TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • PlastiDip

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #447497  av ArildM
 
Ganske populært etterhvert, og ikke noe nytt.
Greit alternativ til foliering. Ingen personlig erfaring med det utover at jeg har sett mange biler med det.
Vil tro det kan være en grei måte å beskytte lakken på også.
 #447498  av RuneÃ¥dl
 
Har en kompis som la spray folie på sin bil (ikke plastidip), begynte å bli stygg nå før vinteren, så vi rev den av og sto da igjen med fangere nesten uten lakk, og enkelte andre steder lakken også fulgte med av! Men som sakt, dette var ikke plastidip men en annen billigere versjon, så skal du gjøre det kjøp ordentlige produkter i allefall :)
 #447503  av ArildM
 
Ikke bra om man får for mye heft :shock:
 #447504  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev:Ikke bra om man får for mye heft :shock:
Nei det er helt klart! Han endte jo opp med å måtte lakkere hele bilen etterpå :shock:
 #447506  av QuiNlan
 
Det som jeg syns er kult er at hvis man blir lei av fargen, eller den blir slitt, så kan man bare føre på en ny farge
 #447520  av Tribalti
 
Jeg har testet litt på felger. Testet med 4 felger i blå, uten noe som helst forarbeid (kun vask). Det lå fint og så helt greit ut, ingen top finish.

Testet så med 4 andre felger i blå. Der tok jeg en skikkelig avfettingsrunde først, for å så legge hvitt underst, og fulgte opp med blå. Dette så hakket bedre ut.

Tok litt tid for min del, for å finne ut hvor tjukke lagene skulle være, hvor lenge det skulle tørke osv.

Brukteca 2,5 sprayboks på 4 felger, da uten å ta indre tønne.
 #447521  av Zepticon
 
Runeådl skrev:Har en kompis som la spray folie på sin bil (ikke plastidip), begynte å bli stygg nå før vinteren, så vi rev den av og sto da igjen med fangere nesten uten lakk, og enkelte andre steder lakken også fulgte med av! Men som sakt, dette var ikke plastidip men en annen billigere versjon, så skal du gjøre det kjøp ordentlige produkter i allefall :)
Elendig kvalitet på lakkjobben i såfall...
 #447528  av RuneÃ¥dl
 
Zepticon skrev:
Runeådl skrev:Har en kompis som la spray folie på sin bil (ikke plastidip), begynte å bli stygg nå før vinteren, så vi rev den av og sto da igjen med fangere nesten uten lakk, og enkelte andre steder lakken også fulgte med av! Men som sakt, dette var ikke plastidip men en annen billigere versjon, så skal du gjøre det kjøp ordentlige produkter i allefall :)
Elendig kvalitet på lakkjobben i såfall...
Er snakk om 10 år gammel orginal lakk på en audi a3, om lakken på audier er bra eller ikke vet ikke jeg noe om.
 #447529  av QuiNlan
 
Tror neppe jeg kommer til å ta plastidipen av med det første uansett. Bilen er 16 år i år, men jeg tror dette kan bli bra uansett. Har sett noen videoer om hvordan han gjør det, og på en del av videoene står han faktisk utendørs og sprayer bilen. Det kan bli et lite problem her på Randaberg da antall vindstille dager i året kan telles på en hånd. Spørs om jeg ikke må finne meg en garasje eller noe :)
 #447873  av BamseBrakar
 
viewtopic.php?f=62&t=29579&start=30
Her er fra jeg dippa mr2en, dette ble gjort med malingssprøyte, i senere tid har jeg dippet lexusen min men de ble gjort med lakksprøyte, begge deler funker helt fint og er og anbefale over bokser hvis du tenker på og dippe hel bil. Har også fjernet plastidip fra flere biler uten at noe lakk mm har blitt med dippen av bilen.
Sist redigert av BamseBrakar den 26 feb 2015 22:56, redigert 1 gang totalt.
 #447881  av celicat23
 
Noen spesiell grunn til at du valgte å ta bilde 10m unna bilen? :lol:
 #447882  av QuiNlan
 
BamseBrakar skrev:som ser sånn ut i dag (fryktelig dårlig bilde skills)
Bilde
Ser jo bra ut det.

Jeg tenker å beholde en gråfarge(?) men matt. Noe som dette:
Bilde

En annen ting. Jeg ser du har KF-skilt på begge bilene. Hvor kommer dette fra? Har selv KF-skilt på min.
 #447884  av BamseBrakar
 
celicat23 skrev:Noen spesiell grunn til at du valgte å ta bilde 10m unna bilen? :lol:
Egentlig ikke, var bare en sånn: damn glemte og ta noen bilder, snu seg og knipse et.

Sånn on topic: grå er ikke noe problem starter bare med hvit og blander inn svart til du har fargen du ønsker og med vanelig plastidip da så blir den matt.

KF skilter er fra Drammen.