TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • is 200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #55836  av Remi
 
Noen her som vet ka du må ut med for og få en Is 200 i en rimelig bra stand ?
:D

 #55979  av mr2die4
 
vil tro at de ligger på 250000-300000,- har hvertfall en kjenning som tenker på å selge sin til 270000,- og den er strøken..men fra forhandler er de en del dyrere. :?

 #56206  av Erlend
 
En 2000-modell får du ned i 250 000 for tida :) Ikke ille det, med tanke på alt utstyret du får som standard i bilen...

 #56336  av Oas
 
det kjipe er at de fleste er automat så vis du vill ha manuel kan man ikke akurrat velg å vrake

 #56536  av Erlend
 
Må nesten ha manuell hvis du skal ha IS200, hvis ikke kan du like godt kjøpe IS300 som har større motor og bare fåes med automat.

Men IS200 Sport er verdt å lete etter, du får litt småsnacks ekstra, som innstegslister, manuell kasse, tåkelys foran og krom girspak..mener å huske at du får tona ruter og skinnseter også, men det er jeg litt usikker på.

 #56550  av chris
 
ble forbikjørt av en IS300 (stasjonsvogn) på vei til lillestrøm fra oslo i går (søndag). kjekk sak det, finfin familiebil ;)

 #56579  av @lpher
 
Erlend skrev:Må nesten ha manuell hvis du skal ha IS200, hvis ikke kan du like godt kjøpe IS300 som har større motor og bare fåes med automat.

Men IS200 Sport er verdt å lete etter, du får litt småsnacks ekstra, som innstegslister, manuell kasse, tåkelys foran og krom girspak..mener å huske at du får tona ruter og skinnseter også, men det er jeg litt usikker på.
Du får ikke kjøpt IS200/300 uten skinnseter :) Mener å huske alle manuelle hadde chrome-spaken også...but i could be wrong...nah :D

@lpher

 #56583  av Mr2 Mk2
 
Vakre biler,men etter å ha kjørt en er jeg ikke mye imponert over poweren asså.Alt annet er genialt,sinnsykt råe biler!! :)

 #56629  av 2fast4u
 
@lpher skrev:
Erlend skrev:Må nesten ha manuell hvis du skal ha IS200, hvis ikke kan du like godt kjøpe IS300 som har større motor og bare fåes med automat.

Men IS200 Sport er verdt å lete etter, du får litt småsnacks ekstra, som innstegslister, manuell kasse, tåkelys foran og krom girspak..mener å huske at du får tona ruter og skinnseter også, men det er jeg litt usikker på.
Du får ikke kjøpt IS200/300 uten skinnseter :) Mener å huske alle manuelle hadde chrome-spaken også...but i could be wrong...nah :D

@lpher
Alle IS200 med manuell kasse har chrome gearspake. Automat har skinn spake.
Når jeg kjøpte bilen kostet det 6.000.- ekstra for sportspakken, som inneholdt mørktonede ruter (org var det grønntonede), aluminium pedaler, dørterskeler i rustfritt stål og 17" felger med 215/45 ZR 17 dekk (også reservehjul i samme dim).
Bare hjulene den gangen kostet 32.000.- hvis man skulle betale full pris på dette.
Mener å ha sett at denne sportspakken koster 9.000.- i dag.
Vet at det er 2 forskjellige sportspakker å velge i, men husker ikke i dag hva som er forskjell på disse.
ECT-iE automat med cruisecontrol kostet 20.000.- ekstra
Skinnseter med el.justering av førerstol kostet 24.000.-ekstra
Elektrisk soltak kostet 12.000.-
Både aut og man biler har ratt i ekte skinn, men det er forskjellige ratt på aut og manuelle biler for å matche gearspaken :wink:
Min er manuell og har sølv "grep" i rattet.
(Manuell bil er faktisk 2 sek. raskere fra 0-100 enn automat)
ABS,Traction control,Automatisk klimaanlegg,Audio-anlegg med 6 platers CD-magasin og kassett,sentrallås med fjærnstyring og startsperre,el.speil med oppvarming, 6 airbager osv osv var standard på alle, også tåkelys f/b.

Tror nok mange blir litt overrasket over frasparket på denne motoren selv om det bare er en 2 ltr.
Men jeg må si jeg angret som f... når jeg kjørte ut av Oslo på tur nordover etter kjøpet. 0 km på telleren var jo kjempeflott, men bilen drog jo ikke i det hele tatt. Sjette gearet kunne man ha kastet så langt man bare kunnet, var kul umulig å kjøre i sjette, klarte ikke å holde farta oppe.
Når jeg passert Trondheim begynte det å løsne, etter hjemkomst bar det avgårde på en 6.000 km ferietur, og såpass mye måtte til før den begynte å sparke fra slik den burde.
Nå har jeg kjørt 70.000 problemfrie km og bilen er perfekt rett og slett.
Og hvis det er noen som har planer om å kjøpe en slik IS200 så får dem de beste anbefalinger fra meg.
Har også kjørt den ny IS300, og jeg tror ikke jeg ville kastet bort ett par hundre tusen for å få en (1) ltr mer motor, effektøkningen fra IS200 til IS300 er ikke så merkbar stor at det er verd disse penga.
Og - i en IS200 har man faktisk en mye bedre "sports"-følelse enn i en IS300. Dette merkes spesiellt i høyere fart og mye svinger, IS200 elsker fart og svinger :!:

:wink: