TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lexus is200 95oktan eller 98oktan?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #448471  av sleeper
 
Det kommer an på hva den er mappet på der borte. men mest sannsynlig så har de mappet på 98\99 oktan.
Så enten så må du fylle 98 eller i det minste ta en tur i benken med den og mappe den om\sjekke om den banker på 95.
 #448472  av sleeper
 
PS: mener ganske sikkert at de ikke har 91 oktan i uk. de har det i usa, men der er målemetoden forskjellig fra den vi bruker, så deres 91 er mer lik vår 95 ( deres 93= ca 98-99)
 #448476  av sleeper
 
Er den programert til og gå på 98 og du kjører 95 på den så vil du i værste fall få tenningsbank og rase motoren din. Så det er ikke noe du bør satse på.

ang kjørelengde på 95 vs 98 så er det ikke så lett som og si at det stemmer eller stemmer ikke.
Er et par faktorer som spiller inn.
Men på din motor så vil du ikke kjøre lenger på 98 en på 95... men på f.eks en sugemotor med VELDIG høy kompresjon, så kan det stemme.
 #448502  av sleeper
 
123Martin skrev:Takker for svar på mine spørsmål :)
Utifra det jeg fikk av svar her, så på videoen og har lest andre plasser må jeg finne ut compratio og høre med firmaet som har trimma biln hvordan dataspruten er innstilt for hvilken oktan? Eventuelt bare prøve begge deler! For alt jeg vet kan det være det funker like bra med 95 som med 98..

Problemet med og prøve 95 er at hvis den er mappet på 98 og du presser motoren så får du ingen forvarsel før du raser motoren.. ( DVS: du merker ikke noe forskjell før det er for seint.)
 #448520  av ArildM
 
Her er vel en original hjerne/motorstyring bedre siden den er laget mye med tanke på å justere tilbake tenningen om man fyller 95 oktan? Fyller uansett 98 bensin både på 3sgte og på 4age20v motorene mine. De få kronene ekstra det koster er mye billigere enn å måtte bygge opp motorene på nytt :)