TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bremser til IS300 pÃ¥ en IS200?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #451024  av QuiNlan
 
Hei.

Har vært litt fram og tilbake med en leverandør på ebay i det siste. De leverer noen ganske fete bremseskiver m/klosser til en rimelig OK pris med tanke på at de er drillet.

Først prater de om at hvis jeg har gjort noe med bremsene, som i en conversion eller endringer med det orginale oppsettet, kan de ikke garantere at det passer. Så avslutter dem med at de ikke har noen skiver eller klosser som vil passe min bil. Stemmer dette? Er bremser ulike på IS300 og IS200?

http://www.ebay.com/itm/350940263721?eu ... xe,ext=ext
 #451049  av harared
 
Orginalt skal det være det samme. Samme bremsene på flere Toyota modeller.
 #451063  av harared
 
Finnes vel ikke noe is300 1999 mod? Kom ikke før i 2001 etter det jeg kan huske.
Men de som skal selge deg bremsene må nå være sikker på at de passer is300?
En annen ting, hva skal du med slike bremser? De orginale er jo gode for ca 220 hk, derav kan man ha orginale bremser på biler med TTE kompressor kittet.
 #451069  av QuiNlan
 
2001 ja, ser jo det :)

Jeg skal ta å undersøke litt nærmere med dimensjoner og sånn på de orginale bremsene. De skriver at bremsene de selger kun er laget for amerikanske modeller, men så har de jo lagt ved mål og tegninger og slikt.


Har vel ikke akkurat behov for drillede bremseskiver, men disse ser brukbare ut i mine øyne
 #451780  av J.S.
 
Har uoriginale IS300 på min, og det er en liten forskjell fra de originale som var på bilen fra før.
De originale bremseskivene bak har et dypere spor en de uoriginale jeg fikk.
Fikset dette lett med en dremel og vinkelsliper, fjernet 2-3mm av kanten som tok borti, null problemer etter det.

Tror dette også gjelder for uoriginale skiver til IS200.

Her er noen bilder av kanten som tar borti og sporet i skivene
IMG_2865 resize.jpg
IMG_2865 resize.jpg (145.36 kiB) Vist 12230 ganger
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg (96.92 kiB) Vist 12230 ganger
 #453937  av QuiNlan
 
Lenge siden jeg har vært her nå ser jeg.

Fikk byttet bremser på bilen min ja. Ingen problemer, passet fint på. Eneste er at det var at jeg måtte pusse en del inne i skoene som klossene skal stå i, da det var mye smuss der.