besøk på verksted for å få stempel i boken.
Jeg ba Jæger i Bergen om et pristilbud, og de skulle ha 5200 kr for jobben. Tilbudet lister opp bytte av pakning på bunnplugg, friskluftsfilter, motorolje og oljefilter.
Er det bare meg som er kjip eller virker denne prisen litt i overkant for en vanlig intervallservice?
 #447133  av Inz4ne
 
Aner ikke hva som er normalpris, men jeg syns og det var en høy sum for å bytte de tinga der.
 #447136  av fredrich
 
Serviceheftet er komplett opp til nå, og jeg har tenkt å fortsette med å få det stemplet på verksted, så det blir nok ikke gjort på egenhånd med det første.
Jeg forstår at Lexus har en markup på alt de selger selv om bilen i bunn og grunn er en Toyota, men lurte på om andre har erfaring med hva som er normalt å fakturere for en normal intervallservice.
Har litt vanskelig for å tro at det de sjekker er noe særlig mer omfattende enn en EU-kontroll.
 #447137  av Zepticon
 
fredrich skrev:Serviceheftet er komplett opp til nå, og jeg har tenkt å fortsette med å få det stemplet på verksted, så det blir nok ikke gjort på egenhånd med det første.
Jeg forstår at Lexus har en markup på alt de selger selv om bilen i bunn og grunn er en Toyota, men lurte på om andre har erfaring med hva som er normalt å fakturere for en normal intervallservice.
Har litt vanskelig for å tro at det de sjekker er noe særlig mer omfattende enn en EU-kontroll.
Kan jo høre emd andre verksteder som ikke er Toyota/Lexus. Du kan ta service hvor du vil :)
 #447154  av pekle
 
75k på 10 år - ikkje verst :)

Det er litt over tre år sidan no, men sist eg hadde mellomservice (135k) på IS200 kosta det 3486kr (Lexus Oslo), så det er stiv prisauke på tre år iallfall. Mellomservice på CTen ligg vel og på noko over 3000 per i dag.

Min 75k service på ISen kosta 2433kr, men det var i 2007 så vanskeleg å samanlikne.
 #447155  av DanielT19
 
75 000 km service er en mellom service så det virker litt dyrt. Men toyota/lexus har 3 forskjellige servicer. Mellom service, økonomi service og hovedservice. Det kan hende du har fått pris på økonomi service da den er litt dyrere?
Jeg ville ringt og hørt om pris en gang til.