TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Strake rør IS200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #454741  av Makk
 
Fjerne catten er ikke lov nei :p men det går helt fint å kjøre med :)
 #454850  av RuneÃ¥dl
 
Fjerner ingen catalysatorer med det anlegget der :)
 #454864  av RuneÃ¥dl
 
Fjerner en cat, men sitter forsatt katalysatorer i manifoilen :)
 #454868  av QuiNlan
 
Er det katalysator i manifoilen? :) Hvor sitter den? Jeg vet at det er en lambdasonde der, men visste ikke at det er katalysator og.

Men, det er igrunnen ikke katalysatoren jeg er interessert i.

Det jeg er interessert i å vite er om det er lovlig å bruke downpipen som på siste bildet, og røret der det vanligvis sitter en katalysator på? (Første bilde, ikke selve bakpotta, men det andre)
 #454869  av QuiNlan
 
Støy er ikke problemet. Har en veldig fin potte, som ikke akkurat bråker for mye
 #454880  av RuneÃ¥dl
 
Vil vel få problemer med avgass hvis du fjerner catalysatoren, så ikke lovlig...
 #454892  av QuiNlan
 
Hvor mange katalysatorer er det?

Hvor mange fjerner jeg med å bruke downpipen her, og røret før bakpotta?
 #454893  av RuneÃ¥dl
 
det sitter 2 i manifoilen, og en i "downpipen". fjerner en lyddemper ved å bytte røret før bakre potta.
 #454895  av QuiNlan
 
Ok.

Det var litt oppklarende.

Vanskelig å finne downpipe uten De cat for IS200. Finner til IS300 da, men er dette plug and play?
 #454896  av RuneÃ¥dl
 
Tror det bare er fra "downpipen" og bakover som er likt på is200 og 300, men usikker.
 #454899  av QuiNlan
 
At downpipen og bakover er likt?

Har byttet manifoil tidligere, men denne var spesifikt til IS200. Katana manifoil.

Å spørre en forhandler fra amerika på ebay er om å be om å få negativt svar. Kranglet med en forhandler ang noen bremser til IS300 tidligere. Passet som hånd i hanske. Men, jeg kan jo høre på det britiske Lexus forumet :)
 #454905  av Makk
 
Sett det på, reis på en plass der du veit dem ikke tar noe avgasskontroll, problem solved.