TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • RX300 - mye støy!

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #448564  av morton
 
Jeg har en 2006 RX300 SE-L (luftfjæring). Jeg kjøpte denne fordi Lexus skulle være kjent for lite støy i kupeen. Problemet er at jeg synes bilen har veldig mye hjul/vei støy så fort en kommer over 60-70 km/t. Min Avensis 2006 St.v. var mye stillere på veien. Mye stillere! Og det er typisk vei rumling..jo mer slitt asfalten er , jo mer rumling.
Jeg har nye Michelin X-Ice piggfire (255 65-17) så jeg skjønner det ikke..
Noen som har erfaringer med dette? Andre dekk?
 #448568  av laffy
 
Kan ikke gi deg svar på problemet ditt, men hvordan liker du bilen ellers? Vurderer RX300 selv, hvordan er forbruk, komfort osv?
 #448571  av ArildM
 
Er store forskjeller på dekk da, utover det kan jeg ikke svare på spørsmålet ditt :)
 #448624  av morton
 
Ja håper det er hjula. Blir veldig spennende og se hvordan bilen blir med sommerdekka på (Goodyear Efficientgrip ).

RX300 (2. generasjon) er jo en flott bil å kjøre Laffy. Nå har jeg luftfjæring som på meg virker litt hardere enn spiralfjæring på ujevn vei i lav hastighet, men på landeveien ligger den som en drøm. Vurderte egentlig RX med Hybrid. men fordelen med RX300 er jo skikkelig 4-hjulstrekk om vintern. Og så har den standard automat, ikke CVT. Tråkker en noenlunde pent på gassen går den på rundt 1,3 i blanda kjøring. På motorveien ser det ut som jeg kommer under litern såvidt. Det er 0,3 mer enn den forrige Avensisen (2,0 VVTI). Med 12000km i året utgjør det for meg ca 400 kr i måneden. Who cares..
 #448678  av laffy
 
Det er luftfjæringen og permanent 4wd som gjør denne interessant for meg. Hvor langt går den ned på luftfjæringen? Har du bilde i nederste stilling?