TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • bytte ut orginal spiller lexus is200 sport 00mod.

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #451835  av TheHulkCelica
 
Hei.
har anskaffet meg en dobbel din pioneer spiller til min lexus is200 sport 00mod.
men jeg sliter med ledningskobling bak. søkte endel på nett med der står det mye om at denne modellen har/ikke har en orginal forsterker som man
må koble utenom etc...
her ble det da litt standstill i byttet, å jeg søkte på el skjemaer men ble bare forvirra fordi ingenting er likt/logisk.

så... er det noen som har en liten guide/bruksanvisning på hvordan jeg skal koble ledningene bak der evt hva de forskjellige ledningene er til, slik at jeg kan klippe vekk den orginale kontakta å skjøte på ledningene inn til min nye spiller? og om det faktisk er en forsterker orginalt innebygd bak dasbordet i denne som jeg også må knote med? skulle ikke være lett dette her.

mvh håvard
 #451839  av ArildM
 
Så det er ikke vanlige ISO koblinger på spilleren?
Må da finnes en guide på dette.
Vet SW20 også har en del ekstra greier, på min bil er det koblet utenom, altså bare høyttalerkabler til frontsettet og subb koblet på forsterker, som igjen er på linjeutgangen til spilleren.
 #451849  av Phinex
 
Jeg har satt inn en Pioneer 2-din appradio i min bil.

Du kan bare fjerne forsterkeren til den original spilleren, den trenger du ikke lenger.

Kan være et rent helvete å komme til, anbefaler deg å ta ut passasjerstolen. Demonter også hanskerommet.
Forsterkeren står montert ned og til høyre for hanskerommet bak dekselet foran døra, på a-stolpen. Den er festet med 3 skruer/muttere hvis jeg ikke husker feil. To kabler fra motorrommet er koblet til den. koble disse fra forsterkeren.

Kjøp deg en "bypass cable" på ebay, koster rundt 200,- + frakt. Sjekk at denne kabelen har støpsel som passer med den kabelen som kommer inn i kupeen fra motorrommet. Finnes to ulike kabler, det jeg vet, der den ene er til biler med navigasjon.

Sjekk ledningene på bypass kabelen. Det skal være to gule ledninger, der den ene ikke er koblet til noe på kontakten som du skal koble til iso-kontakten. Det eneste du må gjøre med kabelen før du kobler den til iso-kontakten fra spilleren er å kappe de to gule ledningene, og lodde dem sammen for å slutte kretsen. Se her:
http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... hout-keys/

Om du ikke gjør dette blir klokka i bilen stående på når du tar ut nøkkelen fra tenningslåsen, og alarmen som indikerer at bryter for park/kjørelys er på går ikke av.

Så er det bare å koble seg på kablene som opprinnelig gikk til forsterkeren, og strekke kablene opp til spilleren. Voila!

Finner også passende monteringskitt med ramme etc. på ebay, om du ikke har det.
 #451908  av Phinex
 
Tror ikke det skal være behov for det, regner med den kabelen er plug and play?