TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 2006 Lexus GS

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #59262  av Kebab gud
 
Det er mer enn 9 måneder siden den ble lanser og om 4 måneder kommer den til salgs..
men det er ingen tråder om den her? ganske overaskende

2006 Lexus GS
Motor valga står mellom en Nyutviklet 3liter V6 (245hk og 310Nm)
og den kjente 4,3liters V8eren (300hk og 440Nm) (20hester og 20Nm mer enn dagens)
Med V6en kan man også få den som AWD (VDM) ellers er RWD standard
Det er bare 1 girkasse tilgjenglig uansett motor, det er en 6-trinns sekvensiell automatkasse.
Et nyutvikklet adaptiv hjulopphengning gjør at man kan velge mellom 4 instillinger
(Volvo V70R og S60R har bare 3 :P)
Bilen er lengre og bredere enn Mk2 men også lavere.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Så start å diskuter..
personlig synes jeg den viker litt italiensk designet.
Panseret er ganske langt...

Kan også legge til at i august 2005 kommer GS350GT med en 3,5liters Hybrid V6 på 470hk.

 #59310  av @lpher
 
Ikke så mye å si..bortsett fra at im having one...en eller annen gangen! :D

Man ser at det er en GS liksom.....det er evolution rather than revolution som man sier :)

@lpher

 #59353  av jan-erik
 
Nydelig bil!!

Et godt alternativ til BMW 5-serie den dagen det blir aktuelt med så stor og dyr bil, og den dagen jeg har så mye penger å bruke på bil...

dvs ganske lenge til....

Men kan jo håpe vi får se noen i trafikken av de i Norge også. Tipper det blir solgt et titalls slike i Oslo-området til neste år, så bør jo være mulig å ta en i nærmere øyesyn.

 #59355  av Kebab gud
 
Med tanke på at i 2002 ble det solgt 2 stk og 2003 ingen av Mk2 så tror jeg neppe den blir en storselger for folk i den prisklassen ..
men tenker den vil skape litt mer "røre" i klassen enn mk2

Foresten så sies det at den bli den første Lexus tilgjenglig med en Diesel motor
Den diesel motoren vil bli lansert i paris og vil komme på Toyotaer i europa i løpet av 2005 (endelig en erstatning til "katastrofe" dieselen i eks Avensis)
183bhp og 400nm.. sier litt (ja det sies at den skal i Avensis!!!)
blir en med det laveste forurensinga noengang.. (D-cat selvsagt)
alt med den motoren er jo ikke klart enda .. den infoen jeg har her er pressemeldinger og rykter.. ikke noe fra lanseringa som ikke er enda :P

men personlig tenker jeg det er sant .. nå som Honda har kommet med en 2,2liter diesel motor som banket Toyota sine så brutalt tenker jeg de er hevnlysten der nede i Toyota City (for dere som ikke det .. så er det der Toyota har hovedkontoret sitt .. en by oppkalt etter merke (IKKE motsatt))

 #59404  av chris
 
det der var en vakker bil!! noe å vurdere når man en gang i tiden trenger familiebil ;)

 #67519  av lexusmann
 
Heisan!!!
Synes den nye GS'n blir flott, jeg...Enig med kebabgud at den har et litt langt panser, ja. Vil tro at den trenger tilvenning som flere andre biler...
På bilmessa i Paris nylig lanserte Toyota Avensis med 2,2 diesel og 180 hester, flott styling og sjefsfelger!!! Dritflott, synes jeg ivertfall...Kunne jeg faltisk tenkt meg en....Men blir sikker svinedyr med våre avgifter :(
Har noen forresten sett den 2000 GS 300'n med 20" kromfelger og styling :?: Har ligget til salgs på Atodb.no en stund. 460k blir for dyrt for meg da, hehe. Herrejemini for ei kjerre!!!! :lol: Må være den flotteste GS'n jeg har sett iallefall!!