TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ulyd forstilling, IS200 2003-mod

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #452132  av Rolfis
 
Hei.

Er det noen kyndige bilmekkere som kan hjelpe meg? Har fått en ulyd i forstillingen som kommer når jeg svinger samt kjører over f.eks fartshumper. Lyden kom plutselig uten forvarsel. Det er en slags knirkelyd som kan minne om en "gummilyd". Har lagt ved en link til et YouTubeklipp av hvordan det høres ut. http://youtu.be/SF5_sALmz0o
Lyden er borte når bilen er jekket opp og hjulet avlastet.

Er det noen foring som har fått det, eller kan det være styrekulen? Noen som kjenner igjen "symptomene" og kan stille en diagnose?
Bilen får uansett stå frem til jeg vet hva det er...

På forhånd takk.
 #452137  av ArildM
 
Slakke i stagene til stabstaget?
 #452152  av Nugatti
 
Bærekuler, 100%.
Hadde helt identisk lyd på min.
 #452155  av Rolfis
 
Har funnet ut at det som laget lyd er det som heter "front lower ball joint" i rep-manualen. Det er vel det samme som bærekule det :)
Fikk et tips om å sprøyte inn litt olje da den mest sansynlig hadde tørket ut. Det stemte og lyden forsvant. Har ikke noe slakke i denne, men den må nok byttes da jeg nå også har tatt et lite hull på mansjetten.
Noen som vet ca. pris på bytte av denne?
 #452156  av Nugatti
 
Front lower ball joint er nedre bærekule, ja.
Ville ikke gjort for mye "førstehjelp" på den, men.
Ryker den, skjer dette fort og brutalt:
Bilde

Husker ikke hvor mye jeg betalte for å få det fiksa, men var et par tre tusen. Man må bytte hele denne delen
Bilde

Lurt å bytte begge når du først er i gang.
 #452158  av Rolfis
 
Bør man holde seg til originaldeler når det gjelder dette, eller går det greit med f.eks Mekonomen e.l.?
 #452159  av Nugatti
 
Originaldeler, helt klart. Mye tull med de uorginale bærekulene.