TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Rust pÃ¥ Lexus is200. Kjøp eller løp

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #457788  av ArildM
 
Vanskelig å si hva det er, men om det er en avtagbar del er det vel bare å erstatte den? Er det rust i karosseriet ville jeg ha undersøkt området rundt nøye. Er det så mye rust ett sted er det nok fare for tilsvarende rust andre steder.
Er det snakk om stor kjøpesum så ville jeg ha fått en NAF test eller tilsvarende verkstedvurdering om du selv er usikker :)
 #457824  av ArildM
 
Trimmet til 205hk i vognkort? Har det vært kopressor eller er det kompressor på den? Litt skeptisk.

Men det er nok bedre å se etter en bra bil i utgangspunktet som koster 20lapper mer enn ett prosjekt med rust på. Det siste blir veldig ofte dyrere :)

Ellers er vel IS200 ganske så skuddsikker :) Synes å huske det er noe fjæringsgreier som må tas vedlikehold på? Ellers det Toyota / Lexus av høy kvalitet, men som på alt annet må det ha vært utført vedlikehold når det kreves :)
 #457829  av OleST
 
TTE alufelger? den mangler alt annet tte stæsj men kanskje noen har bygd den om til tte kompressor?
https://www.carthrottle.com/post/w8djdkz/ (liten post om tte kompressor kitt til is200)

leste en annen plass og tte kompressor kittet gir 200-210hk?
 #457835  av ArildM
 
Ingen upris om den er i god stand. Bildene i annonsen er jo kjedelige, samtidig som fellesferien er vanligvis ett av lavpunktene prismessig for bil har jeg erfart.
Ergo teller alt i din favør for å gjøre en meget god handel på en bra bil :)
Særlig om det er kompressor på den :)
 #458150  av Alex Bang
 
Det du har tatt bilde av der med rust er vel i praksis bare en stor skive slik at bolten der greier å holde fast traversen bak, så hvis bolten ikke er rusta fast så er det jo 5 min jobb å skifte med en ny en.
Men vil jo tru at resten av traversen ser like rustet ut eller kommer til å snart bli like rusten!
Skal selv ta ned min travers nå og sandblåse den før det er for sent...